Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه عملیات این کشور در شمال سوریه ادامه خواهد داشت، تهدید کرد اگر لازم باشد از جنگنده‌های اف-16 برای حمله به ارتش سوریه استفاده می‌کنند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان ترکیه‌ای در عملیات ارتش سوریه در ادلب، مجددا دمشق را تهدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان طی نشست خبری پیش از سفر به اوکراین، گفت آنکارا مصمم است عملیات در شمال سوریه را ادامه دهد و مانند قبل به هر حمله‌ای علیه نظامیان ترکیه‌ای واکنش نشان خواهد داد.

وی با ادعای اینکه ارتش ترکیه در فاصله کوتاهی بعد از کشته شدن ۴ نظامی و زخمی شدن ۹ نفر از این کشور، ۴۰ موضع ارتش سوریه را هدف قرار داد، مدعی شد در این حمله حداقل ۳۰ تا ۳۵ سرباز سوری از پای درآمدند.

رئیس‌جمهور ترکیه تهدید کرد: «اگر لازم باشد، از جنگنده‌های اف-۱۶ برای حمله به نیروهای سوری استفاده می‌کنیم».

اردوغان با بیان اینکه به مسئولان روسی پیامی داده‌اند مبنی بر اینکه با عملیات ترکیه در ادلب مقابله نکنند، گفت: «شما طرف معامله ما نیستید، این رژیم [سوریه] است، و ما امیدواریم کسی (روس‌ها) در مقابل ما سنگ‌اندازی نکند».

وی ضمن اشاره به تماس وزرای خارجه و دفاع ترکیه و همچنین رئیس سازمان اطلاعات این کشور با همتایان روسی خود درباره این حمله، افزود:‌ «اگر لازم شود من شخصاً با [ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه] تماس می‌گیرم و وخامت موضوع را تشریح خواهم کرد».

صبح امروز (دوشنبه) بود که وزارت دفاع ترکیه از کشته و زخمی شدن ۱۳ نظامی خود در پیشروی‌های ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب خبر داد. 

ارتش سوریه طی هفته‌های اخیر حملات خود علیه تروریست‌ها در ادلب و جنوب غربی حلب را افزایش داده و پیشروی خود در این مناطق برای بازپس گیری آنها را به پیش می‌برد.

رئیس‌جمهور ترکیه سپس به سوالی درباره طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» نیز توضیح داد: «این یک طرح اشغالگرانه است و تنها چیزی که درباره طرف فلسطینی می‌گوید، معانی فریبنده‌ای دارد».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اردوغان تهدید ارتش سوریه جنگنده های اف ۱۶ رئیس جمهور ترکیه جنگنده های اف ارتش سوریه زخمی شدن اگر لازم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۲۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد

وزارت امور خارجه ترکیه از به تعویق افتادن سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به آمریکا که قرار بود در ۹ ماه مه برگزار شود، خبر داد.

بنابر گزارش آناتولی، بر اساس اظهارات اونجو کچالی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه سفر اردوغان به دلیل تناقض در برنامه‌های دیپلماتیک به تعویق افتاد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که این دیدار در فرصتی دیگر برای هر دو طرف مشخص خواهد شد. کچالی در ادامه بر ادامه گفتگو‌های سطح بالا میان ترکیه و آمریکا تاکید کرد.

اردوغان و بایدن از زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱، چندین بار در کنفرانس‌های بین المللی ملاقات کرده و تلفنی صحبت کرده‌اند.

روابط واشنگتن و آنکارا به دلیل اختلاف نظرها بر سر پاره‌ای از موضوعات، مدت‌هاست متشنج است.

اگرچه این اختلافات از زمانی که آنکارا درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را در اوایل سال جاری تصویب کرد، کمتر شد، اما همچنان اختلافات بر سر سوریه، روسیه و جنگ در غزه ادامه دارد.

این تعویق چند روز پس از آن صورت می گیرد که اردوغان اخیرا میزبان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در استانبول بود و این دیدار خشم رژیم صهیونیستی و متحدان آن را برانگیخته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان