Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@10:30:33 GMT

حواشی دومین روز جشنواره فجر

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۱۲۷۸

طبق قرار هر سال، مهم‌ترین اتفاقات و حواشی جشنواره فجر را با عنوان «حاشیه‌نگاری» در اختیار شما قرار می‌دهیم. ناطقان: «شنای پروانه»، «بی‌صدا حلزون» و «تومان» در دومین روز جشنواره فیلم فجر نمایش داده شدند.

برای آگاهی از متن و حاشیه دومین روز جشنواره فجر با ما همراه باشید.
امیر آقایی در نقش گنده لات تهران

«شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت نخستین فیلمی بود که در روز دوم برگزاری جشنواره فجر روی پرده سینمای رسانه رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چندی پیش کلیپی از این فیلم با عنوان «گنده لات شنای پروانه» دست به دست می‌شد. در آن کلیپ مشخص بود که نقش اصلی متفاوت فیلم را امیر آقایی بازی می‌کند. امیر آقایی در خصوص ایفای نقشش گفت: «من هم مثل محمد کارت از طبقه‌ای آمده‌ام که نیمی از بچه محل‌هایم زیرخاکند، نیمی زیر حکم. خیلی شناختنش عجیب نبود، فقط روی این خاطرات قدری خاک پاشیده بودیم که آن‌ها را جارو کردیم و بار دیگر بیرون کشیدیمشان.»


پانته‌آ بهرام، بازیگر «شنای پروانه» درباره نقش خود گفت: این فیلم بر خلاف ظاهر مردانه‌اش به شدت فمینیستی است و زن‌های فیلم قربانی هستند، نقشی که من در فیلم داشتم از چهره و زنانه‌گی‌اش برای اینکه شرایط دیگری برایش تعریف نشده، می‌گذرد. هر چه زن در فیلم می‌بینیم قربانی شرایطی هستند که ساخته مردها است.» این بازیگر درباره انتخابش از سوی محمد کارت بیان کرد: او می‌دانست من آدم ریسک‌پذیری هستم و دلش می‌خواست این نقش «مو» نداشته باشد، وی در ادامه در اقدام عجیبی با کنار زدن شال از روی کلاهش گفت: البته الان من را دعوا کردن و گفتن روی این یک شالی بنداز و گرنه من در اصل این شکلی هستم.


وقتی که هانیه توسلی نیمه شنوا می‌شود

«بی‌صدا حلزون» دومین فیلمی بود که در جشنواره فجر به نمایش درآمد. بهرنگ دزفولی‌زاده، کارگردان این فیلم ضمن گلایه از حضور نداشتن این اثر در بخش سودای سیمرغ درباره نحوه پرداخت «بی‌صدا حلزون» به ناشنوایان توضیح داد: «از اول قصدم این بود فیلمی در این ارتباط بسازم، چون فقط در هفته‌های خاصی به ناشنوایان پرداخته می‌شود. همچنین در انتخاب بازیگران برایم مهم بود از بازیگرانی استفاده کنم که تکلیف‌شان با زبان بدن‌شان مشخص باشد.
در ادامه هانیه توسلی که بازیگر نقش الهام است درباره این فیلم گفت: «اولین چیزی که درباره این نقش وجود داشت این بود که باید هم‌زمان هم با زبان ناشنوایان آشنا شوم و هم روی حرف زدنم به عنوان یک نیمه‌شنوا آمادگی پیدا کنم. رسیدن به این مهم نیاز به تمرین زیادی داشت و حدودا دوماه قبل از فیلمبرداری تمرین کردم.»
توضیحات کامل هانیه توسلی درباره نقش خود را از اینجا ببینید.
حرکات بازیگر خردسال «بی صدا حلزون» سوژه شد



با توجه به اینکه موضوع فیلم «بی‌صدا حلزون» درباره ناشنوایان بود، در نشست خبری نیز دو راهنما برای انتقال صحبت‌ها برای ناشنوایان حضور پیدا کردند اما بازیگر کودک این نشست که از صحبت‌ها چیزی متوجه نمی‌شد حوصله‌اش سر رفت و حرکات جالبی از خود نشان داد.
حرکات این بازیگر را از اینجا تماشا کنید.
«تومان»، فیلمی درباره قمار

داستان فیلم «تومان» که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده، درباره فردی است که از راه قمار در مسابقات اسب‌دوانی و فوتبال تلاش می‌کند یک شبه طبقه اجتماعی خود را تغییر دهد.
مرتضی فرشباف که زاده گنبد کاووس است، درباره موضوع و منطقه به نمایش درآمده در فیلم توضیح داد: «دلیل انتخاب این اقلیم به این دلیل بود که من زاده آن منطقه هستم و با فرهنگ آن آشنایی دارم. البته دنبال این هم بودم که فضایی تازه‌ برای ساخت فیلم در سینمای ایران انتخاب کنم.»
کارگردان «تومان» ادامه داد: «در فیلمنامه به دنبال جاه‌طلبی بودیم و سکانس بازی ایران و مراکش برای این بود که مخاطب تمرکز خود را بر روی رابطه داود و یونس بگذارد و از فضای توجه به بازی فاصله بگیرد.»

برچسب ها: جشنواره فجر ، ناطقان ، حاشیه ، فیلم ، نمایش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جشنواره فجر ناطقان حاشیه فیلم نمایش دومین روز جشنواره بی صدا حلزون هانیه توسلی شنای پروانه جشنواره فجر امیر آقایی محمد کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود