Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، گروه‌ها، احزاب، موسسات مدنی و بزرگان فلسطینی در نوار غزه از تشکیل کمیته عالی ملی برای مقابله با طرح ننگین معامله قرن خبر دادند که هدف از آن از میان بردن آرمان ملت فلسطین است.

این کمیته تمام گروه‌های سیاسی، ملی، مردمی و جامعه فلسطین در داخل و خارج از این کشور را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کنفرانس ملی - مردمی با عنوان "طرح معامله قرن ناکام می‌ماند" با حضور تمام نمایندگان گروه‌ها و هیأت‌های عالی ملی راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت و شکستن محاصره غزه، رهبران و نمایندگان نهادهای جامعه مدنی برگزار شد.

حاضران در این کنفرانس بار دیگر بر مخالفت همه جانبه‌شان با طرح معامله جعلی و ننگین قرن تاکید و اعلام کردند این طرح، دولت آمریکا را دشمن مستقیم ملت فلسطین و شریک رژیم صهیونسیتی در تجاوزگری و جنایات علیه فلسطینی‌ها قرار داده است.

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین از مواضع ملل عرب و برخی کشورهای عربی که با طرح این معامله تحمیلی و جعلی مخالفت کردند، تقدیر کرده و خواستار آن شدند تا این مخالفت‌ها به یک جنبش قدرتمندی برای شکست طرح معامله قرن و تثبیت حقوق مردم فلسطین و مقاومت با اشکال مختلف عادی سازی روابط با اشغالگران صهیونیست مبدل شود.

حاضران همچنین مواضع خفت بار برخی کشورهای عربی را محکوم کرده و از آنها خواستند در همسویی با دیگر کشورهای عربی و اسلامی که این طرح را رد کرده‌اند، در مواضع خود بازنگری کنند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس همچنین از سازمان ملل و نهادهای بین المللی خواستند با مردود خواندن طرح ننگین معامله قرن تاکید کنند این طرح کاملا در تعارض با تمام قوانین و قطعنامه‌های بین المللی است و تجاوز آشکار به حقوق ملی مردم فلسطین است.

حاضران بر اتحاد ملت و گروه‌های فلسطینی در رویارویی با طرح معامله قرن تاکید کرده و از محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند نشست ملی را که قرار بود در سطح دبیران کل گروه‌ها و با هدف ایجاد استراتژی یکپارچه برای مقابله با معامله قرن برگزار شود، به سرعت برگزار کند.

گروه‌های مختلف فلسطینی همچنین در این کنفرانس از عباس خواستند به صورت فوری مصوبات مجلس مرکزی و ملی را اجرا و توافقنامه اسلو و پیوست‌های امنیتی و اقتصادی و در راس آن هماهنگی‌های امنیتی را با رژیم صهیونیستی خاتمه دهد.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس همچنین خواستار تسریع در اقدام رسانه‌ای و دیپلماتیک، حقوقی و مردمی کشورهای عربی و به کارگیری تمام اقدامات بین المللی برای حمایت از حقوق مردم فلسطین برای شکست معامله قرن شدند.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه (هشتم بهمن) در یک نشست خبری همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از آنچه او معامله قرن می‌خواند، رونمایی کرد.

بر اساس بندهای طرح معامله قرن که سه شنبه هشتم بهمن ۹۸ در واشنگتن رونمایی شد ۴۰ درصد زمین‌های کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی اشغال و مقاومت فلسطین خلع سلاح خواهد شد. شهر قدس پایتخت رژیم اسراییل خواهد بود و بخش‌هایی از کرانه باختری که در آن ها شهرک‌های یهودی نشین ساخته شده به این رژیم الحاق می شود.

همچنین پناهندگان فلسطینی حق بازگشت به سرزمین خود را ندارند و باید در کشورهای میزبان، اسکان دائم بگیرند.

برچسب‌ها معامله قرن فلسطین رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری داستان معامله قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معامله قرن فلسطین رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ معامله قرن فلسطین رژیم صهیونیستی طرح ننگین معامله قرن رژیم صهیونیستی طرح معامله قرن برای مقابله کشورهای عربی مردم فلسطین بین المللی قرن تاکید گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۸۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که عناصر اشغالگر به منطقه علار واقع در شمال طولکرم یورش برده و دست کم چهار شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

این نظامیان صهیونیست به اردوگاه عقبه جبر واقع در شهر اریحا نیز یورش برده و خانه‌های فلسطینی‌ها را تفتیش کردند. یک شهروند فلسطینی که در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده و آزاد شده بود در جریان حمله نظامیان صهیونیست به منطقه کفر قدوم واقع در شهر قلقیلیه مجدداً بازداشت شد.

اشغالگران همچنین یک دروازه آهنین در ورودی شرقی روستای بزاریا در شمال غرب نابلس قرار دادند تا ورود و خروج به این روستا را زیر نظر بگیرند.

روستای کفیرت واقع در غرب جنین نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست طی بامداد امروز بود.

این در حالی است که نیروهای فلسطینی در برابر این تجاوزات رژیم صهیونیستی ساکت نبوده و به سمت آنها تیراندازی کردند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که رزمندگان فلسطینی به صورت گسترده به سمت نظامیان صهیونیست در خیابان عمان واقع در شرق نابلس تیراندازی کردند.

لازم به ذکر است که کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین روز گذشته تاکید کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ فلسطینی دیگر را در کرانه باختری بازداشت کردند. یک زن، یک کودک و چند آزاده هم در میان بازداشت شدگان حضور دارند.

باشگاه اسیر فلسطین نیز در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته هشت هزار و ۴۸۰ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کرده است.

کد خبر 6090534

دیگر خبرها

  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد