Web Analytics Made Easy - Statcounter

چوب برمی‌داریم و فریاد می‌زنیم که فلانی ضد ولایت‌فقیه است امّا پای درد و دل همان فرد که می‌نشینید، واقعاً عشق به رهبری و شهدا دارد. ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

خبرگزاری تسنیم؛ ما با فلان مسئول مشکل داریم چراکه خوی استکبار‌ستیزی ندارد؛ کُرنش می‌کند. ما می‌گوییم امام حسین با خوی اشرافی‌گری مشکل داشت همانطور که امامین انقلاب هم با خوی اشرافی‌گری مشکل دارند و در سیره‌شان هم نشان دادند و دشمن هم بارها آن را اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هیچ‌وجه در مقابل مسئولی که خوی اشرافی‌گری دارد نمی‌توان بی‌تفاوت بود. چطور می‌توان با مسئولی که ضد‌و بند دارد و حق مظلوم را پایمال می‌کند، کنار آمد و امام حسینی هم بود؟ وگرنه حبّ و بغض شخصی که نداریم. ما با این خو و مرام مشکل داریم. در مقابلش، از کسانی که با اشرافی‌گری و استکبار‌ستیزی فاصله دارند، نزدیک می‌شویم چراکه او حسینی‌تر است. ما همه چیز را دار و مدار امام حسین می‌دانیم. این جملات قسمتی از صحبت‌های بخش اول مصاحبه با "حاج مهدی سلحشور" در گفتگو با تسنیم است.

مهدی سلحشور: سکوت در مقابل اشرافی‌گری و بی‌عدالتی خیانت است/ بزرگی مداح به تعداد فالوورهایش نیست+ فیلم

 

بخش دوم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید. ویدئوی این مصاحبه، قابل مشاهده  و دریافت است.

امام حسین (ع) در یک دهه خلاصه نمی‌شود

* برخی افراد، کارهای عمیق فرهنگی را محدود به ایام محرم می‌دانند و در طول سال این چشمه یا نمی‌جوشد یا خیلی کم‌جوش است. چه پیشنهادی دارید تا تمام سال کوچه‌ها، خیابان‌ها، خانه‌ها، ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه حال و هوای عاشورایی و حسینی داشته باشند؟

کعبه یک زمزم اگر در همه عالم دارد/ چشم عشاق تو نازم که دو زمزم دارد/ هر کجا ملک خدا هست، حسینیه توست/ هر که را می‌نگرم شور محرم دارد / نه محرم نه صفر بلکه همه دوره سال/ کعبه با یاد غمت، جامه ماتم دارد

امام زمان (عج) می‌فرمایند " صَباحا و مَساءً " در مصائب جدّ غریبم خون گریه می‌کنم. جبهه حسین  که فقط برای عاشورا و محرّم نیست بلکه برای تمام عمر و دنیاست. امام حسین (ع) در یک دهه خلاصه نمی‌شود. البته منظورم این نیست که مردم، صبح و شب به سر‌ و صورت خود بزنند که البته اگر کسی لیاقتش را دارد که هر روز، روضه بخواند و اشک بریزد که بسیار عالی است امّا روی صحبتم با عموم مردم است. توصیه می‌کنم که هفته‌ای یکبار به هیئت بروید چراکه ما نیاز داریم چند وقت‌ یکبار، شارژ شویم و زندگی را ادامه دهیم. کسی که می‌خواهد در فتنه آخر‌الزمان کم نیاورد باید دودستی به امام حسین (ع) بچسبد.

حجت‌الاسلام آقا تهرانی می‌گفتند زمانی که می‌خواستم برای تبلیغ و ادامه مدارج علمی به آمریکا بروم، خدمت حضرت آیت‌الله بهجت (ره) رسیدیم و گفتیم که ما می‌خواهیم به آمریکا برویم و خیلی نگران هستیم؛ هم نگران خودمان و هم نگران خانواده‌ایم که آنجا کم نیاوریم و مشکلی برایمان بوجود نیاید. ایشان توصیه کرده بودند که " هر روز برای امام حسین (ع) گریه کنید".

تکلیف‌تان را انجام دهید و خنثی نباشید

* سید رضا نریمانی در برنامه "جهان‌آرا" گفته بود که شما خدمت رهبر انقلاب رسیده‌اید و درباره حضور مداحان انقلابی در جلساتی که گاهاً رویکرد غیر‌انقلابی و سیاسی دارند، استفتاء کرده‌اید. آیا این مطلب درست است؟ پاسخ مقام معظم رهبری چه بود؟

سید رضا بسیار بزرگوار است. آن زمانی که من سید‌رضا را شناختم، نوجوان بود و حالا با توکل بر خدا و اراده قوی خودش، توانسته به این مقام و منزلت برسد. خدا ان‌شالله مزدش را شهادت در راه خدا قرار دهد.  اما درباره این سؤال، باید بگویم، درست است. من خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و پرسیدم که نظر شما درباره حضور ما در جلساتی که شاید برچسب انقلابی هم ندارند، چیست؟ من اینطور از حضرت آقا سؤال کردم که آیا صلاح می‌دانید که ما به این جلسات برویم و رفت و آمد داشته باشیم؟ ایشان تأکید فرمودند "حتما بروید". من عرض کردم برخی می‌گویند اگر برویم از شما سوء‌استفاده می‌کنند. حضرت آقا فرمودند "بروید و حُسن استفاده را کنید". مجدداً تأکید کردند "بروید و تکلیف‌تان را انجام دهید و خنثی نباشید".

 برچسب ضدانقلاب نزنیم

خیلی مواقع دیده‌ام که آنها، عرصه عرض‌اندامی برایشان وجود نداشته وگرنه در عمل خیلی‌خوب ظاهر می‌شوند و جایی که باید از ولایت و شهیدان دفاع کنند، خوب به صحنه می‌آیند. اتفاقاً دغدغه‌هایشان خیلی بالاست امّا عرصه‌ای برایشان وجود نداشته است. با آنهایی که با مبنای انقلاب و ولایت مشکل دارند، کاری ندارم. آنها در مقوله دیگری‌اند امّا من خودم را برحذر می‌دارم که به‌زور، فردی را ضدانقلاب کنم. این دستور دین نیست که ما راحت بر کسی برچسب ضد انقلابی‌‌گری بزنیم.

 

چوب برمی‌داریم و اعتراف می‌گیریم و فریاد می‌زنیم که فلانی ضدولایت فقیه است و یا نسبت به جریان انقلاب بی‌تفاوت است اما پای درد و دل همان فرد که می‌نشینید، می‌گوید من سرباز رهبری هستم.

 

متأسفانه ما می‌خواهیم به زور طرف را ضد‌انقلاب کنیم در صورتیکه دستور دین غیر از این است. نمی‌دانم، چرا اصرار داریم برخی را مخالف خود کنیم.

ما خیلی وقت‌ها با بی‌اخلاقی‌ و بی‌هنری همه را دفع می‌کنیم. من سراغ دارم که فردی رفته‌ و به آقایی مراجعه کرده و گفته اگر تو علمدار جبهه انقلاب و شهدا هستی، من نوکر شهدا هم هستم. خلاف آن هم وجود دارد. این بر می‌گردد به اخلاق و رفتار ما با مردم. سیره اهل‌بیت(ع) هم همینطور است. با حَُسن اخلاق، جمعی را جذب می‌کردند و طرف به دست‌ و پای حضرت می‌افتاد. در قضیه امام حسن (ع) و جای‌جای سیره اهل‌بیت(ع) پر است از این الگوهای رفتاری که می‌توانیم از آنها تأسی کنیم.

به نظرم اگر جایی هم، فردی نسبت به موضوعی توجیه نیست، اول با خودمان بگوییم این فرد یک امام حسینی است و عاشق امام حسین(ع) است و زندگی‌اش در راه خدا و اهل‌بیت بنا شده و حالا نسبت به این موضوع، تحت القائاتی قرار گرفته است. بشینید با محبّت و با دست نوازش و برادری رفع شبهه کنید وگرنه با بی‌اخلاقی و بی‌هنری خیلی‌ها دفع می‌شوند.

 برخی از هیئت‌ها در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی کم‌رنگ‌اند و شاید گاهی تحت تأثیر القائات هم قرار گرفته باشند. این جلساتی که من تا الان رفتم و در معرض تهمت هم هستند، اتفاقاً خیلی بااخلاصند. پای درد و دل‌شان هم که می‌نشینی واقعاً عشق به رهبری و شهدا دارند. آنها روضه‌فروش نیستند و زندگی‌شان هم اتفاقً ساده و بی‌آلایش است امّا حتماً و حتماً آن کسی که در عرصه اجتماعی، قوی عمل می‌کند و در سیانت از آرمان‌های انقلاب و کشورش در سوریه و عراق و غیره مجاهدت می‌کند و همواره پیشتاز است، قیمتش از کسی که گوشه‌گیری می‌کند و موضع‌گیری مشخص ندارد به مراتب، بیشتر است.

* گاهی دیده می‌شود که اشعار و سبک‌های برخی مداحان حاشیه‌ساز می‌شود. آیا تنوع  و نوآوری در اشعار و سبک‌ها، زمینه حاشیه را بوجود آورده است؟

صرف تنوع، نمی‌تواند بد باشد. خیلی از سبک‌هایی که دوستان می‌خوانند سبک‌های اصالت‌داری است و در تراز هیئت امام حسین(ع) است امّا تعدادی از سبک‌ها هم اصلاً قابل دفاع نیست. ضمن اینکه برخی از آنها اصلاً در تراز هیئت امام حسین (ع) نیست اتفاقاً کاملاً مخالف شأن جلسه امام حسین(ع) است. طُرب دارد و مطابق جلسه لهو و لعب است. بهترین توصیه را هم در این زمینه رهبر انقلاب داشتند. ایشان فرمودند که خودتان تولید‌کننده باشید.

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT2 واژه های کاربردی مرتبط انقلابی‌گری پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری فاطمیه مداحان اهل بیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انقلابی گری پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری فاطمیه مداحان اهل بیت انقلابی گری پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری فاطمیه مداحان اهل بیت مقام معظم رهبری خوی اشرافی گری مهدی سلحشور پای درد و دل امام حسین ع برچسب ضد سید رضا اهل بیت سبک ها شان هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در بازی تراکتور - استقلال همه ضرر کردند؛ به جز رقیب سرسخت حسین حسینی!

آفتاب‌‌نیوز :

فارغ از نتیجه‌ای که روز گذشــته در دیدار تیم‌های تراکتور و استقلال رقم خورد، ثبت تساوی بدون گل، به ســود حســین پورحمیدی، دروازه بان تیم تراکتور هم شد.

ماجرا از این قرار بود که قبل از بازی روز گذشته، سیدحسین حسینی و حسین پورحمیدی به ترتیب با ۱۴ و ۱۳ کلین شیت، صدرنشین جدول کلین شیت کنندگان لیگ بیست وسوم بودند و با توجه به تعــداد هفته‌های باقی مانده و فاصله‌ای که بین آن‌ها و علیرضا بیرانوند و محمدرضا اخباری با ۱۰ کلین شیت ایجاد شده بود، رقابت اصلی برای فتح این عنوان بین همین دو نفر خواهد بود.

روز گذشــته، سیدحسین حســینی دروازه بان و کاپیتان استقلال به دلیل محرومیت، فرصت حضور در دیدار با تراکتور را از دست داد و این بهترین شانس برای حسین پورحمیدی شد تا پس از درخشش در بازی جام حذفی مقابل ذوب آهن، بار دیگر نمایشــی بدون اشــتباه مقابل اســتقلال داشته باشــد و با بسته نگه داشتن دروازه اش مقابل آبی پوشــان، با ۱۴ کلین شیت همسایه حسینی در صدر جدول شود.

نکته درخورتوجه اینکه پورحمیدی در سال ۱۴۰۳ فقط یک کلین شیت داشت و آن هم در جریان بازی برابر سپاهان بود. پس از این مسابقه، چهار بازی رسمی به انجام رسید و پورحمیدی موفق به بسته نگه داشتن دروازه اش نشد. این چرخه، ولی روز گذشته به پایان رسید و پورحمیدی در کنار حسین حسینی قرار گرفت.

منبع: شرق

دیگر خبرها

  • تراکتور مغلوب اولین کاپیتانی چشمی شد!
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در حرم بانوی کرامت
  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند
  • در بازی تراکتور - استقلال همه ضرر کردند؛ به جز رقیب سرسخت حسین حسینی!
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان