Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@18:58:31 GMT

مشاهده یک قلاده گربه پالاس در استان کرمان

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۰۵۱۲

مشاهده یک قلاده گربه پالاس در استان کرمان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: یک قلاده گربه پالاس در رابر کرمان پس از ورود به یک روستای مسکونی زنده گیری شد تا در زیستگاه خود رها سازی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ مرجان شاکری در این خصوص اظهار داشت: این دومین مرتبه است که در رابر کرمان حضور گربه پالاس گزارش می‌شود که نخستین بار در منطقه درآلو و اکنون در منطقه نودژمشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بر اساس منابع موجود این گربه سان بسیار زیبا بیشتر در مناطق مرکزی آسیا یافت می‌شودوپالاس در حقیقت یک گربه وحشی با اندازه کوچک است که نام خود را از روی محققی آلمانی گرفته که برای اولین بار در سال ۱۷۷۶ این پستانداران را شناسایی کرد و نام این محقق پیتر سایمون پالاس بود.

شاکری تصریح کرد: طی یکسال گذشته این دومین گربه پالاسی است که حضورش در حوزه شهرستان رابر کرمان گزارش شده است و حدود یک سال پیش در اقدامی مشابه پس از زنده گیری یک پالاس توسط مردم در منطقه درآلو که به مرغ‌های عشایر حمله کرده بود و از ترس به بالای درخت سپیداری پناه برده بود با حضور به موقع ماموران حفاظت محیط زیست نجات یافت.

او اظهار کرد: گربه جدید نیز نیز پس از حمله ور شدن به مرغ‌ها توسط مردم روستای نودژ تعقیب شده بود و به بالای یک اصله درخت گردو پناه برده بود که خوشبختانه با توجه به آموزشی که به مردم محلی داده شده بود فوری با یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رابر تماس برقرار می‌شود و کمتر از ده دقیقه مامورین خود را به محل می‌رسانند و به کمک مردم این پالاس زیبا را زنده گیری می‌کنند.

شکل ظاهری گربه‌های پالاس با وجود خز بلند و متراکم آن‌ها، وجهه‌ای با ابهت به آن‌ها بخشیده است، این گونه گربه رنگ زرد یا خاکستری دارند و بر روی دم‌شان حلقه‌های سیاه‌رنگ دیده می‌شود وبر روی بدن و پیشانی آن‌ها نقاط و طرح‌های خاصی نقش بسته است.

گربه پالاس مذکور با توجه به بارندگی سنگین برف در منطقه هم اکنون در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رابر کرمان نگهداری می‌شود تا ماموران بتوانند در اسرع وقت آن را در زیستگاه خود و به دور از مناطق مسکونی رها سازی کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گربه پالاس حفاظت محیط زیست شهرستان رابر گربه پالاس رابر کرمان زنده گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟

آفتاب‌‌نیوز :

 ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی آمادگی۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول۳ (استثنایی)، اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم از چند روز پیش آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی از طریق سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود. در سمت چپ صفحه گزینه «ورود دانش‌آموزان» را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود نیاز است که کد ملی و سری شناسنامه دانش‌آموز را وارد کنید. 

اکنون وارد سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی شدید. در این صفحه، شما گزینه‌های متعددی، چون «مشخصات من»، «ثبت سفارس»، «مشاهده سفارش» و «مشاهده تراکنش‌ها» را می‌بینید.

در بخش مشخصات من، اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی و محل تحصیل دانش‌آموز از سامانه سیدا دریافت شده است؛ لذا در صورت وجود مغایرت در هر بخش از اطلاعات، والدین باید به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند. 

با کلیک روی منوی «ثبت سفارش»، مراحل سفارش و خرید کتا‌ب‌های درسی آغاز می‌شود. در این بخش اطلاعات مدرسه دانش‌آموز را مشاهده می‌کنید سپس سامانه به صورت هوشمند بسته آموزشی مناسب برای سال تحصیلی جدید شما را نمایش می‌دهد. پس از انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی بانک، روی دکمه «ثبت و ادامه» کلیک کنید.

پس از ورود به درگاه بانک، شماره کارت، رمز دوم، کد اعتبارسنجی دوم (CVV۲)، تاریخ انقضای کارت و کد امنیتی را وارد کنید و سپس روی دکمه «پرداخت» کلیک کنید. سامانه بانک، اطلاعات مبلغ واریزی و شماره پیگیری بانک را نمایش می‌دهد. اطلاعات را بررسی کنید در صورت اطمینان از صحت اطلاعات، برای ادامه روی دکمه تکمیل فرآیند کلیک کنید تا بانک عملیات بانکی را انجام و اطلاعات آن را به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ارسال کند.

در بخش مشاهده صورتحساب هم می‌توانید، صورتحساب سفارش، نمایش داده می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اوج ناهماهنگی در ایران؛ چرا ناگهان پنج کنسرت لغو شد؟
  • ماجرای لغو کنسرت‌ها در تهران چیست؟
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • «ایران‌ اکسپو» ۵ کنسرت تهران را لغو کرد
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - شنبه ۸ اردیبهشت
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • اکسپو کنسرت‌ها را لغو کرد
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه ۶ اردیبهشت