Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،منصور زرانژاد رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر دیروز از جذب دانشجو از کشور‌های حاشیه خلیج فارس خبر داد و گفت: برای توسعه دانشگاه در بخش عمرانی و رفاهی با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار وارد دانشگاه شده است.

او افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی توسعه آموزش و پژوهش و رشد و توسعه بخش آموزش عالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر افزود: دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از معدود دانشگاه‌هایی است که در منطقه آزاد اروند استقرار دارد و با توجه به اهداف و سیاست‌های علمی کشور در راستای ماموریت گرایی دانشگاه‌ها، تربیت نیروی انسانی متخصص و مسئله محور بودن دانشگاه برای حل مسائل منطقه‌ای و کشور تلاش می‌کند.

زرانژاد با اشاره به ماموریت این دانشگاه در دیپلماسی علمی با کشور‌های حاشیه خلیج فارس گفت: با توجه به موقعیت ویژه دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه و استان یکی از چشم انداز‌های مهم دانشگاه جذب دانشجوی خارجی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس است.

او با اشاره به رویکرد "حل مسئله" در پژوهش‌های دانشگاه افزود: دنبال ایجاد رویکرد حل مساله از طریق ارتباط دانشگاه و صنعت هستیم. در این زمینه دو طرح اساتید دانشگاه که در زمینه امکان سنجی استفاده از نانو تثبیت کننده برای تثبیت خاک و همچنین تهیه اطلاعات مکانی و توصیفی خطوط انتقال آب و امکان سنجی ایجاد بانک اطلاعات مکان مرجع از سوی وزارت علوم به عنوان طرح برتر برگزیده شدند.

رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به قرارداد ۸ میلیارد ریالی طرح‌های پژوهشی در دانشگاه گفت: در ارتباط با طرح‌های پژوهشی در مجموع ۶۶ طرح داشته ایم که قرارداد‌های پژوهانه این طرح‌ها بیش از ۸ میلیارد ریال است. همچنین دانشگاه ۱۵ طرح تحقیقاتی خاتمه یافته و ۲۹ طرح در حال اجرا دارد.

زرانژاد به ارسال اساتید به فرصت مطالعاتی اشاره کرد و ادامه داد: با هدف تقویت بنیه علمی دانشگاه برای نخستین بار دوتن از اساتید دانشگاه برای فرصت مطالعاتی اعزام شدند.

او گفت: در زمینه آموزشی امسال برای نخستین بار دانشجویان عراقی در رشته‌ها و مقاطع مختلف در دانشگاه جذب شدند. همچنین در زمینه آموزش آکادمیک امسال موفق به راهاندازی مجدد و اخذ مجوز ۱۰ گرایش رشته جدید شدیم.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی علوم و فنون شهرستان خرمشهر جذب دانشجو رئیس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر کشور های حاشیه خلیج فارس طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۰۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار دوم عرشه ابوطالب مطلبی صبح یکشنبه در سیزدهمین میز تخصصی ناشران کتاب با تبریک عملیات قاطعانه وعده صادق توسط نیروهای مسلح افزود: این عملیات سبب شد تا نیروهای نظام و مسلح نیز مقتدرتر و شجاع‌تر شوی با اشاره به اهمیت کار ناشران گفت: در نیروهای مسلح به این حوزه توجه خاصی شده است واعتبارات خوبی به حوزه پژوهش توجه شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت خوبی در حوزه چاپ و نشر داریم و به مؤلفان نیز بدهی چندانی نداریم، برای فعالان این حوزه آرزوی موفقیت کرد.

یوسفی مدیر حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه دریایی نوشهر نیز با اشاره به این با هزار جلد کتاب در قالب ۸۰ عنوان در نمایشگاه بین المللی کتاب سال قبل شرکت کردیم، گفت: طرح جلد ۱۸ عنوان کتاب تهیه شد.

وی از تصویب ۹۰ عنوان کتاب در فاز ۹ خبر داد و گفت: چاپ هزار جلد کتاب عکس طبیعت نوشهر از جمله اقدامات است.

وی با اظهار اینکه ۹ نشریه در دانشگاه منتشر می‌شود، گفت: رفع مشکل واگذاری اعتبار در حوزه تألیف و نوسازی تجهیزات چاپ، بازنگری دستورالعمل حق تألیف و ویراستای، عدم واگذاری کاغذ یارانه‌ای، عدم وجود ردیف اعتباری مشخص از جمله مشکلات است.

کد خبر 6090525

دیگر خبرها

  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • تداوم سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ ده‌ها دانشجو در دانشگاه ویرجینیا دستگیر شدند
  • خط مسافری دریایی خرمشهر - بصره به زودی راه‌اندازی می‌شود
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان