Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@13:19:43 GMT

ایجاد اشتغال برای شش هزار نفر در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۲۱۱۴

ایجاد اشتغال برای شش هزار نفر در لرستان

آشتاب، از پرداخت ۲۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات در استان برای هزار و ۲۵۳ طرح خبر داد و گفت: در این راستا زمینه ایجاد اشتغال برای شش هزار نفر فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی آشتاب»، امروز(14 بهمن ماه) در آیین افتتاح و بهره برداری از طرح شرکت تعاونی کارینولبن لرستان در شهرستان الشتر با اشاره به بحث اشتغال روستایی، افزود: در این زمینه تلاش در جهت جذب حداکثری منابع و درست جذب کردن و  درست هزینه کردن امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان عنوان داشت: هدف اشتغال روستایی این است که پتانسیل ها و ظرفیت های اقتصادی به فعلیت برسد و مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

 

وی استمرار سکونت روستاها، ایجاد درآمد و رفاه که منجر به مهاجرت معکوس به مناطق روستایی شود را از دیگر اهداف بحث اشتغال روستایی بیان کرد.

 

آشتاب خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه های اجرایی بالغ بر  221 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات در استان پرداخت شده که بالغ بر یک هزار و 253 طرح است و با بهره برداری از این طرح ها زمینه اشتغال حدود شش هزار نفر فراهم می شود.

 

وی اظهار داشت: این اقدام ارزشمند چیزی نیست جز نتیجه کار جمعی و گروهی که مصداق کار تعاونی است و اشتغال زایی سهم مربوط به همه دستگاه ها است.

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه یکی از سیاست های اصلی دولت توجه به بحث روستا و مناطق عشایری است، یادآور شد: در سال 98 استان به دلیل سیل ویرانگر، با پیگیری مجدد برای احیای مشاغل از دست رفته و تلاش استاندار لرستان، 150 میلیارد تومان به سر جمع اعتبارات استان اضافه کردند و ابلاغ شده است و امروز نزدیک به 200 میلیارد تومان طرح در سیستم بانکی در دست بررسی است.

 

وی ادامه داد: در مجموعه وزارت تعاون و کار این آمادگی را داریم در خدمت سایر دستگاه ها گام استواری در توسعه استان برداریم.

 

دهه فجر فرصتی برای بیان خدمات دولت است

 

آشتاب با بیان اینکه دهه فجر فرصتی برای بیان خدمانت دولت است، گفت: با بیان این خدمات باید زمینه ایجاد امید و نشاط در جامعه و بین مردم فراهم شود.

 

وی در ادامه به طرح یارانه دستمزد اشاره و عنوان کرد: دولت تأکید کرده است که هر واحد تولیدی با حفظ اشتغال موجود اقدام به جذب نیروی کار جدید بکند، یک سوم حقوقش را به مدت یک سال پرداخت نماید و در این راستا لرستان در بین 8 استان کشور رتبه اول دارد و نزدیک به هزار و 400 قرارداد بسته شده است.

 

آشتاب بیان داشت: امید است با توسعه بخش تعاون و کار گروهی و جمعی گام مؤثری در رفع مشکلات و خدمت به مردم برداشته شود.

 

پایان پیام/666

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد دهه فجر مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد ایام الله دهه فجر مسجد نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد کار و تعاون روستا اشتغال اشتغال روستایی بهره برداری شش هزار نفر دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، احداث و توسعه گلخانه های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

سعید نارویی در گفت وگو با ایسنا، افزود: از سال ۱۴۰۲ تا به امروز بالغ بر ۵ هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور ۳ هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی درسطح ۹۸ هکتار شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از این تعداد ۱۹۷۵ گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.

وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه، بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع احداث می شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان