Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع فرانسه امروز (یکشنبه) اعلام کرد، پاریس قرار است ۶۰۰ سرباز دیگر برای مقابله با شبه‌نظامیان در منطقه ساحل در آفریقا اعزام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این استقرار نیرو بیشتر برای مناطقی بین مالی، بورکینافاسو و نیجر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یک بخش دیگر از نیروها به نیروهای ساحل موسوم به گروه ۵ ملحق می‌شوند.

فرانسه حدود ۴۵۰۰ نیرو در منطقه دارد که برای مقابله با شبه‌نظامیان مستقر شده‌اند.

فرانسه ۱۳ ژانویه ۲۰۲۰ با روسای جمهوری این پنج کشور آفریقایی نشستی برگزار کرد و یافتن راهی برای توقف پیشرفت سریع افراطگرایان مسلح در این مناطق و احتمال ادامه مشارکت گسترده فرانسه در مبارزه با این افراطگرایان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

فرانسه و کشورهای غرب آفریقا در نشست ژانویه با متحد کردن نیروهای خود تحت یک فرماندهی مشترک برای مقابله با شبه‌نظامیان در منطقه ساحل موافقت کرده و فرانسه نیز قرار شد سربازان دیگری را برای تقویت حضور نظامی خود به منطقه اعزام کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا روز جهانی تالاب ها برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر فرانسه آفریقا شبه نظامیان محمد توفیق علاوی اتحادیه اروپا روز جهانی تالاب ها برگزیت دهه فجر معامله قرن کروناویروس شهر ووهان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای مقابله با شبه نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه

این بالگرد در راستای تسریع عملیات جست‌وجو در منطقه یلی بدراق کلاله و پشتیبانی عملیات جست‌وجو از فرودگاه بین‌المللی گرگان به این منطقه اعزام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، براساس گزارش‌های دریافتی از هلال احمر امروز در سومین روز جستجو این بالگرد در مزارع روستای یلی بدراق کلاله در حال گشت زنی است و عملیات جست و جو برای پیدا کردن دختر مفقود شده ادامه دارد.

همچنین امروز تیم‌های زمینی جمعیت هلال‌احمر گلستان هم به تیم جستجو پیوستند.

قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: مفقود شدن یسنا دیدار، کودک ۴ ساله در روستای یلی بدراق کلاله عصر روز یکشنبه نهم اردیبهشت گزارش داده شد و از آن زمان تا کنون نیرو‌های امدادی و مردمی بی وقفه در حال جست‌وجو هستند.

او افزود: خانواده کودک هنگام کار در مزارع روستا و برداشت نخود متوجه مفقود شدن کودکشان شدند.

دیگر خبرها

  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • ۳ روز از مفقود شدن یسنا گذشت؛ اعزام بالگرد به منطقه
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • تعلیق یارانه دانشگاه «سیانس پو» پاریس پس از حمایت دانشجویان از فلسطین
  • بازداشت مجدد اسرای فلسطینی تنها چند روز بعد از آزادی آنها
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶