Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مسیر ۴۵ کیلومتری خسرج از توابع شهرستان حمیدیه با ۲۲ روستا و با جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر ساکن همچنان با سیلی از مشکلات پسا سیلاب دست و پنجه نرم می کنند. ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، مسیر 45 کیلومتری خسرج، که بیشترین آسیب را در سیلاب سال 98 به خود دیده بود و مردم این روستاها در آن زمان جهت ایمن ماندن از خطر سیلاب در جنگل‌های خسرج قریب به دو ماه را در گرمای تابستان با کمترین امکانات ساکن و سپری کردند همچنان با سیلی از مشکلات پساسیلاب دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند جهت آلام مشکلات اهالی این روستاها مسئولان استانی ویژه سپاه  پاسداران در این مسیر تردد اهالی اقدامات خوبی را انجام داده است از قبیل بازسازی خیلی از خانه‌ها و مدارس تخریب شده اما مسیر آسفالت‌ و کم عرض 45 کیلومتری آن به شدت آسیب دیده و در حال حاضر این مسیر ترمیم و بازسازی نشده است

 سه کیلومتری هم‌ که ترمیم شده غیر استاندارد با عرض کمتر از مسیر اول با ارتفاع بالا و فاقد شانه‌خاکی است که خود بسیار خطرآفرین شده است.

یکی از روستاهای این مسیر به نام سلجه حمدان با 40 خانوار درحال حاضر مردم این روستا در کانکس‌های فلزی زندگی می‌کنند که در گرمای تابستان  و سرمای سوزناک خوزستان باید در این اتاقک‌های کوچک فلزی سپری کنند.

همچنین مردم مسیر 45 کیلومتری ناچارند برای تردد به اهواز آماده که بیش از 60‌کیلومتر را باید طی کنند در حالی که با جاده ترانزیتی اهواز به اندیمشک تنها 1700 متر فاصله دارند و چنانچه مسئولان نسبت به احداث پل بر روی رودخانه کرخه اقدام کنند مسیر این مردم را نسبت به اهواز 30 کیلومتر‌ و نسبت به شهر شوش حدود هشتاد‌ کیلومتر‌ کوتاه‌تر‌ خواهد کرد.

 این امر علاوه بر‌کاهش‌ مسافت مزایایی مانند کاهش‌ مصرف سوخت، صرفه جویی در وقت و مهم تر از همه این موارد گفته شده سلامت و ایمنی مردم در این مسیر را تامین خواهد کرد.

  از مسئولان کشوری و استانی مصرانه خواسته می‌شود به درد مردم این منطقه ولایتمدار و دوستدار و مدافع صدیق نظام توجه ویژه کنند و نسبت به تعریض، بازسازی مسیر و همچنین احداث پل سریع تر اقدام کنند.

نماینده شرق هرمزگان در مجلس: رئیس مجلس برای بررسی مشکلات سیل‌زدگان به جاسک سفر کنددستور وزیر صنعت برای رسیدگی به مشکلات سیل زدگانروستاهای خوزستان همچنان گرفتار مشکلات سیلاب/ روستای تپی با کوهی از مشکلات فراموش شده است+تصاویر

 

به گزارش تسنیم، در این منطقه زمین‌های حاصلخیز وجود دارد که سالانه هزاران تن گندم و صیفی‌جات را راهی بازارهای داخل و خارج استان می‌کنند و همچنین وجود جنگل‌های زیبا و چشم نواز و تپه‌های سرسبز در طول غرب مسیر خسرج چشم هر ببینده‌ای را به خود جلب می‌کنند و تفرجگاه طبیعی بسیار ارزشمندی را به خصوص در فصل زمستان و بهار ایجاد کرده است.

این جنگل‌های چشم نواز توانایی و استعداد جذب روزانه هزاران نفر را در خود ایجاد کرده است.

 

گزارش از محمدحمید ذوالفقاری

انتهای پیام/331/ز

R41468/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر

روستای چنار رودخان از توابع شهرستان شفت در استان گیلان است. این روستا در مسیر رودخانه‌ای قرار دارد که با درختان چنار پوشیده شده است. مدتی است اهالی این روستای شاهد نابود کردن طبیعت زیبای آن هستند. به طوری که شن و ماسه از سطح زمین و از پای درختان برداشت می‌کنند و همچنین به قطع درختان مشغول هستند.

این موضوع اهالی را گلایه‌مند کرده و با ارسال فیلم و تصاویر از مسئولان درخواست رسیدگی دارند.

منبع: شهروند خبرنگار - گیلان

بیشتر بخوانید:

قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • این جاده یک‌طرفه شد
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • جاده چالوس یک‌طرفه شد
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • محدودیت‌های تردد جاده‌ای در تعطیلات ۳ روزه اعلام شد | جاده چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ