Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سفیر سوییس در تهران از عملیاتی شدن سازوکار مالی سوییس در ۲ تا ۳ هفته آینده خبر داد و گفت: ۱۸۰ هزار بسته از اقلام دارویی مورد نیاز بیماران پیوند اعضا امروز وارد تهران می‌شود.

«مارکوس لایتنر» در نشست خبری روز یکشنبه در محل سفارت این کشور در تهران، گفت: هدف تمهید تجاری انسان دوستانه سوییس این است که صادرکنندگان و شرکتهای مستقر در سوییس در حوزه دارویی و پزشکی بتوانند کانال مالی ایمنی با کمک بانک مرکزی این کشور داشته باشند و بتوانند صادرات خود را به ایران ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر سوییس در تهران افزود: این کانال سهم مهمی در تامین مواد دارویی و غذایی خواهد داشت که کاملا در راستای سنت انسان دوستانه سوییس است.

لایتنر افزود: این کانال فقط انسان دوستانه نیست بلکه می تواند نشانه و پیام سیاسی باشد

سفیر سوییس در تهران گفت: با توجه اعتمادی که سوییس هم در ایران و هم در امریکا دارد توانستیم کانال مالی ایجاد کنیم تا بتواند اقلام انسان دوستانه را برای بیماران و مصرف کنندگان ایزانی به وجود بیاورد.

لایتنر در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اقلام دارویی و غذایی و تجهیزات پزشکی همواره از تحریم‌ها معاف بودند با آغاز مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران در سال ۲۰۱۸ موسسات مالی تمایلشان نسبت به معاملات و فعالیت‌های تجاری و مالی با ایران کم شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه کانال‌ها و روش‌های پرداختی دیگر پیچیده و در اغلب موارد قابل اعتماد نیستند این راه‌ها را انتخاب کردیم در عین حال برای اینکه این تمهید تجاری راه‌اندازی شود همکاری نزدیکی با مقامات ایرانی سوئیسی آمریکایی شرکت‌ها و بانک‌های سوئیسی داشتیم.

سفیر سوییس اظهار داشت: این موضوع اهمیت حیاتی داشت که بتوانیم روبه جلو حرکت کنیم و در این راستا معامله آزمایشی را انجام دهیم و از طریق این تمهید وزارت خزانه‌داری آمریکا به بانک‌های مشارکت کننده در این سازو کار تضمین‌های لازم را ارائه می‌کندکه چنین معاملاتی را انجام دهند و مطمئن شوند که این اقلام در راستای تحریم‌های آمریکاست.

این دیپلمات سوییسی گفت: ما به شکل قابل ملاحظه‌ای در این سازوکار سرمایه‌گذاری کردیم و این سازوکار تعهد قوی را در بر دارد و می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم اقلامی که از طریق این ساز و کار فراهم می‌شود به دست بیماران و مصرف کنندگان ایرانی می‌رسد.

لایتنر در بخش دیگری از سخنانش گفت: شرکت‌های مشارکت کننده در این ساز و کار اطلاعات دقیقی درباره فعالیتهای خود در ایران و معاملاتی که با آنها دارند به مقامات سوئیس خواهند داد.

وی افزود: بعد از معامله موفق هفته گذشته  این تمهید ظرف دو، سه هفته آینده فعالیت کامل خود را شروع کرده و عملیاتی می‌شود. کانال پرداخت سوئیس اثر بسیار مثبتی بر دیگر کانال‌های پرداخت خواهد داشت.

سفیر سوییس خاطرنشان کرد: نقش پیشرویی که سوئیس در این زمینه بازی کرد به دیگران هم نشان داد که این مساله امکان‌پذیر است.

لایتنر تاکید کرد: در راستای اجرایی کردن این تمهید، از طریق یک بانک مستقر در ژنو پرداختی انجام شد که این از اهمیت کلیدی برای اجرایی کردن سازوکار برخوردار بود.

وی افزود: معاملات شامل تامین داروهاست که  ارزش تقریبی این اقلام ۲.۳ میلیون یورو است که امروز ۱۸۰ هزار بسته از اقلام دارویی مورد نیاز بیماران پیوند اعضا وارد ایران شد.

 سفیر سوئیس در تهران در پاسخ به سوالی در خصوص سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای راه‌اندازی این ساز و کار اظهار داشت: در زمینه سرمایه گذاری دو موضوع متفاوت وجود دارد که باید از هم متمایز شوند، یک بخش سرمایه سیاسی شامل حوزه های فناوری و افرادی است که در این زمینه کار کردند. به عنوان مثال دولت سوئیس طی ماه گذشته و در اجلاس داووس مذاکراتی با مقامات آمریکایی داشت.

لایتنر افزود: بخش دیگر در زمینه تعهدکاری قوی است که در این حوزه وجود دارد برای اینکه ما می‌خواهیم مطمئن شویم تمامی محصولاتی که وارد کشور می‌شود به طور مشخص به بیماران و مصرف کنندگان ایرانی می‌رسد.

وی اظهار داشت یکی از دلایل طولانی شدن اجرای این ساز و کار این بود که باید با همه دست اندرکاران صحبت می‌کردیم و همه را به یک سطح می رساندیم تا این کار را انجام بدهند.

ادامه دارد...

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 تحریم ایران تحریم های ایران ایران و سوییس کانال مالی ایران و سوییس قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بیماران و مصرف کنندگان سفیر سوییس در تهران انسان دوستانه ساز و کار سرمایه گذاری اقلام دارویی تحریم ها بخش دیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی

سفیر ایران روز گذشته در دیدار با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی بر اهمیت رایزنی‌های مستمر تهران و مسقط تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، موسی فرهنگ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با "شهاب بن طارق بن تیمور آل سعید"، معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی دیدار و گفتگو نمود.

سفیر ایران در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و تجربیات همکاری در حوزه دفاعی، اهمیت رایزنی‌های مستمر دو‌ کشور در حوزه‌های مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی نیز با اشاره به روابط تاریخی و ممتاز ایران و عمان، ابراز امیدواری کرد که مناسبات دو‌ کشور در زمینه‌های مختلف توسعه یابد.

تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عماندرباره تداوم ابتکار عمان در راستای لغو تحریم‌‌ها گفتگو شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت امام جمعه تهران از حمله سپاه به اسرائیل
  • کاکائو: مدرسه فوتسال ایران را می‌ستایم/با یک اشتباه حذف شدیم
  • بارش برف در قله توچال تهران؛ هم‌اکنون (فیلم)
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد
  • پویش هر کارمند یک سفیر و حامی آب راه‌اندازی شود
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا