Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سوئیس در تهران گفت: بعد از معامله موفق هفته گذشته لازم است بخشی جزئیات فنی را بررسی کنیم تا این کانال را نهایی کنیم و انتظار داریم این تمهید در یکی دو هفته آینده کاملا عملیاتی شود.

به گزارش ایسنا، مارکوس لایتنر در نشستی خبری در محل سفارت سوییس در تهران درباره کانال مالی مشترک میان ایران و سوییس برای مبادله کالاهای بشردوستانه گفت: ما همکاری نزدیکی با مقامات ایرانی، آمریکایی و نیز شرکت‌های سوئیسی داشتیم و این مساله از اهمیت حیاتی برخوردار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خزانه داری آمریکا به بانک های سویسی تصمین می دهد تا این معاملات را انجام دهند. ما به شکل قابل ملاحظه ای در این ساز و کار سرمایه گذاری کردیم و می خواهیم اطمینان یابیم اقلامی که در این جارچوب منتقل می شوند به دست نیازمندان می رسد.

لایتنر ادامه داد: بانک های شرکت کننده در این ساز و کار اطلاعات دقیق درباره شرکای خودشان در ایران تامین می کنند و به مقامات سوئیسی خواهند داد. بعد از معامله موفق هفته گذشته لازم است بخشی جزئیات فنی را بررسی کنیم تا این کانال را نهایی کنیم و انتظار داریم این تمهید در یکی دو هفته آینده کاملا عملیاتی شود.

وی گفت اعتقاد راسخ دارم این کانال آثار مثبت بر دیگر کانال های پرداخت خواهد داشت. نقش پیشرو سوییس به دیگران نشان داد که این مساله عملی است.

سفیر سوییس ادامه داد: امروز 180 هزار بسته کالا و بسته های لازم برای عمل های جراحی وارد ایران شدند.

وی در پاسخ به سوالی درباره راه اندازی نشدن اینستکس اظهار کرد: درباره اینستکس نمی توانم صحبت کنم چون بخشی از اتحادیه اروپا نیستیم و تفاوت‌هایی بین اینستکس و کانال مالی مشترک وجود دارد. اینستکس بر تبادلات مالی تمرکز دارد ما از ابتدا روی کالاهای انسان دوستانه تمرکز داشتیم و فراتر از این هم نمی رویم. این نخستین معامله نشانه مثبت بوده برای اینکه دیگران به آن نگاه کنند و بدانند که این ساز و کار عملی است. در عین حال رقابتی بین کانال مالی مشترک و اینستکس وجود ندارد.

لایتنر درباره مبلغ 2.3 میلیون یورویی که به این معامله از محل منابع ایران اختصاص داده شده است گفت: برنامه ما این است که ساز و کاری را شروع کنیم که در طول زمان پایدار بماند. لذا باید اطمینان یابیم که منابع مالی ایران را به حساب‌های مورد نظر در سوئیس منتقل کنیم تا این حرکت پایدار را تضمین کنیم. در این راستا ما با همه طرف ها در حال مذاکره هستیم اما اطمینان داریم که این ساز و کار می تواند در دراز مدت پایدار باشد.

وی در پاسخ به این که ممکن است برخی شرکت‌ها به خاطر انتقال اطلاعاتشان به وزارت خزانه داری آمریکا حاضر به همکاری در این ساز و کار نشوند، در این صورت چقدر فکر می کنید این ساز و کار دوام بیاورد؟ گفت: مشارکت در این روند برای تمام شرکت ها تصمیمی داوطلبانه است و اگر مایل به آن نیستند می توانند به راهکارهای دیگر روی آوردند اما ما علاقه مندیم این کانال شفاف باشد. بخش بزرگی از پول این معامله از طریق ارز یارانه ای فراهم شده و این مربوط به ایران است که بگویید چگونه فراهم شده است. با محموله ای که امروز به ایران رسیده است بحث تحویل داروها به ایران تکمیل شده است.

سفیر سوییس در تهران درباره اینکه چه تضمینی وجود دارد که آمریکا در روند فعالیت این کانال اختلال ایجاد نکند و دستخوش تحرکات سیاسی نشود؟ اظهار کرد: مکانیسم سوئیسی فقط برای شرکت های سوییسی است و کشورهای دیگر می توانند از ساز و کارهای دیگری استفاده کنند.

وی گفت: این به این معنا نیست که فقط محصولات سوئیسی هستند که در این کانال معامله می شوند. برخی شرکت ها در سوییس از خارج از سوییس محصولاتشان را تامین می کنند و آنها ممکن است از این کانال استفاده کنند برای صادرات محصولاتشان به ایران.

سفیر سوئیس تاکید کرد که پایدار ماندن این کانال مربوط به بحث اعتماد است.

لینک کوتاه: asriran.com/002zBJ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سفیر سوییس کانال مالی کانال مالی مشترک ساز و کار سفیر سوییس شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۳۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات

به گزارش همشهری آنلاین، «اداره کنترل دارایی‌های خارجی» (اوفک) در تارنمای وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، عدنان محمود یوسف، مازن حسن الزین، آندریا سمیر مشنتف، بشیر ابراهیم منصور و فیراس حسن مکلد به دلیل کمک به «حسن مکلد» مالک صرافی CTEX برای «دور زدن تحریم‌ها و تسهیل اقدامات غیرقانونی در حمایت از حزب‌الله» تحریم شده‌اند.

پیشتر حسن کلد و صرافی CTEX در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته بودند.

اوفک افزود: این افراد از جمله ۲ موسس صرافی CTEX و ۲ پسر مکلد ۲ شرکت را در لبنان و امارات اداره می‌کند که آنها نیز بطور همزمان تحریم شده‌اند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: حزب‌الله همچنان به سرمایه‌گذارهای تجاری ظاهرا مشروع و تسهیل‌کنندگان کلیدی برای تامین مالی عملیات گروه از جمله حملات بی‌ثبات‌کننده در امتداد مرزهای شمالی اسرائیل متکی است.

وی افزود: آمریکا به ردیابی منابع درآمدی کلیدی حزب‌الله و محدود کردن قابلیت آن برای بی‌ثبات کردن منطقه ادامه می‌دهد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ۷ فروردین نیز در تداوم سیاست‌های تحریمی خود اعلام کرد تحریم‌هایی را علیه شبکه‌ تسهیل‌کننده حواله‌های مالی برای حوثی‌ها (انصارالله یمن)، حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران اعمال کرد. این تحریم‌ها شامل ۶ نهاد، یک فرد و دو نفتکش می‌شود.

کد خبر 848995 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه تحریم ایالات متحده آمریکا لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • این کار را انجام ندهید، یارانه تان قطع می شود!
  • خبر مهم برای یارانه بگیران | چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • توصیه به یارانه‌بگیران؛ چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • چه کنیم تا یارانه مان قطع نشود؟
  • معادله تورمی بازدهی سهام
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد
  • حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • ماه بر سلامتی کدام عضو بدن ما تاثیر می گذارد؟