Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای شبکه فرانس ۲۴، خوان گوایدو دیروز (یکشنبه ۱۳ بهمن‌ماه) در جمع شماری از حامیانش در میامی آمریکا، بسیج عمومی گسترده در کاراکاس با هدف کنار زدن نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا از قدرت را خواستار شد.

گوایدو که پیشتر حکم ممنوعیت خروج از ونزوئلا را نقض کرده بود، به تازگی یک تور بین‌المللی را با هدف جلب حمایت‌های بین‌المللی علیه دولت کاراکاس آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رهبر مخالفان دولت ونزوئلا ابتدا در کلمبیا به دیدار مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا رفت و در مورد جدیدترین تحولات ونزوئلا مذاکره کردند. گوایدو سپس در اجلاس داووس(سوئیس) به دنبال جلب حمایت‌های بیشتر از سوی برخی کشورها بود.
او همچنین به فرانسه و اسپانیا رفت و در پاریس با امانوئل مکرون دیدار کرد. گوایدو در سفر به اسپانیا با وزیر امور خارجه این کشور مذاکره کرد اما نخست‌وزیر اسپانیا او را به حضور نپذیرفت.
رهبر مخالفان دولت ونزوئلا همچنین در این تور اروپایی‌اش با بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس نیز دیدار کرد.

دیدارهای فشرده گوایدو که با حمایت آمریکا انجام شده، نشان می‌دهد او به طور جدی تلاش خود را برای جلب کمک‌های اروپایی‌ها با هدف کنار زدن نیکلاس مادورو از قدرت شدت بخشیده است. رهبر مخالفان دولت ونزوئلا که پیش از این در سیاست‌هایش برای براندازی دولت مشروع کاراکاس ناکام بوده، این بار چشم به حمایت‌های کشورهای دیگر بسته است.

بر همین اساس است که گوایدو در پایان این تور بین‌المللی، به آمریکا رفته و در جمع حامیانش گفته، ما طرح و راهبردی داریم؛ ما تنها نیستیم و قصد داریم دموکراسی را در ونزوئلا احیا کنیم.
از نظر رهبر مخالفان دولت کاراکاس، تنها گزینه باقی‌مانده، رسیدن به انتخابات آزاد است.
او در میامی به هوادارانش وعده داد اقدامات جدیدی علیه دولت کاراکس انجام خواهد گرفت اما در آستانه بازگشت به ونزوئلا با چالش‌هایی روبرو خواهد بود.

این اظهارات گوایدو در حالی مطرح شده است که « گاسپارد استرادا » استاد دانشگاه علوم سیاسی در پاریس در این زمینه گفت: عزم گوایدو برای پایان دادن به حکومت مادورو ناکام بوده و راهبردش همچنان به طور کامل نتیجه‌ای نداشته است.

رهبر مخالفان دولت ونزوئلا در حالی به آمریکا سفر کرد که امید داشت با دونالد ترامپ در این کشور دیدار کند اما این دیدار انجام نشد. برخی کارشناسان معتقدند که مساله ونزوئلا در این دوره زمانی برای رئیس جمهوری آمریکا اولویت نیست و این موضوع می‌تواند ناامیدی را برای مخالفان دولت ونزوئلا به همراه داشته باشد.

ونزوئلا در دو سال اخیر سخت‌ترین شرایط سیاسی و اقتصادی چند دهه گذشته خود را تجربه کرده است. این کشور که از زمان حضور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید با شدیدترین فشارها و تحریم‌های واشنگتن مواجه شده، در دو سال گذشته توانسته در برابر این فشارها مقاومت کند.
شرایط نامساعد اقتصادی ونزوئلا زندگی را برای مردم این کشور سخت کرده و سبب مهاجرت بیش از چهار میلیون نفر از این کشور در سال ۲۰۱۹ شده است.

آمریکا پس از مراسم تحلیف مادورو برای دور دوم ریاست جمهوری، او را «غاصب قدرت» خواند و اعلام کرد که مادورو را به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسد.  
پس از آن که گوایدو رئیس وقت مجلس ملی ونزوئلا در ۲۸ ژانویه (۸ بهمن ماه ۹۷) خود را رئیس جمهوری خودخوانده و موقت این کشور اعلام کرد، واشنگتن بلافاصله او را به رسمیت شناخت و بیش از ۵۰ کشور دیگر از واشنگتن پیروی کرده و خواستار برگزاری انتخابات دوباره شدند.
2023

برچسب‌ها رهبر مخالفان ونزوئلا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نیکلاس مادورو ونزوئلا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رهبر مخالفان ونزوئلا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نیکلاس مادورو ونزوئلا دونالد ترامپ دونالد ترامپ رهبر مخالفان ونزوئلا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا نیکلاس مادورو ونزوئلا رهبر مخالفان دولت ونزوئلا نیکلاس مادورو دونالد ترامپ رئیس جمهوری بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ پس از شکستن ائتلاف حزب سبز با حزب ملی اسکاتلند که بر اساس آن، دولت ائتلافی در اسکاتلند تشکیل شده بود و نیز بی فایده بودن آنچه تلاش‌های رهبر حزب ملی اسکاتلند برای ادامه فعایت دولت حداقلی به علت مخالفت‌های زیاد عنوان شد، حمزه یوسف وزیر اول اسکاتلند که به همراه انگلیس، ولز و ایرلند شمالی، یکی از مناطق چهارگانه انگلستان است از سمت‌هایش استعفا کرد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات: حمزه یوسف – وزیر اول مستعفی اسکاتلند

حمزه یوسف ۳۸ ساله و جوان‌ترین رهبر حزب ملی اسکاتلند، نخستین وزیر اول مسلمان در تاریخ انگلستان یا بریتانیا و شاید اروپاست. این سیاستمدار هوادار استقلال اسکاتلند از انگلیس، در حالی کناره گیری خود را از این سمت‌ها اعلام کردکه گفته حاضر نیست به هر قیمتی در قدرت بماند.
حمزه یوسف در نشست خبری گفت: من، چون بر سر اصول و ارزش هایم معامله نخواهم کرد و قدرت را به هر قیمت نمی‌خواهم، به این نتیجه رسیدم که به نفع کشور، حزب ملی اسکاتلند و دولت محلی است که فرد دیگری قدرت را در دست گیرد.
حمزه یوسف که بار‌ها کشتار فلسطینیان را به باد انتقاد گرفته بود، تنها رهبر یک حزب عمده در انگلستان بود که طرح درخواست آتش بس در غزه را به مجلس ارائه کرد، هر چند با مخالفت همه احزاب عمده این طرح رای نیاورد.
از ۴۱۸ نماینده مجلس عوام حاضر در هنگام رای گیری درباره طرح درخواست آتش بس در غزه ۲۹۳ نماینده به طرح حزب ملی اسکاتلند، سومین حزب بزرگ انگلستان رای منفی دادند.
مخالفت حزب حاکم انگلیس با رویکرد‌های رهبر حزب ملی اسکاتلند و دیگر احزاب سیاسی در اسکاتلند، دوران دولت او را به ۱۳ ماه محدود کرد و او در نشست خبری اعلام استعفا تاکید کرد: من برای دفاع از حقوق افرادی که صدایشان شنیده نمی‌شود، چه در داخل این کشور و چه در خارج، از جمله افرادی که در برابر چشمان جهانیان، در بزرگ‌ترین بحران انسانی در غزه رنج می‌برند، به تلاش ادامه خواهم داد.
به گفته حمزه یوسف، تا زمان برگزاری انتخابات داخلی حزب ملی اسکاتلند برای تعیین رهبر جدید، و تا تعیین وزیر اول جایگزین در اسکاتلند، او به مسئولیتش ادامه خواهد داد.
در حالی که احتمالا در فصل پاییز امسال، انتخابات سراسری در انگلستان برگزار خواهد شد، هنوز معلوم نیست روند انتخاب رهبر جدید حزب ملی اسکاتلند، چه مدت طول بکشد و اینکه رویکرد استقلال طلبانه حزب ملی اسکاتلند و جدایی‌اش از انگلیس چه تغییری خواهد کرد.

 

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • مادورو: سرکوب جوانان دانشجو در آمریکا را محکوم می‌کنیم
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • کناره گیری وزیر اول مسلمان اسکاتلند
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل