Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه مجریان برنامه علمی نظام پایش آزاد دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر طهرانچی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، جلسه مجریان برنامه علمی نظام پایش آزاد دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمد علی‌اکبری رئیس دبیرخانه برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از اساتید مجری طرح پایش عصر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمد علی‌اکبری رئیس دبیرخانه برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این جلسه، با بیان اینکه این طرح، پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: هدف اجرای طرح پایش در دانشگاه آزاد اسلامی، تبدیل چالش‌های کلان کشور به زمینه‌های پژوهشی است تا استاد و دانشجو بتوانند براساس این چالش ها موضوع پایان‌نامه و یا رساله خود را تعریف کرده و به حل چالش های کشور کمک کنند.

دکتر علی اکبری با اشاره به فصل 7 سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، اظهار داشت: موضوع راهبرد ۵ این سند؛ ساماندهی نظام موضوعات پژوهش‌ها، پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و فرآیند راهنمایی کارآمد برای رفع نیازهای مادی و معنوی جامعه اسلامی با تأکید بر پیوستگی آموزش و پژوهش است. این راهبرد در قالب نظام پایش آزاد، در دانشگاه آزاد اسلامی در حال اجراست.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی برای عملی کردن راهبردهای سند اسلامی شدن دانشگاه ها، اقداماتی ازجمله استخراج چالش های کشور با کمک متخصصان برنامه های علمی، معرفی الگوی احصاء موضوعات (نظام موضوعات)، تشکیل دبیرخانه های برنامه علمی در سازمان مرکزی و استان ها، راه‌اندازی سامانه ثبت پروپوزال های کارشناسی ارشد و دکتری، راه‌اندازی سامانه معرفی زمینه های پژوهشی مرتبط با چالش های کشور و... را در قالب طرح پایش آزاد انجام داده است.

دکتر علی اکبری خاطرنشان کرد: پس از احصاء نظام موضوعات برنامه های علمی، تمامی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی موظف شدند نیمی از پایان نامه ها و رساله های خود را در راستای این برنامه انجام دهند.

رئیس دبیرخانه برنامه علمی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: سامانه ثبت پروپوزال های کارشناسی ارشد و دکتری (پژوهش‌یار) از مهم‌ترین سامانه های دانشگاه آزاد اسلامی است که تاکنون ۹هزار پایان‌نامه کارشناسی ارشد در این سامانه ثبت شده است. این سامانه طی دو سال اخیر و از زمان راه‎‌اندازی، مرتب به‌روزرسانی می‌شود. سامانه پژوهش‌یار و سامانه نظام پایش آزاد دانشگاه آزاد اسلامی در آینده نزدیک ادغام خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی اکبری در پایان به تشریح نحوه عملکرد و جزئیات سامانه پژوهش‌یار پرداخت و مجریان طرح پایش به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات پرداختند و سؤالات تخصصی در این زمینه مطرح و پاسخ داده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي نظام پایش آزاد دانشگاه آزاد اسلامی سند اسلامی شدن دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی دکتر علی اکبری کارشناسی ارشد چالش های کشور نظام موضوعات سامانه ثبت پایان نامه پژوهش یار طرح پایش چالش ها نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۳۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز در مراسم روز معلم که با حضور مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد، گفت: دانشگاه آزاد تبریز نخستین واحد دانشگاه آزاد است که سال ۱۳۶۱ تأسیس شد و درخت تنومند دانشگاه آزاد اسلامی، مولود انقلاب است که ریشه خود را از شهر اولین‌ها تبریز پرافتخارگرفته است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با ۳۳ واحد و مرکز بیش از یک‌هزار و 450 هیئت علمی و بیش از ۶۳ هزار نفر دانشجو دارد و یک‌هزار و ۹۰۰ کارمند یکی از بزرگ‌ترین مرکز علمی و پژوهشی استان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و علوم پزشکی مستقل با حدود ۶۰۰ هیئت علمی ۳۰ هزار دانشجو و حدود یک‌هزار کارمند به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشرو و تأثیرگذار در حوزه علم و فناوری محسوب می‌شود.

رنجبران تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بدون بهره‌گیری از بودجه دولتی و بدون اینکه بار هزینه‌ای برای اداره کشور داشته باشد با افتخار بخش بزرگی از آموزش پژوهش و فرهنگ را بر عهده دارد و در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از سهم آموزش عالی در استان به این دانشگاه اختصاص دارد.

وی افزود: بر این باوریم که بزرگ‌ترین ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک شبکه توانمند علمی و فناورانه بستر‌های نوین توسعه نوآوری، ظرفیت حل مسئله است، ظرفیتی که بایستی در جهت حل مسائل و مشکلات کشور به کار گرفته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز متذکر شد: امروز سامانه پایش آزاد با تعریف نظام موضوعات کشور در حوزه‌های مختلف و استخراج مسائل این حوزه‌ها و پایان‌نامه‌ها و تحقیقات تحصیلات تکمیلی را به صورت نظاممند بدین مسیر سوق دهد و حدود ۳۰ درصد پایان‌نامه‌های ما به سمت حل مسائل کشور هدایت می‌شود و این افتخار بزرگی است که دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت دنبال می‌کند و این آمار هر روز رو به افزایش است.

رنجبران تأکید کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تحقق ظرفیت حل مسئله و نگاه ماموریت گرایانه دانشگاه، این مرکز آموزشی اقدام به ایجاد دانشکده‌های موضوعی کرده است. در حوزه‌های مختلف دانشکده مهندسی ساخت و فناوری‌های صنعتی اسفندماه ۱۴۰۲ در واحد تبریز به‌عنوان اولین دانشکده مهندسی ساخت و فناوری‌های صنعتی کشور راه‌اندازی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی همچنین از اخذ مجوز دانشکده‌های هنر و رسانه، فرهنگ و تمدن و تعلیم و تربیت اسلامی خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند