Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر خدری  روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان ۷۷ میلیون متر مکعب به بوشهر،۴۶ میلیون متر مکعب به خوزستان،۲۱ میلیون متر مکعب به هرمزگان و فارس و ۱۱ میلیون متر مکعب به شهرستان گچساران تخصیص یافته است.

سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدری ابراز داشت:۷۲میلیون متر مکعب آب از سد کوثر برای مصرف آشامیدنی استان‌های جنوبی کشور از ابتدای مهر امسال تاکنون رهاسازی شده است.

وی  با اشاره به اینکه هم اکنون هفت هزار هکتار زمین کشاورزی گچساران با استفاده از سد کوثر تامین آب می شود تاکید کرد: اختصاص سهمیه آب کشاورزی از سد کوثر به این شهرستان از حقوق احقاق شده مردم این دیار در دولت تدبیر و امید است.

خدری عنوان کرد: هم اکنون سالیانه پنج میلیون متر مکعب آب از سد کوثر برای مصارف کشاورزی در گچساران رهاسازی می شود.

وی تصریح کرد: با هدف افزایش کیفیت آب این سد هم اکنون طرح تعمیر و لایه روبی تاسیسات سدکوثر در دست اجراست.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران اضافه کرد: این طرح که با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا می شود هم اکنون ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خدری بیان کرد: سد کوثر ۷۰ کیلومتر کانال و ۱۰ کیلومتر خط انتقال آب دارد.

وی ابراز داشت:از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۱۵ میلیون متر مکعب آب وارد سد کوثر شده است.

خدری میزان بارندگی ثبت شده از ابتدای سال جاری تاکنون در ایستگاه هواشناسی سد کوثر را ۲۱۷ میلیمتر اعلام کرد.

وی اظهار داشت: میزان ذخیره آب سدکوثر در گچساران هم اکنون ۴۶۴ میلیون متر مکعب است.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز مخزن بتنی این سد از سطح دریا ۶۲۵ متر است، گفت: هم اکنون تراز این سد۶۱۹متر است.

وی تصریح کرد: امسال همچنین ۱۵میلیون متر مکعب آب کشاورزی، ۱.۵ میلیون متر مکعب آب صنعت و ۳۷ میلیون متر مکعب برای سایر مصرف (زیست محیطی) در این سد راهسازی شده است.

آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود و این رودخانه از رودهای شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید.

قرار است آب آشامیدنی شهرهای دهدشت، سوق، لنده و چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد هم از سد کوثر تأمین شود.

سد ملی کوثر در ۵۵ کیلومتری شمال غرب دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.

سد کوثر تنها سد بتنی مورد استفاده در کهگیلویه و بویراحمد است.

۲ سد چم شیر و تنگ سرخ در این استان مراحل ساخت خود را طی می‌کنند.

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد شرکت آب منطقه ای گچساران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد شرکت آب منطقه ای گچساران کهگیلویه وبویراحمد شرکت آب منطقه ای گچساران کهگیلویه و بویراحمد میلیون متر مکعب میلیون متر مکعب آب سد کوثر هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب

محمد فرهاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی جلسه‌ای که با زندیان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس برگزار شد، قرار است اجرای چهار کیلومتر لوله کشی انتقال آب آشامیدنی از مجتمع قشلاق به توپ آغاج انجام شود.

وی افزود: با این اقدام علاوه بر تأمین آب شهر توپ آغاج به طور کامل، آب شرب روستاهای چغور قشلاق، سید حسین، کهیل، حسین آباد، بیانلو، شیرین بلاغ و قراجلو نیز تأمین خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجرای تصفیه خانه بخش چنگ الماس از محل سد تالوار نیز در دستور کار است که پس از اجرای آن آب آشامیدنی روستاهای بخش چنگ الماس به طور کامل و پایدار تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: تأمین موقت آب آشامیدنی روستاهای بخش چنگ الماس (حسن تیمور، زینل، چپغلو، جعفرآباد، چنگ الماس، فتح آباد، همایون) از طریق چاه عمیق در روستای چولجه که مطالعات آن به زودی آغاز شده انجام خواهد شد؛ ضمن اینکه با احداث چاه عمیق روستای گل تپه طغامین، آب مورد نیاز این روستا و روستای آغبلاغ به مرحله اجرا می‌رسد.

فرهاد اضافه کرد: از طریق مجتمع اوباتو آب شرب روستاهای کچه گنبد، کوتان، قزلبلاغ، خوشمقام، جعفر آباد تأمین و عملیات اجرایی آن در نیمه نخست سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6094467

دیگر خبرها

  • تجارت جدید اسطوره؛ لیونل مسی با شکل و شمایلی متفاوت در حال بازدید از کارخانه تولید آب آشامیدنی / فیلم
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث مخزن آب آشامیدنی در گوجان
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • برپایی نمایشگاه دست ساخته‌ها دانش آموزان در گچساران
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود