Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر جنجالی نخست وزیر پاکستان به مالزی در حالی انجام می‌شود که لغو سفر پیشین وی تحت فشار عربستان چالش‌های زیادی به همراه داشت. ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای.آر.وای نیوز، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان که پیش از این یکبار سفر او به مالزی تحت فشار دولت عربستان لغو شده بود راهی این کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها حاکی است پاکستان و مالزی قرار است تفاهم نامه‌های همکاری مختلفی امضا کنند و ملاقات مهمی نیز میان عمران خان و «مهاتیر محمد» نخست وزیر مالزی انجام خواهد شد.

در این دیدار «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه، اسد عمر و «عبدالرزاق داود» مشاور ارشد اقتصادی نخست وزیر پاکستان، همراه عمران خان هستند.

قرار است در کنفرانس مشترک خبری نخست وزیران پاکستان و مالزی به موضوع کشمیر اشاره کرده و نقض آشکار حقوق بشر در این منطقه را یادآور شوند.

همچین ملاقات با برخی چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مالزی از دیگر برنامه‌های سفر عمران خان خواهد بود.

سفر عمران خان به مالزی به دلیل بایکوت استفاده از آسمان هند توسط پاکستان حدود 5 ساعت بیشتر طول خواهد کشید.

دولت اسلام آباد در اعتراض به وضعیت وخیم مسلمانان کشمیری استفاده از آسمان هند را بایکوت کرده است و قرار است هواپیمای عمران خان از طریق چین وارد مالزی شود.

پیش از این عمران خان قصد داشت در اجلاس اسلامی که توسط مهاتیر محمد میزبانی می‌شد نیز شرکت کند ولی عربستان که این اجلاس را رقیب اجلاس همکاری اسلامی می دانست با فشار زیاد باعث لغو سفر مسئولین دولت اسلام آباد شد.

اردوغان در یک مصاحبه به صراحت از فشارهای عربستان بر پاکستان پرده برداشته و تاکید کرد: دولت ریاض مانع حضور پاکستان شد و تهدید کرد اگر پاکستان در این اجلاس شرکت کند تمام سرمایه گذاری‌های خود را قطع خواهد کرد.

سی ان ان: عمران خان سخنان معاون مایک پامپئو را احمقانه توصیف کردعمران خان: بزرگترین مساله فعلی برای پاکستان موضوع کشمیر استلغو روادید میان پاکستان و مالزی گامی برای توسعه همکاری دو کشور

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار پاکستان نخست وزیر پاکستان استفاده از آسمان پاکستان و مالزی عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد

نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد، با توجه به اینکه پهپادهای شناسایی و تهاجمی برای کی‌یف در نبرد با روسیه بسیار مهم هستند، دولت در حال افزایش اختصاص مبلغ ۳۹۲ میلیون دلار دیگر برای خرید ۳۰۰ هزار پهپاد است.

به گزارش ایسنا، «دنیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین در نشست کابینه گفت: «با توجه به هزینه‌ای که اختصاص یافته، ۳۰۰ هزار پهپاد قرار است به نیروهای امنیتی و دفاعی اوکراین تحویل داده شود.»

به نقل از شبکه خبری آلمان، وی افزود، اوکراین پیشتر بودجه‌ای را برای خرید پهپاد در سال جاری میلادی اختصاص داده بود.

اوکراین به دلیل فشارهای روسیه به سرعت در حال ساخت و تولید انواع مختلفی از پهپادهاست. در هفته‌های اخیر، کی‌یف همچنین حملاتش را علیه مناطقی از روسیه تشدید کرده است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سه پهپاد اوکراینی را بر فراز مناطق بلگورود و کرسک رصد کرده است.

در این میان، این وزارتخانه همچنین گزارش کرد اوکراین پایگاه‌های نظامی روسیه را در کریمه با موشک‌هایی که از آمریکا دریافت کرده، هدف قرار داده است. همچنین سیستم‌های دفاع هوایی روسیه شش موشک دوربرد ATACMS را در ۲۴ ساعت گذشته خنثی کرده‌اند.

لتونی نیز اعلام کرده که بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را تهیه می‌کند که شامل تسلیحات ضد هواپیما و پهپادهاست.

نخست وزیر لتونی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «ما باید به خاطر امنیت اروپا و اوکراین و همچنین نظم جهانی مطمئن شویم که کی‌یف در این جنگ پیروز می‌شود.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد