Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت کنندگان در کنفرانس مردمی ملی در غزه با اعلام تشکیل کمیته‌ای عالی برای مقابله با توطئه معامله قرن بر لزوم لغو معاهده فاجعه‌بار اسلو و توقف کامل همکاری امنیتی با اشغالگران قدس تاکید کردند. ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری شهاب، گروه‌ها، نیروها و موسسات مدنی و بزرگان در نوار غزه در یک کنفرانس مردمی ملی از تشکیل کمیته عالی ملی برای مقابله با توطئه آمریکایی صهیونیستی ارتجاع عرب علیه مسئله فلسطین موسوم به معامله قرن خبر دادند که تمام گروه‌های سیاسی، ملی، مردمی و جامعه فلسطین در داخل و خارج عضو آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کنفرانس مردمی ملی با عنوان «طرح معامله قرن شکست می‌خورد» با حضور نمایندگان گروه‌ها و هیئت عالی ملی راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره و بزرگان و نمایندگان نهادهای جامعه مدنی برگزار شد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس بار دیگر بر مخالفت خود با طرح معامله قرن و هر آنچه در این طرح آمده تاکید و اعلام کردند این طرح، دولت آمریکا را دشمن مستقیم ملت ما و شریک رژیم اسرائیل در تجاوزگری و جنایات علیه ملت قرار داده است.

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین از مواضع ملتها و کشورهای عربی که با طرح معامله قرن مخالفت کردند، تقدیر کرده و خواستار آن شدند تا این مخالفتها به یک جنبش قدرتمندی برای شکست طرح معامله قرن و تثبیت حقوق ملت فلسطین و مقاومت بر ضد اشکال مختلف عادی سازی روابط با اشغالگران تبدیل شود.

شرکت کنندگان در این کنفرانس، مواضع خفت بار برخی رژیمهای عربی را محکوم کرده و از آنها خواستند همگام با مواضع ملتهای اسلامی و عربی که مخالف طرح آمریکایی هستند، در مواضع خود بازنگری کنند.

گروههای فلسطینی همچنین از سازمان ملل و نهادهای بین المللی خواستند با رد معامله قرن تاکید کنند این طرح به صراحت با تمام قوانین و قطعنامه های بین المللی مغایرت دارد و تجاوز آشکار به حقوق ملی فلسطینیان است.

شرکت کنندگان در این کنفرانس بر وحدت ملت و گروههای فلسطینی در رویارویی با طرح معامله قرن تاکید کرده و از ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان خواستند نشست ملی را که قرار بود برگزار کند، فورا این نشست را در سطح رهبران گروهها با هدف وضع راهبرد یکپارچه برای مقابله با معامله قرن برگزار کند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس خواستند فورا مصوبات مجلس مرکزی و مجلس ملی مبنی بر پایان دادن به توافقنامه اسلو و پیوستهای امنیتی و اقتصادی و در راس آن هماهنگی امنیتی را اجرا و ضمن توقف فعالیت بر اساس پروتکل اقتصادی پاریس، مقاومت مردمی ملت را با وسایل و اشکال مختلف فعال کند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس خواستار تسریع در تحرک رسانه ای و دیپلماتیک، حقوقی و مردمی عربی و به کارگیری تمام تحرکات بین المللی و فعالیتهای آزادگان جهان برای پشتیبانی از حقوق ملت فلسطین برای شکست معامله قرن شدند.

گروه‌های فلسطینی همچنین بر ضرورت تدوین و تصویب میثاق شرافت شدند که هرگونه تعامل یا همکاری با طرح معامله قرن را جرم دانسته و حرام اعلام کند و این نکته مورد تاکید قرار گیرد که هر کس از یک وجب از خاک و مقدسات ما چشم پوشی کند، از ما نیست.

«جمیل مزهر» از رهبران جبهه مردمی فلسطین به نمایندگی از کمیته پیگیری گروه های ملی و اسلامی در سخنانی در این کنفرانس اظهار داشت : مقاومت قادر است حقوق ما را از چنگالهای دشمن صهیونیستی و شریک آمریکایی بازپس گیرد.

مزهر از ابومازن خواست فورا نشست رهبران فلسطینی را برگزار کند تا راهبردی ملی برای دفاع از حقوق مردم و حمایت از آنها در برابر معامله قرن وضع کنند.

وی خواستار تسریع در ساماندهی صفوف داخلی فلسطین و تحقق وحدت جبهه ملی برای شکست طرحهای آمریکایی و صهیونیستی شد.

مزهر همچنین از تشکیلات خودگردان خواست تصمیمات مجلس ملی و مجلس مرکزی را با خروج از تونل تاریک معاهده فاجعه بار اسلو و پس گرفتن اعتراف به رژیم صهیونیستی و توقف هماهنگی امنیتی با این رژیم اجرا کند.

صلاح البردویل از رهبران جنبش حماس و نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین هم در این کنفرانس بر ضرورت تشکیل هئیت فراگیر ملی با هدف رویارویی با طرح معامله قرن در امتداد کرانه باختری، مناطق اشغالی 1948، اردوگاهها و کشورهای عربی و اسلامی تاکید کرد.

البردویل با استقبال از سفر قریب الوقوع هیئت سازمان آزادیبخش فلسطین به نوار غزه تصریح کرد که ضرورت دارد بحث و بررسی و گفتگوهای ما فقط درباره سازوکارهای مقابله با طرح معامله قرن بدون توجه به هر گونه مشکلات حاشیه ای باشد که ما را از هدفی که به اجماع ملی تبدیل شده دور می کند.

عضو دفتر سیاسی حماس افزود با وجود اهمیت این دیداری که به زودی در غزه انجام خواهد شد، ما بر ضرورت تدوین برنامه عملی جدی برای مقابله با طرح معامله قرن تاکید می کنیم.

البردویل اظهار داشت ما در عین حال که مواضع خفت بار برخی طرفهای عربی و غیر عربی را محکوم می کنیم، از تمام مواضع شجاعانه ای که جنایت آمریکایی در اعلام طرح معامله قرن را محکوم کردند، تمجید می کنیم.

نافذ عزام عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی هم به نمایندگی از هیئت عالی ملی راهپیمایی های بازگشت و شکستن محاصره بر اهمیت یکپارچه شدن تلاشهای فلسطینی و پایان شکاف و دودستگی برای مقابله با طرح معامله قرن تاکید کرد.

عزام بر ضرورت توافق درباره یک طرح ملی تاکیدکرد و خواهان موضع یکپارچه برای ارسال این پیام به جهانیان شد مبنی بر اینکه فلسطینیان هرگز درباره حقوق خود سازش نمی کنند.

ابوسلمان المغنی رئیس شورای امور عشایر فلسطین در نوار غزه هم در سخنانی تصریح کرد ملت ما بیش از هر زمانی به وحدت صفوف برای شکست معامله قرن نیاز دارند، و تا زمانی که دودستگی وجود داشته باشد، هرگز موفق نخواهیم شد.

وی خواستار مشارکت عشایر و قبایل فلسطین در متحد کردن صفوف و ایستادن در یک صف واحد برای شرکت توطئه معامله قرن شد.

وی تصریح کرد امروز با صدای بلند خطاب به عشایر و قبائل در وطن عربی اعلام می کنیم که صادقانه در کنار مردم ما قرار گیرید به پا خیزید و به همگان و حکام کشورهایتان اعلام کنید که معامله ننگین هرگز کاری از پیش نخواهد برد و شکست خواهد خورد.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقابله با طرح معامله قرن طرح معامله قرن تاکید برای مقابله با توطئه کنفرانس مردمی ملی معامله قرن تشکیل کمیته بین المللی بین الملل برای شکست بر ضرورت نوار غزه عالی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۷۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که در حال حاضر به این کشور سفر کرده دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک میان کشورهای عربی و اهمیت فعال سازی توافقنامه‌های میان این کشورها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی در راستای خواسته‌های ملت‌های عربی تاکید شد.

السودانی در این دیدار بر موضع ثابت عراق در حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: باید تلاش‌های مشترک در سایه موضع گیری های کشورهای عربی با هدف پایان دادن به دردها و رنج‌های ملت فلسطین یکپارچه شود.

ابوالغیط نیز بعد از این دیدار تاکید کرد: نشست‌های من با محوریت بررسی اوضاع نوار غزه در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وی درباره عراق نیز گفت: من مطمئن هستم که عراق با رهبران هوشیار خود و با کمک کشورهای عربی می‌تواند خود را در این شرایط سخت به ساحل امنیت برساند.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی روز گذشته چهار کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارت خانه افزود که در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هفت هزار نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6090693

دیگر خبرها

  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه