Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@17:25:04 GMT

اهمیت پاییز و زمستان در کشاورزی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۵۹۶۵۸

اهمیت پاییز و زمستان در کشاورزی چیست؟

ایسنا/زنجان رئیس جهادکشاورزی ابهر گفت: پاییز و زمستان بهترین زمان برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها است.

مجید قزوینیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت فصل پاییز و زمستان در حوزه کشاورزی، عنوان کرد: برخی از کشاورزان به اهمیت این دو فصل در کشاورزی آشنا نبوده و به همین علت باغ‌های خود را در این فصل رها می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که این دو فصل بهترین زمان برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها است، ادامه داد: فصل پاییز و زمستان همچنین بهترین زمان برای اصلاح خاک‌های شور و خاک‌های رسی و سنگین است.

قزوینیان با اشاره به نقش موثر یخ آب زمستانه در مبارزه با آفت زنجره مو، ادامه داد: با انجام یک یا دو بار آبیاری غرق‌آبی در باغ به منظور یخ آب زمستانه، کشاورزان می‌توانند با تخم و لارو و شفیره آفاتی که زمستان را در درون بقایای گیاهی درون خاک پای درختان می‌گذرانند، مبارزه کنند.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان ابهر با تاکید بر این‌که این عملیات در دمای بیش از ۷ درجه سانتی‌گراد نباید صورت بگیرد، ادامه داد: در دمای منفی ۱۰ درجه و بیشتر نیز امکان خسارت به بقیه درختان و ریشه درختان وجود دارد.

این مسئول با اشاره به این مطلب که بسیاری از باغ‌داران با شروع فصل پاییز و زمستان فعالیت‌های خود را در عرصه باغ تعطیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: برخی از کشاورزان فعالیت‌های کشاورزی خود را به فصل بهار موکول می‌کنند که این امر اشتباه است.

وی با اشاره به این‌که ابهر یکی از قطب‌های کشاورزی استان زنجان به شمار می‌رود، یادآور شد: رعایت توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی و کشاورزی اصولی می‌تواند رونق روزافزون بخش کشاورزی ابهر را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد كشاورزي استانی اقتصادی ابهر بهترین زمان پاییز و زمستان فصل پاییز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۵۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روبرت لواندوفسکی و کسب 17 امتیاز برای بارسلونا در فصل جاری با گل‌های خود

دیدار بارسلونا و والنسیا در هفته 33 لالیگا 2023/24 با برتری 4-2 شاگردان ژاوی به پایان رسید. روبرت لواندوفسکی در این بازی هت تریک کرد و تعداد گل های خود در فصل جاری لالیگا را به عدد 16 رساند. او حالا فقط 3 گل با آرتم دووبیک مهاجم ژیرونا در صدر جدول گلزنان فاصله دارد.

به نقل از اوپتا؛ از نظر اهمیت و تاثیر گل در کسب امتیاز، گل های روبرت لواندوفسکی در بین همه بازیکنان فصل جاری لالیگا دارای بیشترین اهمیت بوده است. او با 16 گل خود تاکنون به تنهایی 17 امتیاز را به طور مستقیم به حساب بارسلونا واریز کرده است. جود بلینگام و بورخا مایورال از نظر اهمیت گل ها در رتبه بعدی هستند. 15 گل مایورال، 14 امتیاز برای ختافه به همراه داشته درحالیکه 17 گل بلینگام هم 14 امتیاز به امتیازات تیم کارلو آنچلوتی اضافه کرده است.

گفتنی است لواندوفسکی اولین بازیکن بارسلونا از سال 2005 است که در جریان دیداری از لالیگا، 2 گل با ضربه سر می زند. آخرین بار ساموئل اتوئو در سال 2005 مقابل مایورکا موفق به انجام چنین کاری شده بود.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت شود
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • عکس| چرا ماجرای نیکا شاکرمی برای بی‌بی‌سی مهم است؟
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • روبرت لواندوفسکی و کسب 17 امتیاز برای بارسلونا در فصل جاری با گل‌های خود
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال