Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@04:38:33 GMT

علی اصغر بیانی به خانه ابدی بدرقه شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۱۳۸۲

علی اصغر بیانی به خانه ابدی بدرقه شد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر علی اصغر بیانی عارف و موسیقی شناس کشورمان صبح امروز دوشنبه چهاردهم بهمن ماه در مجموعه فرهنگی هنری صبای فرهنگستان هنر با حضور تعداد زیادی از هنرمندان برگزار شد.

استاد بیانی دِین خود را به موسیقی ادا کرد

علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این مراسم گفت: قطعا غم از دست دادن استاد علی اصغر بیانی به واسطه سال های زیاد حضورش در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران برای بسیاری سنگین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هنرمندی اخلاق مدار بود که همواره رابطه خوب و صمیمی با کارکنان و هنرمندان عضو این مجموعه داشت. او از جمله استادانی بود که به واسطه تجربیات و دانش اندوزی های فراوانی که در عرصه موسیقی به دست آورده بود در همه فعالیت های پژوهشی و اجرایی مرتبط با حوزه موسیقی فرهنگستان هنر حضور داشت و تلاش زیادی برای با کیفیت برگزار کردن آنها انجام داد.

وی ادامه داد: استاد علی اصغر بیانی هنرمندی عارف بود که به واسطه حضورش در نقاشی، موسیقی و ادبیات همه زیبایی هنر را به خود گرفته بود و همین زیبایی هم در اخلاق و رفتارش متبلور شد. او صمیمیتی داشت که می توانست بسیاری از مخاطبان را جذب خود کند. بیانی به نیکی موسیقی را یاد گرفته بود و همیشه دغدغه های زیادی در عرصه حفظ و اشاعه موسیقی نواحی و موسیقی اصیل ایرانی داشت و اتفاقا همین شرایط بود که باعث شد شاگردان زیادی در محضر او تربیت شوند. کارهایی که استاد بیانی در عرصه موسیقی انجام داد به قدری ارزشمند و با کیفیت هستند که به اعتقادم توانست دین خود را نسبت به هنر ادا کند و امروز اگر او دیگر در بین ما نیست اما می دانم شاگردانش قطعا راهش را ادامه می دهند.

این گزارش در حال به روز رسانی است ...

کد خبر 4842995 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم تشییع علی اصغر بیانی موسیقی ایرانی فرهنگستان هنر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تئاتر ایران سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر فیلم سینمایی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر موسیقی ایرانی کنسرت موسیقی فیلم مستند کارگردان تئاتر جشنواره موسیقی فجر نادر برهانی مرند شبکه سه سیما برنامه نقد سینما شبکه دو سیما علی اصغر بیانی فرهنگستان هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصغر حسن‌زاده بهترین بازیکن دیدار ایران و قرقیزستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا امروز چهارشنبه از ساعت ۱۲:۳۰ تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۶ بر یک ایران به پایان رسید.

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، در پایان این دیدار اصغر حسن زاده کاپیتان تیم ملی فوتسال کشورمان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

کد خبر 6087785

دیگر خبرها

  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • ببینید/ بدرقه حاجیان با نوای «چاوشی‌خوانی»
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی برپا می‌شود
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است
  • تمجید فیفا از کاپیتان فوتسال ایران
  • گل جالب و عجیب علی‌اصغر حسن‌زاده به قرقیزستان + ویدئو
  • اصغر حسن‌زاده بهترین بازیکن دیدار ایران و قرقیزستان شد