Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:23:14 GMT

شهرآورد ۹۲؛ چربش آماری مجیدی در رقابت مربیان جوان

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۹۵۴۰

شهرآورد ۹۲؛ چربش آماری مجیدی در رقابت مربیان جوان

لیگ نوزدهم فوتبال ایران به روزهای جوشان خود رسیده و گرمای رقابت در این لیگ با شهرآورد سنتی پایتخت در حال غلبه بر سرمای زمستان است؛ بازی که در هر شرایط حساس و هیچ‌کدام از تیم‌ها دوست ندارند آن را به حریف واگذار کنند زیرا یکی از فاکتورهای مثبت هر تیمی در پایان فصل این است که شهرآورد را فتح کرده است. فتح شهرآورد در شرایط کنونی بیش از آنکه برای هواداران حائز اهمیت باشد برای مربیان ۲ تیم هیجان انگیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تغییر و تحولات نیم فصل لیگ نوزدهم و رفتن مربیان خارجی ۲ تیم، «فرهاد مجیدی» جانشین «آندره‌آ استراماچونی» شد و «یحیی گل محمدی» پس از چند سال حضور در مشهد دوباره به نیمکت پرسپولیس رسید او بر نیمکتی تکیه زد که پیش از این «گابریل کالدرون» نفر نخست پرسپولیس را از آن هدایت کرد.

شرایط ۲ بازیکن سابق سرخآبی‌ها در نیمکت متفاوت است. یحیی در چند سال گذشته به صورت متناوب هدایت پرسپولیس را بر عهده داشته اما مجیدی تنها در یک مقطع کوتاه سرمربی استقلال بود. مقطعی که با آمدن استراماچونی به اتمام رسید و با رفتن مرد ایتالیایی دوباره آغاز شد.

شرایط حضور این ۲ مربی در شهرآورد تقریبا مساوی است. «یحیی گل‌محمدی» در دوران فوتبال خود ۱۵ بار برابر استقلال قرار گرفته است که نتیجه آن چهار پیروزی، هشت مساوی و سه باخت است. همچنین وی در یک شهرآورد برابر رقیب سنتی روی نیمکت پرسپولیس قرار داشت که این بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید. گل‌محمدی در مجموع ۱۶۶ بار برای پرسپولیس تهران به میدان رفته و ۹ گل به ثمر رسانده است.

آمار بازی گل‌محمدی و مجیدی سرمربی تعداد بازی برای تیم گل زده شمار دربی گل در دربی بازی ملی گل ملی فرهاد مجیدی ۱۷۷ ۹۳ ۱۶ ۴ ۴۵ ۱۰ یحیی گل‌محمدی ۱۶۶ ۹ ۱۵ ۱ ۷۴ ۵

اما شروع مجیدی در شهرآورد با استقلال برای او خوش یمن نبوده بلکه این بازیکن درنخستین شهرآورد خود نظاره‌گر  شکست ۳ بر صفر استقلال بود. مجیدی ۱۶ بار شهرآورد را تجربه کرده که حاصل آن چهار برد، چهار باخت و هشت مساوی است.  

شماره هفت سابق آبی‌پوشان پایتخت در مجموع بیش از ۱۵۰ بازی برای استقلال انجام داده و ۹۳ گل به ثمر رسانده است.

یکی از نقطه اشتراک‌های ۲ مربی گلزنی در دربی است. مجیدی در چهار دربی برای استقلال موفق به گلزنی شد که سه دربی از آنان با پیروزی آبی‌های پایتخت به پایان رسید. او در دربی‌های ۶۷، ۶۸، ۶۹ و ۷۱ سابقه گلزنی به پرسپولیس را دارد که از معروف‌ترین آنها می‌توان به گل دقیقه ۹۰ وی در دربی ۶۹ اشاره کرد که برتری یک بر صفر برای استقلال و شعار معروف آی بدو آی بدو را به همراه داشت.  

 سرمربی پرسپولیس در شهرآورد ۵۴ که با پیروزی ۲ بر یک پرسپولیس همراه بود موفق به گلزنی شد دیگر گل آن بازی را «محسن بیاتی‌نیا» برای پرسپولیس به ثمر رساند. هر ۲ مربی سابقه کاپیتانی در تیم‌های خود را در کارنامه دارند.

در عرصه مربیگری شهرآورد ۹۲ نخستین تجربه مجیدی است اما گل‌محمدی در سابقه یک شهرآورد به عنوان مربی دارد که با تساوی به پایان رسید.

عملکرد ۲ تیم با هدایت این مربیان جوان مشابه است. استقلال با «فرهاد مجیدی» در سه بازی (۲ بازی لیگ قهرمانان و یک بازی لیگ برتر) سه برد کسب کرده و موفق به زدن ۱۰ گل شده است و تنها یک گل دریافت کرد.  استقلال در این سه بازی سه گل به الکویت، پنج گل به الریان و ۲ گل به نفت مسجد سلیمان زد و یک گل در برابر تیم لیگ برتری نفت دریافت کرده است. اما گل‌محمدی در ۲ بازی خود ۲ برد کسب کرد است.

او در نخستین بازی تراکتورسازی تبریز با نتیجه ۲ بر صفر از پیش رو برداشت و در ادامه صنعت نفت آبادان را با یک گل مغلوب کرد.

برچسب‌ها استقلال باشگاه پرسپولیس صنعت نفت آبادان شهرآورد تهران یحیی گل محمدی تراكتور سازي تبريز فرهاد مجیدی پروندهٔ خبری شهرآورد پایتخت در قلب زمستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استقلال باشگاه پرسپولیس صنعت نفت آبادان شهرآورد تهران یحیی گل محمدی تراكتور سازي تبريز فرهاد مجیدی استقلال باشگاه پرسپولیس صنعت نفت آبادان شهرآورد تهران یحیی گل محمدی تراكتور سازي تبريز فرهاد مجیدی یحیی گل محمدی پایان رسید برای استقلال فرهاد مجیدی گل محمدی بر صفر ۲ مربی ۲ بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس قهرمان هم شود باید یک سرمربی بزرگ را جایگزین اوسمار ویرا کرد

به گزارش همشهری آنلاین، در شرایطی که پرسپولیس در نیم فصل دوم و با حضور اوسمار ویه‌را نتایج قابل قبولی گرفته و تنها یک امتیاز با صدر جدول فاصله دارد، برخی از پیشکسوتان پرسپولیس، از جمله مرتضی فنونی‌زاده، عملکرد سرخ‌ها را حاصل تلاش یحیی گل‌محمدی می‌دانند و معتقدند این تیم برای فصل آینده نیاز به یک سرمربی بزرگ دارد.

فنونی‌زاده درباره پیروزی پرسپولیس برابر نساجی گفت: ما در دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ هر موقع به قائمشهر می‌رفتم آقای پروین می‌گفت اینجا مساوی هم برای ما برد است. بچه‌ها فوتبال بسیار خوبی انجام دادند، به خصوص زمانی که ده نفره شدند. در فوتبال هم باید حالت هجومی داشته باشی و هم حالت دفاعی؛ در بازی با نساجی آقای اوسمار ۳۰ درصد و بچه‌ها ۷۰ درصد نشان دادند که در شرایط خاص هم می‌توانند نتیجه را حفظ کنند. دیدید که ما گل دوم را زمانی که ده نفره بودیم، زدیم. شاید اگر بیشتر حمله می‌کردیم، شاید بیشتر هم می‌زدیم اما امکان داشت گل هم بخوریم.

او با اشاره به اخراج سروش ادامه داد: البته سروش نباید آن کار را انجام می‌داد. هفته گذشته هم امید عالیشاه به آن شکل اخراج شد. چون اواخر فصل است ما باید از تمام نیروهای خودمان به نحو احسن استفاده کنیم. البته آنهایی هم که جایگزین می‌شوند، دست کمی از بچه‌های اصلی ندارند.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص ادامه مسابقات لیگ عنوان کرد: الان چهار هفته مانده و بچه‌ها باید به همه بازی‌ها مثل فینال نگاه کنند. مدعی اول قهرمانی، تیم محبوب و همیشه قهرمان پرسپولیس است. این هفته دیدید که استقلال در لحظات پایانی داشت صدرنشینی را به پرسپولیس می‌داد اما تلاش کردند و شرایط را تغییر دادند. این تلاش مضاعف به جذابیت این لیگ اضافه خواهد کرد. به شما قول می‌دهم یا مثل پارسال با یک امتیاز اختلاف قهرمان شود و یا با تفاضل گل.

فنونی‌زاده در مورد عملکرد اوسمار ویه‌را گفت: این تیم ثمره زحمات خود آقای گل‌محمدی و کادر ایشان بوده است. علاوه بر این ۴-۵ بازیکنی که به تیم اضافه شده‌اند، فوق‌العاده خوب بودند و هستند. عبدالکریم، اورونوف، عیسی و ... آمده‌اند و البته امیدوارم از وجود سعید هم استفاده کنند اما مطمئن باشید این ثمره تیم یحیی گل‌محمدی بوده.

وی با اشاره به عملکرد تیم عنوان کرد: نحوه بازی در زمانی که گل نزدیم فوق‌العاده است اما به محض اینکه گل می‌زنیم، اوسمار می‌خواهد که تیم حالت دفاعی بگیرد. همانطور که دیدید در بعضی بازی‌ها موفق بودیم اما در بیشتر بازی‌ها ناموفق بودیم و گل مساوی را خوردیم. در مجموع به نظرم باید ایشان تا آخر فصل بماند اما حتی اگر تیم را هم قهرمان کرد، ما به یک سرمربی بزرگ نیاز داریم.

کد خبر 850403 منبع: ورزش سه برچسب‌ها یحیی گل محمدی ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • رقابت نفس‌گیر قهرمانی در لیگ برتر؛ استقلال و پرسپولیس شانه‌به‌شانه، سپاهان در حسرت جام
  • عزیزی: فشار روی استقلال بیشتر است/ بوی جادوگری می‌آید!
  • پرسپولیس قهرمان هم شود باید یک سرمربی بزرگ را جایگزین اوسمار ویرا کرد
  • منتقد گل‌محمدی به جمع حامیانش پیوست!
  • استقلال سر داوری شوخی ندارد! (عکس)
  • جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال | استقلال صدر را از پرسپولیس پس گرفت
  • جدول لیگ برتر | صدر آبی ماند، نفس پرسپولیس پشت سر استقلال
  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| بلانکو در ثانیه آخر ناجی نکونام شد/ استقلال مُرد، بُرد و صدر را به پرسپولیس نداد
  • نگاهی آماری به بازی‌های استقلال و ذوب آهن؛ نکونام به دنبال اولین پیروزی
  • مدافع سپاهان آماده یازدهمین کلین شیت (عکس)