Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، وی در کلیسای سیده مریم در شرق بیروت، گفت: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ۲۸ ژانویه گذشته (هفته پیش) بر اهمیت قطعنامه های این سازمان در موضوع نزاع فلسطین – اسراییل و تشکیل دو دولت تاکید کرد؛ قطعنامه هایی که از ۱۹۴۸ میلادی به این سو صادر شده است.

رهبر مسیحیان لبنان افزود: دبیرکل هم چنین به کمک سازمان ملل به اسراییلی ها و فلسطینی ها برای حل نزاع میان خود و تاسیس دولت مستقل فلسطین در سرزمین ۱۹۶۷ که در کنار اسراییل (سرزمین ۱۹۶۷) و در صلح و امنیت باشد، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پطرس الراعی خاطر نشان کرد: در منشور سازمان ملل که در سال ۱۹۴۵ میلادی امضا شده آمده است که ماموریت این سازمان جلوگیری از جنگ میان پیروان ادیان مختلف، تامین صلح برای نسل ها و کشورهای جهان و احترام شهروندان کشورهای مختلف به یکدیگر و به حقوق بشر است.

وی تاکید کرد: با همه ی این ها، متاسفانه طرح معامله ی قرن امضا و صادر می شود که منشا جدید نزاع و جنگ در خاورمیانه و ممکن است مانند همیشه ، پیامدهای آن دامن لبنان را هم بگیرد. 

این طرح که هشتم بهمن ماه ۱۳۹۸ در واشنگتن رونمایی شد، منطق قطعنامه ها و قوانین جهانی، سازمان ملل متحد، طرح "دو دولت"، اعلان قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین، عقب نشینی رژیم اسرائیل تا مرزهای ۱۹۶۷ میلادی و الزام این رژیم به از بین بردن شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن را زیر پا گذاشت.

کشورهایی که به طور مستقیم از طرح معامله قرن زیان می بینند فلسطین، سوریه، اردن و لبنان هستند. این طرح، شهر قدس و منطقه کرانه باختری در فلسطین، منطقه جولان در سوریه، منطقه "غور" در اردن و منطقه مزارع شبعا در جنوب لبنان را در اختیار اسرائیل قرار داده است.

هم چنین پناهندگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان، اسکان دایم بگیرند. معامله قرن می خواهد که این پناهندگان را به شهروندان سوری، اردنی و لبنانی تبدیل کند.

برچسب‌ها معامله قرن سازمان ملل متحد فلسطین پروندهٔ خبری داستان معامله قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معامله قرن سازمان ملل متحد فلسطین معامله قرن سازمان ملل متحد فلسطین قطعنامه ها سازمان ملل معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است

به گزارش همشهری‌آنلاین، «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر در عراق، بعدازظهر امروز (شنبه)، با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) به رویدادهای جاری و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا واکنش نشان داد.

صدها نفر از دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم اسرائیل، روز چهارشنبه، در محوطه این دانشگاه تحصن کردند.
این تجمع اعتراضی که به سرعت به دیگر دانشگاه‌های مطرح آمریکا مانند هاروارد، ییل و پرینستون رسید و دانشجویان با برپا کردن چادر حمایت‌های نظامی آمریکا از اسرائیل را محکوم کردند، توسط پلیس آمریکا سرکوب شد.

صدر در واکنش به این رویداد گفت: «ما خواستار پایان دادن به سرکوب صداهایی هستیم که خواهان صلح، آزادی و توقف جنایت‌ها و تروریسم کثیف و وقیحانه صهیونیستی هستند.»

او اضافه کرد: «دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا اعم از زن و مرد زیر بار دموکراسی دروغین دولت آمریکا و تحت فشار خشونت ناشی از آزادی جعلی و دروغین این دولت کهنه قرار دارند.»

رهبر جریان صدر همچنین گفت که هر کسی به دنبال خاموش کردن صدای پرخروش این اعتراض است، «حیوان و هیولایی درنده» است که هیچ رحمی در قاموس او وجود ندارد.

کد خبر 847546 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین مقتدی صدر

دیگر خبرها

  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • پاسخ حزب الله لبنان کوبنده خواهد بود | با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • کسی که صدای حامیان فلسطین را خاموش کند، حیوان و هیولایی درنده است
  • پاسخ حزب الله کوبنده خواهد بود/ با جنگ به جایی نخواهید رسید
  • (ویدئو) جدال با میراث شوم جنگ؛ زنی که رهبر مین‌زدایی در لبنان است
  • پتانسیل چندجانبه گرایی شانگهای در برابر اسراییل
  • همایش بین‌المللی نهج‌البلاغه و حمایت از فلسطین