Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز شهابی زاد روز یکشنبه در سومین مجمع سلامت شهرستان که با شعار « سواد سلامت، آینده سلامت» برگزار شد، با تبریک آغاز دهه فجر شرایط سلامت و بهداشت اردکان را در قبل از انقلاب و پس از استقرار نظام اسلامی شریح کرد.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن سال ۵۷ تنها یک واحد درمانی وابسته به شیر و خورشید وقت در منطقه فعالیت داشت و هم اکنون پس از چهار دهه ۱۰ مرکز بهداشتی و درمانی، یک باب بیمارستان ۱۸۴ تخت‌خوابی با امکانات مجهز و ۱۲ خانه بهداشت احداث و در حال خدمات‌رسانی به مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اردکان اظهارداشت: نکته قابل‌توجه این است، در این مدت نتوانستیم فرهنگ سلامت را برای مردم تبیین و آن را در جامعه ترویج دهیم که چه امکانات و سرانه‌ای از لحاظ بهداشتی داریم چراکه مردم می‌خواهند برای کوچک‌ترین بیماری به پزشکان متخصص مراجعه کنند به همین دلیل کمبود امکانات و طولانی شدن نوبت‌های پزشکان مطرح می‌شود.

 شهابی‌زاد افزود: متاسفانه، علاقه مردم برای مراجعه به پزشکان رو به افزایش و به دنبال دریافت دارو هستیم اما به استفاده از دارو تا پایان دوره درمان اعتقادی نداریم که باید در این زمینه برای مردم فرهنگ‌سازی کنیم و در صورت لزوم مراجعه به پزشک عمومی و متخصصان را به مردم آموزش دهیم و حتی پیشگیری کرد که نیازی به مراجعه به پزشک و مراکز درمانی وجود نداشته باشد.

امام‌جمعه اردکان نیز در این نشست با اشاره به اینکه مقوله سلامت از موضوعات مهم و حیاتی شهرستان است، افزود: ستاد نماز جمعه آماده هرگونه همکاری و همیاری در این مورد را دارد تا بتوانیم با پیشگیری و آموزش‌های لازم به مردم سطح سلامت آنها را در جامعه افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر اظهارداشت: سطح انتظار و توقعات مردم بسیار بالاست و شهرستان های استان  را با یکدیگر مقایسه می‌کنند لذا چه بخواهیم و چه نخواهیم در حدی که رضایت نسبی را جلب و ادای دین و وظیفه کرده باشیم این انتظارات را پاسخ دهیم.

 در نشست یادشده بیانیه سومین مجمع سلامت اردکان در مورد سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی آموزش سلامت همگانی به‌منظور ارتقای سواد سلامت جامعه، افزایش مشارکت مردم در اقدامات سلامت‌محور و تقویت برنامه‌های خود مراقبتی در راستای ارتقای شاخص‌های سلامت قرائت شد و به امضای حاضران رسید.

 مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 بهداشتی و درمانی پزشک خدمات رسانی به مردم دهه فجر دین قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۳۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان

نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در شهرستان کوهبنان با حضور فرماندار، رئیس دفتر نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار، امام جمعه موقت کوهبنان، بخشدار مرکزی، مشاور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان کوهبنان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳  در محل حسینیه سیدالشهدا (ع) واقع در خیابان شیخ ابو سعید  شهرستان کوهبنان افتتاح شد.

 به گفته مسئول برگزاری نمایشگاه در نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در شهرستان کوهبنان تعداد ۵۰ عدد غرفه از صنوف مختلف از جای جای کشور و استان کرمان در بازه زمانی ۵ تا ۱۲ اردیبهشت ماه در ۲ نوبت صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و عصر‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ تا روز ۱۲ اردیبهشت پذیرای مردم شهرستان کوهبنان خواهند بود.  

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  •  ارتقای سواد سلامت مردم/ محور کار شورای سلامت، سند جامع سلامت باشد
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • تقدیر فرماندار دشت آزادگان از فرماندهی انتظامی شهرستان