Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه با تاکید بر اینکه ما در دورانی هستیم که مفاهیم در حال تحول محتوایی و ساختاری است، گفت: این تحول به نفع ما و به ضرر قدرت‌های سلطه‌گر است.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: فرا رسیدن دهه فجر که یکی از عظیم‌ترین تحولات قرن گذشته بود را به همه مردم تبریک می‌گویم و یاد امام بزرگوار و شهدای جنگ تحمیلی و امنیت و شهدای ارتش را از گرامی می داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف ادامه داد: این روزها ما و مردم منطقه داغدار از دست دادن فرمانده بزرگی هستیم که برای منطقه و جهان الگوی مقاومت، فهم، تواضع و خردورزی بود.

بیشتر بخوانید: آقای ظریف این بود دستاورد ۲۱ ماه مذاکره؟ +فیلم عربستان به ظریف ویزا نداد؛ سفر هیئت ایرانی لغو شد

وی افزود: شهید سلیمانی که خداوند درجاتش را متعالی کند با فهم دقیق راهبری و شجاعت توانست تحولی ایجاد کند که ما باید بعنوان دنبال‌کنندگان آن شهید با همان فهم راهبردی و نگرش دراز مدت باید نتایج و میوه آن را با نهادینه کردن آن در منطقه بچینیم. 

ظریف با تاکید بر اینکه ما در دورانی هستیم که مفاهیم در حال تحول محتوایی و ساختاری است، گفت: این تحول به نفع ما و به ضرر قدرت‌های سلطه‌گر است. تحول این مفاهیم به معنای فراموش شدن واقعیات سابق نیست؛ بلکه واقعیات و علایم محاسباتی قبلی تنها فاکتورهای تصمیم گیری نیستند.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: قدرت زمانی با قایق‌های توپ‌دار و تعداد تانک و ابزار نظامی تعریف می‌شد ولی امروز ضمن آن که ابزار نظامی اهمیت فراونی دارد و ضرورت تقویت آن غیر قابل فراموشی است، ولی امروز عواملی مثل اقتصاد ، فناوری، نوآوری به عوامل واقعی قدرت تبدیل شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مزیت نسبی جمهوری اسلامی به سایر عوامل قدرت است که به آن عوامل معنایی قدرت می گوییم گفت: این قدرتی است که شهید سلیمانی را از سپهبد سلیمانی قدرتمندتر کرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: جشنواره فجر معامله قرن انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا محمد جواد ظریف سردار حاج قاسم سلیمانی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان

وزارت خارجه‌ آمریکا اعلام کرد جان بس، معاون این وزارت برای گفت‌وگو با مقام‌های قطری و پاکستانی درباره افغانستان، به دوحه و اسلام‌آباد سفر می‌کند.

این وزارت گفته است جان بس از هفتم تا یازدهم ماه جاری از دوحه و اسلام‌آباد بازدید خواهد کرد.

در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که جان بس در دوحه با مقام‌های ارشد دولت قطر و سایر هیأت‌های دیپلماتیک دیدار خواهد کرد تا در مورد حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه گفت‌وگو کند.

در اسلام‌آباد نیز معاون وزارت خارجه امریکا درباره «طیف وسیعی از مسایل منطقه‌ای و دوجانبه» به عنوان بخشی از همکاری امریکا و پاکستان،‌ با مقام‌های ارشد دولتی آن کشور گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این، توماس وست، نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان، نیز در یک سفر منطقه‌ای درباره‌ افغانستان با مقام‌های هند و امارات متحده عربی گفت‌وگو کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دستگیری عوامل نزاع دسته‌جمعی در چالوس
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان