Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اندیشکده حکمرانی شریف گفت: باید الگوی حکمرانی فعلی را اصلاح و به نسل جدید حکمرانی، گذار کنیم. ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی مروی در گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به اینکه با فروش نفت بیشتر,‏ اتفاق ویژه‌ای نخواهد افتاد، افزود: فروش نفت مانند مسک‏ن عمل می‌کند و تنها مشکلات فعلی را می‌پوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همانطور که در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره شده است، به خودسازی در سطح الگو‌های حکمرانی، جامعه پردازی و تحول سازی، نیاز داریم.

مروی افزود: در الگوی حکمرانی فعلی ممکن است به صورت موقتی بهبودی در معیشت مردم اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه از اشتباهات، درس نمی‌گیریم، گفت: الگوی حکمرانی که از دهه‌های گذشته داشتیم مبتنی بر کنترل درونی افراد بوده است، اما در سال‌های اخیر، کنترل درونی افراد تصمیم گیرنده پاسخگو نیست و ما باید از حکمرانی مبتنی بر اعتماد فردی به سوی حکمرانی اعتمادساز حرکت کنیم.

مروی اضافه کرد: با ظهور فناوری‌ها و شبکه‌های اجتماعی جدید باید شیوه حکمرانی به نحوی باشد که اعتماد اجتماعی برای آن مهم و در گام بعد، حکمرانی باید اجتماعی باشد.

مدیر اندیشکده حکمرانی شریف با تاکید بر اینکه اعتمادسازی برای جامعه، مقوله مهمی است، گفت: بحران تصمیم گیری داریم یعنی تصمیمات کلیدی به اندازه‌ای به تعویق می‌افتد و ملاحظات بازیگران مهم بدنه حاکمیت، عرصه را به جایی می‌برد که معمولاً یکی از بدترین گزینه‌های روی میز انتخاب می‌شود مانند طرح بنزین.

وی ادامه داد: متأسفانه در الگوی حکمرانی فعلی، ساز و کار و نهاد‌هایی طراحی نکردیم که خطر تصمیمات کلیدی را میان بازیگران مختلف توزیع کند و منافع حاصل از آن هم به بازیگران مختلف برسد.

مروی گفت: امکان بروز تعارض منافع در سطوح مختلف حکمرانی فعلی وجود دارد که باید برای آن چاره اندیشی شود.

وی با انتقاد از نحوه قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی افزود: ازدحام شدید قوانین را داریم که زمینه را برای تفسیر، امضا‌های طلایی و فساد باز می‌کند.

مروی گفت: دستگاه‌های متولی باید تصمیمات خود را بهینه سازی کنند و به گونه‌ای عمل کنند تا مردم، همراه آن‌ها شوند.

مدیر اندیشکده حکمرانی شریف تأکید کرد: باید متناسب با گام دوم انقلاب به نسل جدید حکمرانی، گذار کنیم و به نهاد‌های پایدار حاکمیتی مانند شورای نگهبان توصیه می‌کنم در این زمینه پیشقدم شوند تا این گذار به نهاد‌های انتخابی تسری پیدا کند.

انتهای پیام/

R1010113/P/S7,77/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات با هدف تامین مالی شرکت‌های صادراتی در صنایع پیشرفته به امضا رسید.

سمانه توکلی مدیر بازاریابی و امور مشتریان صندوق ضمانت صادرات در مراسم این تفام‌نامه که امروز در محل نمایشگاه اکسپو برگزار شد، گفت: مشارکت در زمینه تعریف مدل‌های جدید حمایتی و تامین مالی با محوریت صادرات و صدور ضمانتنامه‌های مشترک جهت حمایت از شرکت‌های صادراتی دانش‌بنیان و بنگاه‌های فعال در صنایع پیشرفته از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های حمایتی و وثایق ترجیحی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و همکاری در زمینه اعتبارسنجی شرکت‌ها از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.
توکلی عنوان کرد: همچنین تسهیل ارائه خدمات هر دو صندوق به ذی‌نفعان فعال در زمینه صادرات و صنایع پیشرفته در اولویت برنامه‌های امسال هر دو مجموعه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه انتقال دانش فنی و تبادل تجارب و اطلاعات در ارزیابی ریسک و توسعه زمینه‌های آموزشی و پژوهشی، مشارکت در تامین مالی طرح‌های صادراتی با نرخ ترجیحی و حمایتی و هدایت جامعه هدف صنایع پیشرفته بالقوه به استفاده از ظرفیت‌های بیمه‌ای و ضمانت‌نامه‌ای صندوق ضمانت صادرات برای شرکت‌های صادراتی از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار را برای ایلام دنبال می‌کنیم
  • ادامه رایزنی شورای شهر بیرجند درباره برج ۴۶ طبقه ارتش
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود