Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر از افزایش بیش از ۲.۲ برابری ارزش سهام شرکت پتروشیمی غدیر در بورس از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت:‌ هر سهم شرکت پتروشیمی غدیر در سال گذشته مبلغ ۶۰۰ تومان بود، این در حالی است که امروز حدود یک هزار و ۴۶۰ تومان معامله می‌شود.

«وحید نام نیک» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرماهشهر اظهار کرد: خط تولید شرکت پتروشیمی غدیر از کشور بلغارستان خریداری و پروژه نصب آن از سال 81 آغاز شد و با توجه به اینکه لایسنس واحد، آمریکایی بود، به دلیل تحریم ها، به ناچار راه‌اندازی توسط مهندسین ایرانی صورت گرفت و نهایتا شرکت پتروشیمی غدیر در سال 88 به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر افزود: محصول تولیدی این شرکت، وینیل کلراید مونومر (VCM) با ظرفیت تولید سالانه 150 هزار تن و پلی ونیل کلراید (PVC) با ظرفیت تولید سالانه 120 هزار تن است که در ساخت انواع لوله‌ها، شیلنگ‌ها، عایق‌های الکتریکی، چارچوب درب و پنجره، کابینت و صنایع خودروسازی و ... کاربرد دارد.

 

وی بومی گزینی، جوانگرایی و ارتقای از درون را از سیاست‌های مهم این شرکت عنوان کرد و اذعان داشت: آنچه که مردم ساکن در شهرهای نفت خیز توقع دارند عدم تبعیض منطقه‌ای است که خوشبختانه قریب به 80 درصد کارکنان پتروشیمی غدیر بومی هستند و بانوان نیز سهم بسزایی در استخدام و سمت‌های مدیریتی این شرکت دارند، در حال حاضر متوسط سنی هیأت مدیره این شرکت زیر 40 سال است و این امر می‌تواند باعث ایجاد رویکردهای نو و موفقیت شرکت شود.

 

نام نیک با بیان اینکه در سال جاری پیشرفت‌های خوبی در این شرکت روی داده است تصریح کرد:‌ طی 10 سال گذشته این شرکت با فراز و فرود‌های بسیاری همراه بوده و برخی از سال‌ها با مشکلاتی مانند کمبود خوراک و مسائل فنی دست و پنجه نرم کرده است؛ خوشبختانه در دو سال گذشته این شرایط بهبود یافته و در 10 ماهه گذشته تغییرات بسیاری را در روند سوددهی و عملکرد شرکت داشته‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه شرکت پتروشیمی غدیر جزء 40 شرکت برتر شرکت‌های بورسی و فرابورسی است و شفافیت در سرلوحه عملکرد خود به ارتقای جایگاهش انجامیده است اضافه کرد:‌ شرکت پتروشیمی غدیر با سرمایه اولیه 230 میلیارد تومان آغاز و در حال حاضر سرمایه آن به مبلغ حدود 2 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. 

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر رویکرد اصلی شرکت پتروشیمی غدیر را حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دانست و عنوان کرد: در تأمین مواد شیمیایی و قطعات، نگاه شرکت پتروشیمی غدیر به شرکت‌های دانش بنیان است؛ این امر علاوه بر ممانعت از خروج ارز از کشور باعث حمایت از شرکت‌های داخلی و اشتغالزایی نیز شده است.

 

وی از صرفه‌جویی چند میلیون یورویی با پیاده سازی این سیاست در شرکت پتروشیمی غدیر خبر داد و ابراز کرد: یکی از مشکلات شرکت، تامین گیربکس راکتورهای پلیمریزاسیون شرکت بود و با توجه به اینکه تامین قطعات یدکی اصلی امکانپذیر نبود و این موضوع به یکی از موانع رسیدن تولید مجتمع به ظرفیت برنامه ریزی شده تبدیل شده بود، پس از بررسی و محاسبات دقیق امکان جایگزینی گیربکس‌های کولینگ تاور قدیمی (که به عنوان کالای مازاد محسوب می‌شد) به جای گیربکس های راکتور در دستور کار قرار گرفت.

 

نام نیک خاطر نشان کرد:با اجرای این طرح  در حال حاضر دو دستگاه از آن بیش از یک سال است که در سرویس قرار دارد و نیاز شرکت تا سال‌ها به طور کامل مرتفع شد.

 

وی ادامه داد: گرمای طاقت فرسای خوزستان، کار در اتاق‌های کنترل و آزمایشگاه را دشوار و همواره باعث شکایت پرسنل بود و برای سیستم کنترلی و ابزار دقیق نیز مشکلاتی را به وجود آورده بود، برای رفع این مشکل سه راه‌حل پیش روی مدیریت قرار داشت، خرید کولرهای ضدانفجار با هزینه بسیار بالا، خرید دو دستگاه چیلر تراکمی با هزینه‌ای بیش از ۲۰ میلیارد تومان و استفاده از چیلرهای تراکمی قدیمی موجود در انبار که به عنوان کالای مازاد نگهداری می‌شد با اعتماد به دانش و تخصص تیم فنی داخلی شرکت، از چیلرهای قدیمی استفاده و با تغییر طراحی صورت گرفته روی آنها، نصب شد و در حال حاضر نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر سومین مورد را پروژه ساخت کمپرسور و قطعات آن عنوان کرد و یاد آور شد: ساخت کمپرسورهای واحد PVC و قطعات آن با نگاه به توانمندی‌های داخلی این مجتمع در دستور قرار گرفت و چهارمین مورد، ساخت‌ پمپ‌های Solution و Refrigeration بود که با کمک شرکت های دانش بنیان داخلی به این مهم دست یافتیم. 

 

وی با اشاره به تعمیر تیوب‌های راکتور DC-201 گفت: طی تعمیرات اساسی سال گذشته پس از باز کردن راکتور و بازرسی که روی تیوب‌های آن انجام شد، کاهش ضخامت و خوردگی زیاد مشاهده شد و باید تعویض می‌شد. مدیریت با اعتماد به تیم فنی داخلی مجتمع، اجرای آن را در حالی به آنها محول کرد که این عملیات برای اولین بار در کشورمان انجام می‌شد؛ این عملیات به لطف پروردگار به اتمام رسید و راکتور در حال حاضر در سرویس قرار دارد.

 

نام نیک بیان کرد: مورد بعدی بومی‌سازی کاتلیست EHP و ماده شیمیایی Term.N.Ator است؛ این دو ماده شیمیایی بسیار مهم در سال‎های گذشته از اروپا تامین می‌شد که با تلاش تیم فنی شرکت و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان پس از قریب به ۲ سال تعامل فنی و آزمایش در ایران، بومی‌سازی شد و شرایط استفاده از آن برای سایر تولید کنندگان PVC کشور نیز فراهم شده است.

 

وی آخرین مورد را بومی‌سازی پاکت‌های پلاستیکی و استرچ هود خط بسته‌بندی FFS عنوان کرد و اظهار داشت: پس از جایگزینی خط بسته‌بندی، مهمترین موضوع تامین باکت‌های پلاستیکی و استرچ هود خط FFS بوده و به دلیل تخصصی بودن تکنولوژی ساخت این مواد، از ابتدای راه‌اندازی خط بسته‌بندی از خارج تأمین می‌شد؛ در این راستا بعد از مذاکرات فراوان سرانجام یک شرکت داخلی اعلام آمادگی کرد و پس از ساخت و انجام تست‌های لازم مورد قبول واقع و پاکت‌های داخلی جایگزین خارجی شد.

 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر تاکید کرد: با این رویکرد خوشبختانه در زمینه واردات تامین لوازم یدکی و ‌مواد شیمیایی کاهش چشمگیری نسبت به سال گذشته داشتیم و در حال حاضر 80 تا 90 درصد کاتالیست ها و مواد شیمیایی مورد نیاز از داخل تأمین می‌شود.

 

وی با اشاره به حضور چهار شرکت تولیدکننده PVC در ایران اظهار کرد: مجموع ظرفیت نصب شده در صنعت PVC بیشتر از نیاز کشور است؛ این چهار شرکت ضمن اینکه نیاز کشور را برآورده می‌کنند، با صادرات توانسته‌اند برای کشور ارزآوری داشته باشند؛‌ خوشبختانه شرکت پتروشیمی غدیر در این 10 ماه توانست بیشتر از آنچه که تعهد عرضه در داخل داشته، به بازار داخل و بورس کالا عرضه کند و ضمنا فروش ارزی مناسبی هم داشته است.

 

نام نیک در خصوص طرح توسعه‌ای شرکت پتروشیمی غدیر افزود: خوشبختانه شرکت پتروشیمی غدیر چند سالی است از زیان دهی، خارج و به  مرحله ی سوددهی رسیده است؛ یک طرح توسعه‌ای در دست بررسی و محاسبه داریم که در صورت اجرا زنجیره تولید را تکمیل می‌کند؛ همچنین طرح افزایش ظرفیت را در دست بررسی و امکان سنجی داریم.

 

پایان پیام/662

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد ایام الله دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه اردبیل ایام دهه فجر معامله قرن سوددهی پتروشیمی غدیر بندرماهشهر شرکت پتروشیمی غدیر شرکت های دانش بنیان میلیارد تومان حال حاضر مواد شیمیایی خط بسته بندی غدیر در سال بومی سازی سال گذشته قرار گرفت نام نیک تیم فنی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته

الهام یاوری, رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در نشست خبری گفت: دومین نمایشگاه دستاورد سمپاد است و نسبت سال گذشته با افزایش شرکت کنندگان همراه بوده است. در این دوره نمایشگاه  دانش آموزان مدال آور جشنواره خوارزمی حضور دارند. 

وی ادامه داد: هدف از این نمایشگاه نمایش دستاورد های دانش آموزان ،شرکت های دانش بنیان می توانند با حضور در این نمایشگاه استعداد هارا شناسایی کنند. همچنین در این نمایشگاه شبکه خوبی بین دانش آموزان سمپاد ایجاد می شود و دانش آموزان شهرستان می تواند دانش آموزان مناطق دیگر را ببند و محصولات آنها رانقد کنند. 
وی افزود: پسران با ۱۱۹ طرح و دختران با  ۱۱۸ طرح ددر زمینه هنر، ژنتیک، مکانیک در این نمایش شرکت کردند، ، دانش‌آموزان سمپاد یک سال تحصیلی را با تلاش برای کاربردی کردن دانسته‌های خود برای حل مسایل کشور سپری کرده است و هم اکنون به نمایش گذاشته اند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه شبکه ارتباطی خوبی بین دانش‌آموزان سمپاد ایجاد می‌شود افزود: دانش آموزان فرصتی پیدا می‌کنند که با دانش‌آموزان مناطق دیگر ارتباط بگیرند و شبکه‌ای از ارتباط و همکاری دوستانه شکل بگیرد.

یاوری دلیل دیگر برگزاری این نمایشگاه را در راستای شعار هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری» عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان در این نمایشگاه کاربرد کارهای خود را برای رفع نیازهای کشور بهتر درک می‌کنند.

وی افزود: مدارس سمپاد به دنبال ایجاد عدالت آموزشی است در همین راستا تعداد دانش آموزانی که از دهک های یک تا چهار وارد مدارس سمپاد شده اند ۴۵ درصد افزایش داشته است. 
او ادامه داد: حدود ۷۱ درصد کمیته امداد قبول شده است. در سال گذشته ۱۶ دانش آموز از ۴۰ رتبه برتر از مدارس سمپاد مناطق محروم بودند که قبول شدند.

در ادامه این نشست مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: برای اولین بار در سه پایه متوسطه دوم به صورت یکپارچه آزمون نهایی برگزار می‌شود.
وی افزود:  در حال حاضر۳۳ کنکور دارد ما در تلاشیم  تا به کتاب بازگردیم و به محتوای آن توجه کنیم.

یاوری, رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: ما در تهران، اصفهان و مشهد ۵ مدرسه غیر دولتی نامی و مشهور داریم که بعضی از دانش‌آموزان هم نمرات بالایی می‌کیرند و وارد دانشگاه می‌شود اما میانگین نمرات مدارس دولتی از مدارس غیر دولتی بیشتر است.

او ادامه داد: تلاش است که بعد از دیدن دستاوردهای دانش‌آموزان سمپاد در دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد، سایر دانش‌آموزان سراسر کشور هم علاقه‌مند شوند و امید آفرینی در جامعه شکل بگیرد. برای پیشرفت امید لازم است و برای امید جلوه‌هایی از موفقیت در گذشته مهم است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • قبولی ۱۶ دانش آموز سمپاد مناطق محروم در کنکور سال گذشته
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار ایلام همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!
  • کارگران پیمانکاریِ پتروشیمی چوار همچنان در انتظارِ مزد عادلانه/ آیتم‌های مزدی حذف شد!
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند