Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی از افتتاح ۲۳ پروژه سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ از چهتر هزار و ۷۰۰ میلیارد ريال موجب ایجاد اشتغال سه هزار و ۶۹۲ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سیدعلی موسوی» ظهر امروز (یکشنبه ۱۳ بهمن) در نشست خبری مدیران استانی شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در خوزستان، ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: فردا با حضور دکتر بانک مشاور ریاست جمهوری، ۲۳ پروژه سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند افتتاح و بهره برداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند ارزش این پروژه ها را چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال دانست و عنوان کرد: این پروژه ها در زمینه های تولید قطعات گچی پیش ساخته، پایانه صادراتی آبزیان و ... است که سرمایه آنها کاملا توسط بخش خصوصی تامین شده است.

 

وی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ها سه هزار و ۶۹۲ شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد تصریح کرد: در سال رونق تولید تمرکز منطقه بر حمایت از صنایع کوچک می باشد و تاکنون هفت پروژه راکد و غیرفعال و به چرخه برگرداندیم.

 

موسوی میزان سرمایه گذاری این هفت پروژه را ۲ هزار میلیارد و میزان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم این پروژه ها ۷۱۲ نفر دانست و اضافه کرد: در حال حاضر ۱۷۷ واحد صنعتی فعال در منطقه آزاد اروند در حال فعالیت هستند.

 

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد اروند تبدیل به قطب اقتصادی فولاد، محصولات شیمیایی، صنایع پایین دستی پتروشیمی، شیلات و خرما شده است افزود: طبق آمار، صادرات تولیدات منطقه در سال ۱۷ هزار و ۹۷ میلیون دلار بوده که امسال به رقم ۲۰۰ میلیون دلار افزایش پیدا می کند.

 

معاون سرمایه گذاری و  امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند کشورهای مقصد را شامل عراق، چین، کویت، عمان، امارات، قطر، نیوزیلند و استرالیا دانست و ابراز کرد: میزان حجم سرمایه گذاری جذب شده در ۱۰ ماهه سال 98، ۱۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

 

وی با بیان اینکه این مبلغ در مقایسه با سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته و این میزان سرمایه گذاری در بخش های صنعتی، تجارت، گردشگری و خدماتی است ادامه داد: ۳۰ پروژه سرمایه گذاری تا سال ۱۴۰۰ که پایان دولت تدبیر و امید است، به ارزش ۸۰ هزار میلیارد به بهره برداری خواهد رسید.

 

موسوی با اشاره به اینکه این پروژه ها موجب ایجاد بیش از چهار هزار شغل مستقیم و بیش از ۱۴ هزار شغل غیرمستقیم می شوند، از بهره برداری x ray کامیونی در منطقه آزاد اروند و مرز شلمچه  خبر داد و بیان کرد: هزینه این دستگاه ۲۰۰ میلیارد بود که از اعتبارات داخلی تامین و توسط وزارت دفاع تولید شده است.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه فجر مسجد دهه فجر مسجد ایام الله دهه فجر نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد 12 بهمن معامله قرن افتتاح پروژه های سرمایه گذاری سید علی موسوی منطقه آزاد اروند ۲۳ پروژه سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری هزار میلیارد امور اقتصادی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، دکتر سید مهدی موسوی مدیر بهداشت و سلامت این سازمان، بیان کرد: سازمان منطقه آزاد اروند خدمت دیگری را در حوزه درمان و سلامت جامعه اروندنشین صورت داد.

وی افزود: بر اساس نیازسنجی صورت گرفته و نظر به مراجعه شهروندان برای انجام مراحل آنژیوگرافی به مرکز استان و دیگر استان‌های همجوار، سازمان منطقه آزاد اروند اقداماتی را در راستای مرتفع ساختن نیاز جامعه هدف صورت داد.

مدیر بهداشت و سلامت سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: بر همین اساس و با همفکری و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، نخستین دستگاه آنژیوگرافی توسط سازمان منطقه آزاد اروند خریداری و در بیمارستان آیت‌الله طالقانی راه‌اندازی شد.
موسوی یادآور شد: این دستگاه امروز با حضور کارشناسان معاونت‌های فرهنگی،اجتماعی و گردشگری و توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند راه‌اندازی شد.
وی خاطرنشان کرد: مراحل و چگونگی خدمات‌دهی بخش آنژیوگرافی بیمارستان آیت‌الله طالقانی، از طریق درگاه‌‌های رسمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به عموم شهروندان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند