Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات ثبت نام در دور دوم آزمون کارشناسی ارشد گفت: ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره‌های دوم کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ و بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در دو مرحله انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی گفت: مرحله اول ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ و بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور از روز شنبه ۱۶ آذر ماه ۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور آغاز و با توجه به مهلت تعیین شده در ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۲۸ آذر ماه ۹۸ پایان پذیرفت.

توکلی در ادامه تصریح کرد: ثبت نام دور دوم آزمون کارشناسی ارشد برای مساعدت با کسانی که در مرحله اول موفق به ثبت نام در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ۹۹ و بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور نشده اند از امروز، دوشنبه ۱۴ بهمن آغاز شده و در روز چهارشنبه، ۱۶ بهمن به پایان می‌رسد.

مشاور عالی سازمان سنجش در ادامه گفت: اداوطلبان می‌توانند به منظور شرکت در این آزمون و برای ثبت نام به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: جزئیات ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در ادامه بیان کرد: به منظور فراهم آوردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبانی که در مهلت مقرر یعنی از ۱۶ تا ۲۸ آذر ۹۸ در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ ثبت نام کرده اند شرایطی فراهم شده تا در تاریخ ۱۴ لغایت ۱۶ بهمن برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

توکلی گفت: بر اساس آمار نهایی اعلام شده در مرحله اول ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته تعداد ۴۸۱ هزار و ۷۷ داوطلب ثبت نام کرده‌اند.

او ادامه داد: کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ از روز دوشنبه ۲۵ لغایت چهارشنبه ۲۷ فروردین ۹۹ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار می‌گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در ادامه بیان کرد: این آزمون در روز‌های پنج شنبه ۲۸ فروردین ۹۹ و جمعه ۲۹ فروردین ۹۹ برگزار می‌شود.

شرایط ثبت‌نام‌

علاقه‌مندان می‌توانند ضمن مطالعه اطلاعیه ۲۵ آذر ۹۸ مربوط به اصلاحیه دفترچه راهنمای ثبت نام و اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه رزمندگان و ایثارگران (مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون که در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد)، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، می‌توانند حداکثر در دو رشته امتحانی (طبق ضوابط از رشته‌های امتحانی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام) متقاضی ثبت‌نام در این آزمون شوند.

مراحلی که داوطلب باید برای ثبت نام اقدام کند

مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور برای خرید کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱).

تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام تنها به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۴۵۰.۰۰۰ (چهارصد و پنجاه هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی نسبت برای ثبت‌نام اقدام کنند.

تبصره: با توجه به اینکه مقرر گردیده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۶۰۰۰ (شش هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

داوطلبانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته اول) علاقه‌مند به شرکت در رشته امتحانی دوم هستند، ضرورت دارد که کدرشته امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج نمایند. این دسته از داوطلبان باید برای رشته امتحانی دوم یک کارت اعتباری دیگر، به مبلغ ۴۵۰.۰۰۰ (چهارصدو پنجاه هزار) ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

تذکر: داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۱۳۸.۰۰۰ (یکصدو سی و هشت هزار) ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی به دوره‌های مذکور، اقدام کنند.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی:

به داوطلبان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل کرده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بند‌های برنامه نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد کنند. داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت کافی را داشته باشند. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون، قبولی وی لغو و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

برگزاری المپیاد علمی‌- دانشجویی کشور

داوطلبان علاقه‌مند می‌توانند همزمان با برگزاری امتحانات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹، در اولین مرحله دوره بیست و پنجمین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون شرکت نمایند.

نحوه انتخاب رشته و پذیرش

کارنامه اعلام نتایج اولیه تمامی داوطلبان این آزمون، از سوی سازمان سنجش براساس برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنمای آزمون از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر خواهد شد؛ تمامی داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته باشند، می‌توانند براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، که در زمان مقتضی منتشر خواهد شد، نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

توصیه‌های مهم‌

داوطلبان برای اطلاع از مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط استفاده از سهمیه ایثارگران و همچنین شرایط و ضوابط اتباع خارجی به دفترچه راهنمای شماره ۱ مراجعه نمایند.

به داوطلبان توصیه می‌شود که در انتخاب کدرشته‌های امتحانی (اول و دوم) و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود، دقت لازم را داشته باشند؛ پس از دریافت کد پی گیری ۱۶ رقمی، در این خصوص به درخواست‌های داوطلبان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

توصیه می‌شود که حتماَ داوطلبان، پس از تکمیل تقاضانامه و دریافت کد پی‌گیری، یک نسخه پرینت از تقاضانامه خود تهیه، و مندرجات آن را کنترل و نزد خود نگهداری کنند.

هر ساله تعدادی قابل توجهی از داوطلبان در درج معدل خود در زمان ثبت‌نام دقت لازم را به عمل نیاورده و پس از قبولی در دانشگاه به دلیل مغایرت معدل قبولی آن‌ها لغو شده که باعث سردرگمی آن‌ها می‌شود؛ به داوطلبان توصیه می‌شود در درج معدل خود دقت لازم را داشته باشند. حتی اگر ثبت‌نام آن‌ها توسط خودشان انجام نمی‌پذیرد با مشاهده پرینت تقاضانامه نسبت به کنترل دقیق موارد درج شده در آن اقدام کرده و در مراحل بعدی که امکان ویرایش اطلاعات برای آن‌ها وجود دارد نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.

با توجه به مشکلات به وجود آمده در آزمون‌های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس داوطلبان، که این موضوع بیشتر برای داوطلبانی که ثبت نام آنان از سوی دیگران انجام می‌شود رخ داده است، تاکید می‌گردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت‌نامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی خود دقت نمایید تا عکس داوطلب دیگری به جای عکس شما ارسال نشود. زیرا در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی شده و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارشناسی ارشد سازمان سنجش مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال پایگاه اطلاع رسانی سازمان داوطلبان توصیه می شود آزمون کارشناسی ارشد کارشناسی ارشد ۹۹ رشته های امتحانی رشته امتحانی دوم ثبت نام در آزمون اطلاعات ثبت نام توصیه می شود داشته باشند شرکت در آزمون شرایط و ضوابط کارت اعتباری برای ثبت نام پرداخت مبلغ انتخاب رشته دقت لازم فروردین ۹۹ اقدام کنند پیام کوتاه مرحله اول علاقه مند ثبت نام خواهد شد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۱۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمدرضا رادان، در نشست هم اندیشی معاونین و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی که در محل ستاد فرماندهی کل انتظامی و به میزبانی معاونت حقوقی و امور دولت و مجلس برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا خیرمقدم و خوش آمد می‌گویم به کسانی که در دورانی در سنگر دفاع مقدس همراهشان بودیم و امروز نیز در سنگری دیگر برای آبادانی کشور در کنار آنها هستیم.

وی افزود: لازم می‌دانم اقدام قاری قرآن این جلسه "معین رنجبر" که چندی پیش در برنامه محفل حضور یافت و به نوعی ایثارگری و گذشت پرسنل فراجا را با فروش هدیه خود و اختصاص مبلغ آن برای آزادی زندانیان؛ یادآوری و تشکر کنم.

سردار رادان در ادامه با بیان اینکه شغل حساس و سختی بر عهده معاونین پارلمانی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی قرار دارد که بتوانند به نوعی تمشیت کنند که ثمرات آن برای سازمان‌ها و مردم باشد، اظهار داشت: قطعاً دقت در انجام وظیفه با حساسیت و رعایت سر فصل‌ها سودی حاصل می‌کند که ثمرات آن امنیت روانی جامعه را فراهم و ماحصل آن برای مردم مفید است.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور افزود: امروز امنیت در همه کشورها دارای ابعاد مختلفی است که با توجه به شرایط زمانی و مکانی اولویت‌های آن تغییر می‌کند و این ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و جانی است.

سردار رادان با بیان اینکه یکی از کار ویژه‌های هر نظام امنیت اجتماعی و امنیت است و این مبنای سنجش و کارآمدی هر نظامی محسوب می‌شود اظهار داشت: دشمن امروز به همین سبب به دنبال کارزار خیابانی است و از این طریق می‌خواهد اذهان را تسخیر و جامعه را ناامن جلوه دهد.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که موضوع عفاف و حجاب را امنیتی و انتظامی جلوه دهند و جامعه را ناامن کنند، افزود: بارها اعلام کرده‌ایم که این موضوع کاملاً اجتماعی و فرهنگی است ولی هنگامی که سرریز می‌شود باید با اقدام انتظامی از آسیب بیشتر آن جلوگیری کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه امنیت محصول جمعی است و به هیچ عنوان نباید آن را کار ویژه یک دستگاه دانست افزود: برآیند همه فعالیت‌ها در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نقش تأثیر گذار همه اینها می‌شود امنیت که باید آن را حفظ و ارتقا بخشیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور افزود: در موضوع عفاف و حجاب همگان شاهدند که دشمن تا پشت درب خانه‌های ما آمده و به دنبال گرفتن چادر از بانوان است که امروز به عنوان پرچم کشورمان محسوب می‌شوند و در اینجا ما باید پای کار باشیم و این اجازه را به دشمن ندهیم.

وی ادامه داد: امروز فراجا ۴۰ مأموریت و وظیفه مشخص شده در قانون دارد که هرکدام از این مأموریت‌ها ۱۰ الی ۱۵ پیش نیاز دارد یعنی باید اینها باشد تا بتوان آن ۴۰ مأموریت را به درستی انجام داد و یکی از اینها برخورد با بی حجابی است.

فرمانده کل انتظامی در پایان آرزوی توفیق و عاقبت به خیری برای زحمتکشان و شهادت برای مشتاقان کرد.

کد خبر 6098227

دیگر خبرها

  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • کلید اولیه پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد