Web Analytics Made Easy - Statcounter

رقابت‌های وزنه‌برداری بین‌المللی «جام پهلوان نامجو» با حضور وزنه‌بردارانی از ۱۸ کشور و با هدف کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در رشت آغاز شد. ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، رقابت‌های وزنه‌برداری بین‌المللی «جام پهلوان نامجو» عصر امروز با حضور دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و وزنه‌برداران 18 کشور دنیا و با هدف کسب سهمیه المپیک 2020 در ورزشگاه 6 هزار نفره شهدای رشت آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرکل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات رئیس فدراسیون‌ وزنه‌‌برداری ایران و مسئولان استان گیلان جهت برگزاری سطح بالای مسابقات «جام پهلوان نامجو» در رشت اظهار داشت: وزنه‌برداری در ایران دارای قدمت دیرینه بوده و وزنه‌برداران زبده‌ای از این کشور به دنیا معرفی شدند‌.

محمد جلود مردم ایران را مردمی مهمان‌دوست دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات بین‌المللی «جام پهلوان نامجو» باعث ارتقاء سطح کیفی وزنه‌برداری می‌شود و امیدوارم که‌ پرچم جمهوری اسلامی ایران در المپیک به اهتزاز درآید و برای همه وزنه‌برداران نیز آرزوی موفقیت و سربلندی دارم‌.

تهران قهرمان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی کشور شدرقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی کشور به میزبانی امیدیه برگزار می‌شوداستان فارس نائب قهرمان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان شدرئیس فدراسیون وزنه‌برداری نیز در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: برگزاری رویدادهای ورزشی مانند «جام پهلوان نامجو» موجب تحکیم صلح و روابط بین ملت‌ها می‌شود.

علی مرادی خاطرنشان کرد: از اعضای کمیته برگزاری مسابقات و تمامی مسئولان کشوری و استانی که برای برگزاری مطلوب رقابت‌های وزنه‌برداری بین‌المللی «جام پهلوان نامجو» در گیلان زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: برگزاری این مسابقات موجب ارتقاء سطح وزنه‌برداری در سطح قاره آسیا و جهان می‌شود و برای همه ورزشکاران حاضر در مسابقات نیز آرزوی موفقیت و کسب بهترین نتیجه را دارم.

به گزارش تسنیم، در ابتدای مراسم پیام سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران توسط علی افتخاری، مشاور وی قرائت شد.

رشته وزنه‌برداری در ایران دارای قدمت دیرینه‌ای بوده و در دوره‌های مختلف قهرمانان بزرگی همچون مرحوم محمود نامجوی به‌عنوان وزنه‌بردار شاخص تاریخ ایران به ورزش جهان معرفی شدند.

مرحوم محمود نامجو در اول مهرماه سال 1297 هجری شمسی در رشت به دنیا آمد و ورزش را نیز از زورخانه‌ آغاز کرد و آشنایی با ورزش باستانی و تمرین کشتی محلی گیلک جزو نخستین آموزه‌های این قهرمان ملی در عرصه ورزش بود.

وی کسب 3 مدال طلا، یک مدال نقره و 2 مدال برنز مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان و همچنین یک مدال نقره و یک مدال برنز بازی‌های المپیک و یک مدال طلا و یک مدال برنز بازی‌های آسیایی (56 کیلو) را کسب کرد و از پرافتخارترین وزنه‌برداران تاریخ ایران و نخستین ورزشکار ایرانی بود که نشان طلای جهان در ورزش را کسب کرد‌.

انتهای پیام/612

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رقابت های وزنه برداری بین المللی رقابت های وزنه برداری قهرمانی جام پهلوان نامجو وزنه برداری وزنه برداران مدال برنز یک مدال آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۶۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، نخستین دوره مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی و از فردا در جزیره کیش آغاز می‌شود.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون تنیس، نخستین دوره رقابت‌های تنیس ساحلی در بخش بانوان و آقایان قرعه‌کشی و از فردا در جزیره کیش آغاز می‌شود.

در بخش بانوان ۱۴ تیم و در بخش آقایان ۳۰ تیم حضور دارند که در روز نخست بازی‌ها و با انجام ۲۰ مسابقه جدول اصلی به مصاف یکدیگر می‌روند. این مسابقات از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت در زمین‌های تنیس مارینا و پلاژ بانوان برگزار خواهد شد.
سرداوری و مدیریت این مسابقات در بخش آقایان بر عهده مسیح صلاح سرداور نشان نقره و کسری حجازی است و در بخش بانوان لعیا خیام باشی داور نشان سفید و سمیرا قدسی به عنوان سرداور و مدیر مسابقات حضور دارند. این مسابقات با اعلام و موافقت فدراسیون جهانی برای نخستین بار در ایران برگزار می‌شود.

کد خبر 6088794

دیگر خبرها

  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور
  • آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸