Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@14:59:28 GMT

بیشترین بودجه اکتشافی به خراسان جنوبی اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۵۵۸۴

بیشترین بودجه اکتشافی به خراسان جنوبی اختصاص یافت

علیرضا جلالیان روز یکشنبه در نشست خبری در بیرجند افزود: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در هیچ استانی به این میزان هزینه نکرده که نشان از توجه ویژه به این استان مرزی است.

وی گفت: مجتمع محدوده‌های اکتشافی استان خراسان جنوبی یکی از مجتمع‌های تابعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است که از سال ۹۳ فعالیت خود را با هدف توسعه فعالیت‌های معدنی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به صورت عملیاتی در این استان آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مجتمع محدوده‌های اکتشافی استان خراسان جنوبی افزود: سه پهنه اکتشافی به مساحت ۱۴ هزار کیلومتر مربع در سال ۹۴ از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در اختیار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران قرار گرفت که در نهایت منتج به شناسایی ۱۰ محدوده امیدبخش به مساحت تقریبی یک‌ هزار کیلومتر مربع شد و معدن روی ملوند یکی از این محدوده‌ها است.

وی بیان کرد: مجتمع خراسان جنوبی تاکنون موفق به اخذ سه فقره پروانه اکتشاف، یک گواهی کشف و سه پروانه بهره‌برداری در استان شده است.

جلالیان گفت: معدن طلای هیرد با ذخیره چهار هزار و ۹۱۰ تن کانسنگ طلا در شهرستان نهبندان و معدن خونیک با ذخیره ۵۰۸ تن کانسنگ طلا در  شهرستان خوسف جزو معادن طلای مجتمع خراسان جنوبی است.

وی افزود: مطالعات اکتشافی معدن هیرد در چهار محدوده اکتشافی انجام شده است که در محدود شماره یک، اکتشاف عمومی و در محدوده شماره سه اکتشاف تفصیلی صورت گرفته و منجر به کشف ذخیره شده است.

وی با بیان اینکه در سایر محدوده‌های معدنی هیرد اقدامات اکتشافی در حال انجام است یادآور شد: تاکنون ۱۳ هزار و ۶۷۱ متر حفاری در این معدن انجام شده که از این میزان هشت هزار مترمربع توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و مابقی توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور انجام شده است.

مدیر مجتمع محدوده‌های اکتشافی استان خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۰ هزار تن کانسنگ طلا از این معدن برداشت شده که برای تست فرآوری به مجتمع طلای موته اصفهان ارسال شده و ۱۱ کیلوگرم شمش طلا از آن استحصال شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سرمایه‌گذار معدن هیرد (شرکت گروه بین‌المللی آبادراهان پارس) بیان کرد: تجهیز کامل سایت کارگاهی واحد فراوری در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع، جانمایی و راه‌اندازی واحد خردایش در محل احداث کارخانه، انجام مطالعات تکمیلی و آنالیز داده‌های اکتشافی از جمله نمونه‌های حاصل از حفاری‌های مغزه‌گیری پودری از جمله این اقدامات است.

مدیر مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان جنوبی ادامه داد: برداشت حدود ۲ تن نمونه از بخش اکسیدی کانسار و انجام تست فرآوری، تهیه بلوک مدل ماده معدنی بخشی از تارگت سه با عیار سه دهم پی پی ام به میزان ذخیره یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن کانسنگ طلا با عیار متوسط ۱.۸ پی پی ام از دیگر اقدامات انجام شده در معدن طلای هیرد نهبندان است.

وی گفت: کارخانه فراوری طلای هیرد اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی شده تا هفته دولت سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

جلالیان افزود: ۶۰ فرصت شغلی در این معدن ایجاد شده است که با بهره‌برداری و ساخت کارخانه فراوری به بیش از ۱۵۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اولویت اشتغال جز گروه فنی و مهندسی با مردم بومی منطقه است گفت: با راه‌اندازی کارخانه طلای هیرد، معادن کوچک طلا که مجوز دارند اما نمی‌توانند عملیات داشته باشند نیز احیا خواهد شد.

مدیر مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان جنوبی اظهار داشت: شرکت بین‌المللی آبادراهان پارس در معدن طلای هیرد بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.

وی به معدن طلای خونیک خوسف اشاره کرد و گفت: پروانه اکتشاف محدوده این معدن سال ۹۶ به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران منتقل و مقرر شد اکتشاف و بهره‌برداری از این معدن توسط این شرکت انجام شود.

وی مساحت معدن طلای خونیک را ۱۸.۵ کیلومتر مربع اعلام کرد و افزود: ذخیره معدن ۵۰۸ هزار تن کانسنگ طلا با عیار هشت دهم پی پی ام پیش بینی شده است و تا سه ماه آینده اکتشافات و مطالعات آن خاتمه می‌یابد و پروانه بهره‌برداری استخراج معدن اخذ می‌شود.

مدیر مجتمع محدوده های اکتشافی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: پیمانکار در این منطقه برای هشت نفر اشتغال ایجاد کرده است اما بعد از اخذ پروانه به ۲۴ مورد اشتغال پایدار افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برای اخذ پروانه اکتشاف ۶ محدوده معدنی دیگر در استان درخواست کرده‌ایم تصریح کرد: محدوده سنگ آهن درح، پلی متال نهبندان، آهن بیشه، پلی متال بیشه، پلی متال کودکان و پلی متال آبگرم جزو این محدوده‌های اکتشافی است.

جلالیان با تشکر از همکاری‌ مسوولان استان گفت: درخصوص تامین زیرساخت‌های معادن استان به ویژه معدن هیرد نهبندان مشکلاتی از قبیل تامین برق، آب و گاز وجود دارد که در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای برق‌رسانی به این منطقه نیاز است که وزارت نیرو، سرمایه گذار یا ایمیدرو قادر به تامین این هزینه نیست و نیاز به مشارکت عمومی دارد، همچنین استاندار خراسان جنوبی پیگیر موضوع است.

وی گفت: با وجود مشکل تامین برق اما سرمایه‌گذار اکنون از طریق ژنراتور برق مورد نیاز را تامین کرده اما کماکان تامین برق منطقه نیاز است.

وی با بیان اینکه کارخانه طلای هیرد ۱۷ لیتر بر ثانیه آب نیاز دارد عنوان کرد: باید از ۳۰ کیلومتری این کارخانه تامین شود، همچنین در بازدید استاندار از این منطقه مقرر شد تا اواخر سال مشکل گازرسانی منطقه حل شود.

مدیر مجتمع محدوده‌های اکتشافی خراسان جنوبی یکی از مشکلات زیرساختی معادن استان را نبود سیستم حمل و نقل ریلی دانست و گفت: حمل و نقل ریلی یکی از ضروریات اساسی معادن است که با پیگیری‌های استاندار و مسوولان کشوری امید است به زودی شاهد انتقال ریل به استان باشیم.

وی افزود: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه‌های استان منعقد شد که در قالب آن اخیرا قرارداد مطالعات آب در شهرستان‌های نهبندان و خوسف و قرارداد سنگ‌های تزیینی و ساختمانی نیز منعقد شده است.

محدوده معدنی طلای هیرد در فاصله ۱۴۰ کیلومتری جنوب بیرجند و محدوده معدنی خونیک در ۵۷ کیلومتری خوسف و ۹۳ کیلومتری جنوب مرکز استان واقع است.

برچسب‌ها ایمیدرو نهبندان خراسان جنوبی اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمیدرو نهبندان خراسان جنوبی اعتبار ایمیدرو نهبندان خراسان جنوبی اعتبار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران معدن طلای هیرد پروانه اکتشاف کیلومتر مربع محدوده معدنی بهره برداری سرمایه گذار معدن هیرد انجام شده تامین برق پلی متال پی پی ام ام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۵۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران

به گزارش همشهری آنلاین سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با همشهری با اعلام این خبر گفت: «بارش‌های سنگین اخیر در اصفهان، خراسان جنوبی و یزد بیشترین خسارت را به حوزه راه وارد کرده‌است.»
حسین ظفری افزود: «به لحاظ گستردگی خسارت‌ها بیش از ۲ هزار کیلومتر از راه‌ها در استان یزد و خراسان جنوبی از بارش‌های اخیر خسارت دیدند.»
به گفته ظفری، در اصفهان شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و قمصر دچار آبگرفتگی شدند، اما هیچ خسارت جانی و مالی برای شهروندان گزارش نشده و عمده خسارت‌ها به زیر حوزه زیرساخت ابینه و راه‌ها بوده است.
او ادامه داد: «در استان خراسان جنوبی همه راه‌ها باز است. ولی به دلیل نا ایمن بودن مسیرها به ویژه مسیرهای توصیه از شهروندان می‌خواهیم از تردد خودداری کنند. در برخی از شهرها و روستاهای استان به دلیل خسارت وارده شده به شبکه انتقال آب، آبرسانی از طریق تانکر و به صورت سیار در حال انجام است.»

بیشتر بخوانید:
سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه به وضعیت سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: «راه ۱۲۰۰ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان به دلیل بارش‌های بهاری مسدود شده‌بود که در حال حاضر فقط راه دسترسی ۴۰ روستا مسدود است. البته خودروهای سنگین امکان تردد دارند ولی خودروی سواری تا بازگشایی کامل و ایمن شدن مسیر به این روستاها دسترسی ندارد.»
او درباره تامین اقلام مورد نیاز روستاییان در سیستان و بلوچستان نیز گفت: «۴۷گروه جهادی با ۳۱۴ نیرو از هفته گذشته مشغول امدادرسانی هتسند. دستگاه های امدادی و خدمات رسان نیز با ۳۴۰۰ نیروی امدادی و خدمات رسان از بخش‌های انتظامی، نظامی و راهداری هلال احمر در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند. آب، برق و فیبرنوری در همه روستاهای استان سیستان وبلوچستان وصل است.»

بیشتر بخوانید:
هشدار زرد برای هواشناسی + جزئیات | امروز کدام استان ها هشدار گرفتند؟

کد خبر 847281 برچسب‌ها سيل استان سیستان و بلوچستان مدیریت بحران

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران