Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری در ادامه نوشتند: «پیشگیری از کرونا» ؛ این مهم ترین دغدغه ما در روزهایی است که گسترش ویروس مرگبار کرونا تیتر مستمر رسانه های جهان است؛ ویروسی که به همسایگی ایران نیز رسیده و بعید نیست به زودی خبر ورودش به ایران نیز منتشر شود.

در این مطلب، تمام آنچه می توانیم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا انجام دهیم را یکجا جمع کرده ایم و با زبانی ساده توضیح داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفا بخوانید و به دیگران نیز بفرستید:

۱ - ویروس کرونا، عمدتاَ از راه دهان، بینی، چشم و گوش وارد بدن می شود. بنابر این دست هایتان را قبل از شست و شوی کامل با آب و مایع دستشویی به این ۴ قسمت بدن نزنید.

۲ - هر روز چندین بار دست هایتان را با آب و مایع دستشویی و هر بار به مدت نیم دقیقه با دقت بشویید. اگر مایع یا ژل ضدعفونی کننده هم بزنید، بهتر است.

۳ - همراه تان یک مایع ضدعفونی کننده کوچک داشته باشید تا در محیط های عمومی مانند مترو و خیابان و ... که دسترسی سریع به آب و مایع دستشویی ندارید، بعد از تماس با افراد و اشیاء، مدام دست هایتان را ضدعفونی کنید.

۴ - اگر نزدیک شما، کسی سرفه با عطسه کرد، فوری دهان و بینی تان را ببندید و حتی المقدور چند متری از او دور شوید، چون یکی از راه های انتقال کرونا، تنفس است.

۵ - اگر مسوول اشیائی هستید که دست های افراد مدام با آنها در تماس است، آنها به کرات ضدعفونی کنید؛ مانند دستگیره های در، ستون های فلزی اتوبوس و مترو که افراد برای حفظ تعادل، آنها را می گیرند، پیشخوان بانک ها و ادارات، خودکارهای عمومی بانک ها، دکمه های آسانسور و خودپردازها ، نازل بنزین، نرده های کنار پله ها و ... .

همچنین سعی کنید تا حد امکان به چنین اشیائی دست نزنید و اگر هم زدید - که اکثراً ناگزیر هستید - دست های خود را بشویید یا ضدعفونی کنید و قبل از شست و شو، به آن ۴ قسمت بدن که در بند اول گفتیم، دست نزنید.

۶ - دست دادن و روبوسی را به حداقل ممکن برسانید.

۷ - بلافاصله بعد از ورود به خانه، دست های خود را بشویید و ضدعفونی کنید. این را از همه اعضای خانواده بخواهید. همچنین در محل کار نیز با همکاران چنین قراری بگذارید.

۸ - سیستم ایمنی بدن تان را با خوردن ویتامین C ، میوه ها ، سبزیجات و داروهای تقویتی، ارتقا دهید. خوردن روزانه یک لیوان "آب ولرم + آب لیموی تازه + یک قاشق عسل طبیعی" توصیه می شود.

۹ - میوه ها و سبزیجات را با آب و چند قطره مایع ظرفشویی بشویید.

۱۰ - غذای آلوده از راه های انتقال کروناست. از خوردن غذا و مایعات در جاهای غیر مطمئن جدا خودداری کنید.

۱۱ - غذاهایتان کاملا پخته شود. بنابراین از خوردن غذاهای نیم پز مانند تخم مرغ عسلی، استیک نیم پز یا آبدار خودداری کنید.

تاکید می شود مرغ و گوشت قرمز و شیر را خوب بجوشانید و کامل بپزید.

۱۲ - مسواک تان را مدام با مایع دستشویی بشویید و ضدعفونی کنید.

۱۳ - برخی ویروس های مشابه کرونا به ندرت از طریق بخارات مدفوع نیز می توانند وارد فضای تنفسی شوند. از توالت های عمومی که در آنها بهداشت رعایت نمی شود استفاده نکنید.

۱۴ - تا حد امکان در خانه بمانید، اگر بیرون رفتید بکوشید به جاهای شلوغ نروید و مدام دست هایتان را ضدعفونی کنید.

* نکته: این ۱۴ دستورالعمل، برای جلوگیری از بسیاری از بیماری ها مانند آنفلوآنزا نیز کاربرد دارد.

2323 کد خبر 1348533

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس سلامت دست هایتان ضدعفونی کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل هدیه روز معلم به اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد

در این دستورالعمل آمده است: براساس مصوبه شورای دانشگاه و در راستای تمجید و تکریم از مقام بی بدیل استادان و همچنین تحقق راه‌کنش «تعلق سازمانی و بهره‌وری منابع انسانی با تلاش مستمر در جهت افزایش مشارکت و رضایت‌مندی آن‌ها» در سند تحول و تعالی دانشگاه و به منظور قدردانی و بزرگداشت مقام شامخ استادان دانشگاه، هدیه روز معلم به مبلغ 12 میلیون ریال (یک میلیون و 200 هزار تومان) برای اعضای هیأت علمی تمام‌وقت اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی و اعضای هیأت علمی وابسته توسط واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است، براساس بندهای این دستورالعمل به اعضای هیأت علمی نیمه‌وقت یک دوم مبلغ مذکور معادل 6 میلیون ریال (ششصد هزار تومان) تعلق می‌گیرد. اعضای هیأت علمی که از واحدی به واحد دیگر منتقل شده‌اند یا مأمور هستند، از واحدی که حقوق دریافت می‌کنند هدیه مزبور قابل پرداخت است.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1229012 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • درخواست کیهان برای حمایت از «طرح نور»: با ۱۱۰ تماس بگیرید!
  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت
  • ضرورت بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • CPU چیست؟ به زبان ساده و نحوه کار
  • پرداخت هدیه نقدی به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید