Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: در افکارسنجی‌هایی هم که درباره محبوبیت‌های شخصیت‌ها هم انجام شده بود، بدون استثنا در همه اینها که آخرین بار دو هفته پیش از شهادت شهید سلیمانی منتشر کردیم، حدود ۸۵ درصد حکایت از محبوبیت حاج قاسم سلیمانی داشت. ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

محمدمهدی اسماعیلی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در نشست علمی تحلیل و بررسی تشییع تاریخی سردار سلیمانی که عصر امروز(یکشنبه، 13 بهمن) در مؤسسه صدرا تهران برگزار شد، در سخنانی، گفت: نقشی که قاسم سلیمانی و مجموعه سپاه قدس در ارتقای جایگاه سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی داشتند، به عنوان یکی از پرافتخارترین بخش‌های کارنامه 40 ساله جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، چند افکارسنجی را انجام دادیم و در آنها بخشی در خصوص تصویر ذهنی مردم از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود و مقایسه‌ای که با گذشته دارند، 80 درصد مردم امروز جامعه ایرانی درکی از انقلاب اسلامی ندارند و متولدین سال‌های 50 به بعد هستند و عمدتا انقلاب و دوره پهلوی را در روایت‌هایی شنیدند و خواندند که نسل قبلی برای‌شان روایت کرده است. 

بررسی تشییع تاریخی «حاج قاسم»| امینی: تشییع پیکر شهید سلیمانی ظهور حقیقت وجودی وی بودبررسی تشییع تاریخی «حاج قاسم»|کلانتری: علوم اجتماعی غربی فاقد قدرت تحلیلِ تشییع سردار سلیمانی استبررسی تشییع تاریخی «حاج قاسم»| خرمشاد: سردار سلیمانی سمبل غرور ملی ایرانیان بود

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: بزرگترین نقطه قوت رژیم قبلی که همه سوگیری‌های پهلوی بر آن استوار بود، قدرت نظامی بود، تهدید بزرگنمایی عراق، ایفای نقش ژاندارم منطقه و درآمدهای هنگفت نفتی که بخش عمده‌‌اش را صرف خرید تجهیزات نظامی و تلاش می‌کرد خودش را جزو ارتش پنجم دنیا معرفی کند، بزرگترین گزاره‌‌ای که از رژیم گذشته در تبلیغات با آن روبه‌رو بود، گزینه نظامی‌گری و قدرت منطقه‌ای‌اش بود.

اسماعیلی ادامه داد: ما وقتی در چهل سالگی انقلاب اسلامی در یک افکارسنجی در کل کشور این کار را مورد پرسش قرار دادیم، در جاهای مختلف این اتفاق افتاده بود و در مراکز متعدد افکارسنجی مقایسه می‌شد و پرسیدیم که شما فکر می‌‌کنید که جمهوری اسلامی نسبت به پهلوی در چه حوزه‌هایی برتری دارد؟، البته تصور می‌شد که در حوزه اجتماعی و اقتصادی خیلی نمره خوبی نمی‌‌دهند، اما در حوزه قدرت منطقه‌ای نکته جالبی به دست آمد.

وی افزود: در این نظرسنجی، نزدیک به 75 درصد مردم جمهوری اسلامی را موفق‌تر از رژیم پهلوی و نیز به عنوان موفقیت خارج از انتظار تصور می‌کردند، جامعه‌ای که نقدهای جدی به عمکردهای اجتماعی و اقتصادی دارد، به قدرت منطقه‌ای به عنوان یک قدرت مهم تأکید می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: در افکارسنجی‌هایی هم که درباره محبوبیت‌های شخصیت‌ها هم انجام شده بود، بدون استثنا در همه اینها که آخرین بار دو هفته پیش از شهادت شهید سلیمانی منتشر کردیم، حدود 85 درصد حکایت از محبوبیت حاج قاسم سلیمانی داشت، نشان می‌دهد که مردم این حوزه‌‌ای که مربوط به عملکرد نیروی قدس سپاه است را موفق ارزیابی می‌کنند که این نیز بسته به شخصیت شهید سلیمانی است. 

اسماعیلی تصریح کرد: ایشان با ویژگی‌های منحصر به فردی که داشت، توانسته بود این محبوبیت بالا را به دست آورد و این برای جمهوری اسلامی یک سرمایه اجتماعی بزرگ بود، بازنمایی این شخصیت توسط جمهوری اسلامی 2، 3 سال است که اتفاق افتاده است، ما شهید سلیمانی را از بازنمایی رسانه‌ای رقیب شناختیم، از تصویری شناختیم که در عراق منتشر شده بود و یک سرباز عراقی به عکس ایشان سلام نظامی می‌داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: مجموعه نیروی قدس اساسا یک مجموعه امنیتی است و بنا نیست در افکار عمومی درباره آن صحبت شود و بازنمایی شهید سلیمانی به عنوان یک اتفاقی که رقیب برای ما آن را روایت کرد در جامعه ایرانی مطرح شد، به قدری این محبوبیت بالا گرفت که هیچ کسی در ایران تردیدی نداشت که عملکرد مجموعه ما در حوزه مقاومت منطقه‌ای این کارنامه خوب را به جا گذاشته است.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار قاسم سلیمانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار قاسم سلیمانی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار قاسم سلیمانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بررسی تشییع تاریخی جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی سردار سلیمانی قدرت منطقه ای قاسم سلیمانی شهید سلیمانی عنوان یک نیروی قدس جامعه ای حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری مادر شهید در فرادنبه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: سیده زهرا حسینی مادر شهید ابراهیم ملک محمدی پس از تحمل سال‌ها فراق دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
عسگری افزود: پاسدار وظیفه شهید ابراهیم ملک محمدی ۲ آذر ۱۳۴۵ در فرادنبه متولد شد. دوران کودکی، ابتدایی و راهنمایی در روستای قدیم فرادنبه گذراند. دانش آموز سال سوم رشته علوم تجربی بود که به جبهه اعزام شد و۲۵ اسفند ۱۳۶۶براثر اصابت ترکش به پا‌ در عملیات والفجر ده در منطقه غرب استان کرمانشاه، استان سلیمانیه عراق، حوالی دربندیخان، ارتفاعات صعب العبور شاخ شاخ شمیران به شهادت رسید.
مزار این شهید والامقام در گلزار شهدای شهر فرادنبه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید در فرادنبه
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • محبوبیت مقاومت نزد مردم غزه 
  • نشانه‌ های افزایش محبوبیت ایران در افکارعمومی جهان | نیویورکی ها درباره «وعده صادق» چه گفتند؟
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است