Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، کیومرث هاشمی با اشاره به اینکه سازوکار شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در تهیه لیست ۳۰ نفره در تهران حرکتی جدید است، گفت: ممکن است در اجرای این سازو کار اشکالات جزئی وجود داشته باشد اما بدون شک رجوع به نظر مردم که در این دوره در نظر گرفته شده است اقدامی مثبت و مبارک است.

وی با بیان اینکه باید با مردم که بدنه اجتماع را شامل می شوند برای رسیدن به لیست نهایی مشورت صورت گیرد افزود: مردم مشکلات جامعه را می‌دانند و رجوع به نظر آنها در حل مشکلات می تواند موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال سیاسی عنوان کرد: نقش داشتن مردم در موضوعات اجتماعی که مبنای سازوکار شورای ائتلاف در تهیه لیست نهایی قرار دارد نه تنها جایز بلکه واجب است به طوری که در قرآن نیز به امر مشورت سفارش ده است.

رئیس سابق کمیته المپیک تصریح کرد: شورای ائتلاف با این سازوکار علاوه براینکه درصد خطا در تهیه لیست نهایی را کاهش داده، با مشارکت دادن گروه ها و جریانات مختلف زمینه تکریم مردم را نیز فراهم کرده است.

هاشمی با اشاره به اینکه در تهران ۵۰۰ نقطه به عنوان جامعه نمونه شناسایی شده است تاکید کرد: ۸ هزار نفر در نظرسنجی اول به مشورت گرفته شدند؛ اقشار مختلف مردم در بخش های مختلف به عنوان مشاورین امین شورای ائتلاف نقش آفرینی کردند.

وی با بیان اینکه همه کسانی که این سازوکار را پذیرفتند باید به آن احترام بگذارند عنوان کرد: این نوع نگاه فارغ از هرگونه نتیجه ای که به دست خواهد آمد می‌تواند جبهه انقلاب را در مسیر پیشبرد اهداف کشور قرار دهد.

هاشمی خاطرنشان کرد: کسانی که در لیست نهایی قرار می گیرند نیازمند کمک آنهایی هستند که در لیست نیستند و آن هایی که نامشان براساس رای همگانی در لیست نهایی نیست باید به اجماع شورا احترام گذاشته و کمک کنند تا نیروهای انقلابی راهی مجلس شوند.

این فعال سیاسی یادآور شد: سازوکار شورای ائتلاف در رجوع به نظر مردم برای تهیه لیست نهایی، زمینه مناسب برای مشارکت حداکثری در انتخابات را نیز فراهم می کند زیرا همین مردمی که امروز مشارکت در تهیه لیست دارند پای صندوق های رای حاضر خواهند شد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: انتخابات شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نماینده سازوکار شورای ائتلاف تهیه لیست نهایی نیروهای انقلاب لیست نهایی تهیه لیست رجوع به نظر نظر مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۳۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با ایرنا درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخاب مجلس گفت: مجلس دو وظیفه مهم دارد یکی قانونگذاری و دیگری نظارت بر اجرای قانون است.

وی افزود: اکنون بسیاری از مشکلاتی که در کشور بخصوص در حوزه فساد به وجود می‌آید به دلیل عدم نظارت بر اجرای قانون است چراکه اگر نظارتی وجود داشت اینقدر فساد نبود. مشکلات کوچک و بزرگی که در حال حاضر در کشور وجود دارد اگر نیاز به قانون مناسب دارند، این قوانین باید تصویب شوند.

این فعال سیاسی نقش مجلس در اداره کشور را نقش بسیار بزرگ و بااهمیتی توصیف و خاطرنشان کرد: از این جهت اگر نمایندگان مجلس کسانی باشند که دانش و تعهد و نظارت بر اجرا داشته و کارآمد باشند و قوانین خوب تصویب کنند وضعیت کشور و مردم بهتر از این خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: بنابراین به لحاظ تحلیلی بسیار مهم است که مردم با توجه به شرایطی که دارند نمایندگانی را انتخاب کنند که آنها را به‌ خوبی می‌شناسند و مطمئن هستند که در جهت رسیدگی به حل مشکلات مردم حرکت می‌کنند، قوانین مناسب تصویب و بر آن قوانین نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشارکت و حضور پرشور مردم ‍پای صندوق‌های رای از این جهت مهم است که مجلسی روی کار بیاید که هم دغدغه و شرایط مردم را مدنظر قرار دهد و هم برای رفع گرفتارهای‌ مردم تلاش کند و از طرفی نظارت بر اجرای قوانین هم داشته باشد.

گفتنی است، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • فیلم/رضوانی: برخی‌ها فیگور ریاست مجلس گرفته‌اند اما پاپس‌ می‌کشند
  • محسن رضایی در جلسه شورای مرکزی شورای وحدت
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • اعتراض برخی از اعضای رزما به ائتلاف با امنا
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد