Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@12:12:53 GMT

افزایش خشونت های همسر آزاری در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۵۴۸۷

افزایش خشونت های همسر آزاری در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت:به دلیل بافت سنتی و فرهنگ حاکم بر استان تا سال‌های گذشته همسرآزاری (خشونت علیه مردان توسط زنان) کمرنگ بود، اما این آمار در سال های گذشته افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین‌نیوز ؛ علی سامان‌پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری، گفت: در سال گذشته مراجعان مدعی به نزاع نسبت به سال 96 افزایش 10.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصدی داشته است که در این مدت ۷ هزار و ۷۲۵ نفر به دلیل نزاع جسمانی و روانی به پزشکی قانونی مراجعه کردند.


وی با اشاره به افزایش فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای، در ادامه بیان کرد: در سال 97 افزایش 33.3 درصدی حوادث گاز و همچنین 57.1 درصدی حوادث غرق شدگی را تجربه کردیم ، اما آمار موجود حاکی از کاهش میزان صدق درمانی طی سال گذشته بوده است.

سامان‌پور از کاهش سه درصدی تصادفات طی سال جاری خبر داد و گفت:۱۹۳نفر در حوادث های  رانندگی سال جاری جان باختند که از این تعداد ۱۵۲ نفر مرد و ۴۱ نفر زن بودند و بیشترین آمار متوفی مربوط به شهریورماه بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری از فعالیت سه مرکز پزشکی قانونی در شهرکرد، بروجن و لردگان خبر داد و گفت: طی سال جاری تا پایان سال ۳ مرکز پزشکی قانونی جدید در شهرستان‌های اردل، کیار و سامان از محل مصوبات قوه قضاییه راه‌اندازی خواهد شد.

سامان‌پور با اشاره به کاهش محسوس دما در استان تا پایان سال و افزایش بیش از حد از منابع گازی، گفت: با  رعایت نکات ایمنی در کاهش آمار فوت ناشی از مسمومیت های گازی کوشا باشیم.

وی در خصوص میزان آمار متوفی در استفاده از مواد مخدر تنها به ارائه کاهش آمار فوتی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر زنان در استان سنبت به سال گذشته بسنده کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش خشونت های همسر آزاری در استان بیان کرد: به دلیل بافت سنتی و فرهنگ حاکم بر استان تا سال‌های گذشته همسرآزاری (خشونت علیه مردان توسط زنان) کمرنگ بود، اما این آمار در سال های گذشته افزایش داشته است.

وی در پایان یادآور شد:علاوه بر تشریح جسد و صدور جواز دفن، معاینات حوادث کار، سم‌شناسی، کمیسیون‌های پزشکی، قصور پزشکی و... از مواردی است که در حیطه کاری اداره‌کل پزشکی قانونی  می باشد.

انتهای پیام /

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری سال های گذشته سامان پور سال گذشته سال جاری طی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در سطح شهرستان لردگان تعهد ایجاد یک هزار و ۵۰۷ فرصت شغلی جدید در سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا