Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:رییس قوه قضاییه گفت: کاندیداها و طرفداران آنها از زدن اتهام به افراد پرهیز کنندشرایط انتخابات خاص است و کاندیداها و طرفداران آنها از زدن اتهام به افراد دیگر پرهیز کنند. اگر موضوعی باشد مرجع رسیدگی به آن قوه قضاییه است و دستگاه قضایی، حزب و جناح و ارتباطات سیاسی نمی شناسد.

به گزارش خرداد از قوه قضاییه، آیت الله رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه که امروز در دادگستری استان تهران تشکیل شد، با  اشاره به افتتاح مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: تشکیل مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی، اقدام مجدانه و هماهنگی در رابطه با مبارزه با فساد اقتصادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: شرایط انتخابات خاص است و کاندیداها و طرفداران آنها از زدن اتهام به افراد دیگر پرهیز کنند. اگر موضوعی باشد مرجع رسیدگی به آن قوه قضاییه است و دستگاه قضایی، حزب و جناح و ارتباطات سیاسی نمی شناسد.

وی ادامه داد: ما باید کاری کنیم که کشف موارد فساد افزایش یابد و منافع حاصل از فساد را به شدت کاهش دهیم و هزینه را برای فساد بالا ببریم.

رییسی تصریح کرد: مسئله بازدارندگی مجازات‌ها موضوع مهم دیگری است تا افرادی که مرتکب فساد می شوند برایشان صرف نکند و مهم این است که ما نباید اجازه دهیم که فضای کشور، فضای اتهام زنی به یکدیگر شود. این برای کشور ضرر دارد.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: اگر افراد گزارشاتی در رابطه با فساد دارند باید به مسئولین بدهند، فضای اتهام افکنی نادرست است. روابط ناسالم اقتصادی ناپسند است و اگر منتهی به جرم شد باید رسیدگی شود. مجرمین اقتصادی خود را برای محاکمه آماده کنند. در این رابطه حرکت ما مستمر است و مقطعی نیست و تشکیل مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی در همین راستا است.

رییسی گفت: خداوند را شاکریم که در 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب، شاهد اقتدار، عزت، عظمت و پیشرفت در کشور هستیم. این پیشرفت به معنای آن نیست که در مصرف پیشرفته شویم بلکه توانمند شدن و توانایی ایجاد پیشرفت مهم است و در این زمینه نیروی انسانی کارآمد، تولید، علم و فناوری اهمیت دارد.

وی افزود: ایران قوی ایرانی است که هنه اجزا در کشور  حرکت متفاوتی نسبت به گام اول داشته اند و در جهت ارزش‌های انقلاب و تحقق آن باید تلاش جدی کرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اظهارات وزیر بازرگانی آمریکا در مورد انتشار ویروس کرونا گفت: این ویروس همه دنیا را نگران کرده و باید برای آن اقدامات بهداشتی انجام دهند اما اظهارات وزیر بازرگانی آمریکایی فقط به فکر رونق اقتصادی امریکایی است و  در حالی که تمام دنیا نگران ویروس شده‌اند،   این کشور به ارزش‌های خود فکر می‌کند.

وی تصریح کرد:  امیدواریم با اقدامات مناسب بهداشتی در کشور از این آسیب مصون بمانیم. اقدامات بهداشتی از حقوق عامه است و باید مراقبت کرد تا آلودگی به کشور نیاید و سلامت مردم تضمین شود.

رئیسی با اشاره به آغاز به کار مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی  گفت: در این سال‌ها مبارزه با مفاسد در دادگستری تهران  بوده و الان هم جریان دارد. اما در این کار باید چند نکته را در نظر گرفت، ‌اول اینکه تمرکز در بخش‌ها و فرایند دادرسی در دادسرا و  دادگاه‌های تجدیدنظر و دادگاه های  خاص که با اذن خاص رسیدگی می‌کنند، این مجتمع باعث می‌شود فرایندها تسهیل یابد و  ضرورت داشت که ضمن دادرسی و کیفری، کار تخصصی نیز انجام شود و باید در دادگستری‌ها کارهای تخصصی وجود داشته باشد به طوری که اکنون در بخش مبارزه با مفاسد اقتصادی کارشناسان بانکی، پولی، مالیات، ‌ بیمه، واردات و صادرات و قراردادها کارشناسانی داریم که در اتقان آرا می‌توانند به قضات کمک کنند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد:  هماهنگی ضابطان نیز در این زمینه ضروری است که در حوزه های انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی ضابطان را داریم و بصورت هماهنگ باید دنبال شود.   همچنین شفافیت یک مطالبه است و باید علاوه بر اینکه به پرونده مفسدان رسیدگی می‌شود باید از فرایند تولید فساد هم پیشگیری کرد؛ زیرا  زیبنده کشور نیست.

ادامه دارد...

برچسب ها: رئیسی ، قوه قضاییه ، انتخابات

منبع: خرداد

کلیدواژه: رئیسی قوه قضاییه انتخابات مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی انتخابات خاص دستگاه قضایی قوه قضاییه پرهیز کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در جریان سی‌امین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، رییس قوه قضاییه و سایر مسئولان عالی قضایی در این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ‌ـ‌ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.  

حجت‌الاسلام والمسلمین  از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان ، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده‌ است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان ، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

بر اساس گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، نقطه اشتراک سفرهای استانی رییس قوه قضاییه در دوره جدید - اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آنها و همچنین  اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در بندرعباس
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • ‌سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست