Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف به نوشته این نشریه، آمریکا اکنون نشان می دهد  که برای مقابله با نیروهای متحد ایران در منطقه نقشی مستقیم تر ایفا خواهد کرد. همان گونه که "مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا یک روز پیش از عملیات ترور گفته بود ، که این سخنان بیانگر چرخشی مقابله جویانه تر و غیرقابل پیش بینی تر از حوادث خاورمیانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشنال اینترست، سیاست آمریکا را در تشدید مناقشه نظامی با ایران و همزمان درخواست از ایران برای تنش زدایی نظامی زیر سوال برد و افزود

>

در این گزارش آمده است اقدام اخیر آمریکا در ترور قاسم سلیمانی بیانگر شکست "فشار حداکثری" آمریکا برای مجبور کردن ایران به مذاکره، از طریق تحریم های یک جانبه علیه  تهران است. زیرا به رغم اِعمال مجدد تحریم های بسیار شدید، ایران هیچ تمایلی برای مذاکره  نشان نداده است تا با آمریکا توافقی جدید حاصل  کند.  بلکه برعکس این سیاست سبب شده است ایران تعهدات چندگانه خود را در  توافق هسته ای، کنار بگذارد.

نشنال اینترست به سخنان وزیر خارجه آمریکا درباره ادامه سیاست ترور اشاره و تصریح کرد ترور سلیمانی هیچ یک از اهداف آمریکا را پیش نبرده است – از جمله تغییر رفتار منطقه ای ایران یا آمادگی برای توافق جدید هسته ای – بلکه تنها ایران و متحدانش را تقویت کرده و به رفتار آنها وجهه قانونی داده است.  این اقدام همچنین اعتبار و نیز ظرفیت آمریکا را در خاورمیانه تضعیف کرده است. 

نشنال اینترست از "تضعیف قدرت جنبش  اصلاح طلبان در ایران"، "تبدیل حس ضد آمریکایی به نیرویی قوی تر در نسل جوان" و "متحد ساختن دنیای شیعه در حمایت از مقاومت" به عنوان دیگر عواقب ترور سپهبد سلیمانی یاد کرد.  

در این گزارش همچنین از هدف قرار گرفتن صادق المهدی – نخست وزیر وقت عراق- به عنوان دیگر نتایج ترور قاسم سلیمانی یاد شده و آمده است این ترور عراقی ها  را بیش از پیش از اینکه متحد آمریکا باشند، دور میکند.

نشنال اینترست  می افزاید: >

منبع: الف

کلیدواژه: نشنال اینترست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید

جواد افهمی از انتشار کتاب تازه خود با عنوان «دختران قبیله جنگ» برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. - اخبار فرهنگی -

جواد افهمی نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌  از انتشار رمان تازه خود با عنوان« دختران قبیله جنگ» برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت:  این رمان از سوی انتشارات خط مقدم منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: این رمان در موضوع محور مقاومت نوشته شده و به جنگ داخلی سوریه و ماجرای معترضان و  سلاح به دستان در سال‌های 2012 تا 2013 در سوریه می‌پردازد. در حقیقت دوره تاریخی قبل از حضور داعش و ابتدای شروع ناآرامی‌‌ها و شلوغی‌های سوریه.

افرایش 110 درصدی قیمت کتاب در آستانه نمایشگاه

 افهمی افزود: رمان برگرفته از یک رخداد واقعی است که برای روستائیانی در حوالی فوعه اتفاق افتاده است،‌ روایت گروگانگیری زنان یک روستای شیعه‌نشین است که در یک اتوبوس در حال حرکت به نقطه‌ای دیگر هستند.

وی ادامه داد: گفت‌وگوها و تحقیقات درباره این واقعه در سفری که در سال‌های گذشته به سوریه داشتم،‌ انجام شد و نتیجه این گفت‌وگوها و تحقیقات دو کتاب «بادهای سرکش هندوکش» و «دختران قبیله جنگ» شد. اولی پیشتر منتشر شد و دومی نیز در راه انتشار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • ترور برای بقا
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی