Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@05:17:39 GMT

سودای جدید اردوغان

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۲۶۶۱

ساعت 24- یک رسانه ترکیه‌ای فاش کرد که رئیس جمهوری این کشور برای تضمین پیروزی‌اش در انتخابات آتی در صدد بازگشت به نظام پارلمانی است.

روزنامه "دووار" ترکیه در نسخه انگلیسی خود به نقل از منابع مرتبط و آگاه فاش کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور درصدد بازگشت به نظام پارلمانی و جدایی رییس دولت از ریاست حزب حاکم است؛ چراکه طبق ارزیابی‌ها، این تنها راهی است که می‌تواند از شکست حتمی وی در انتخابات آتی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش این روزنامه، اردوغان درحال آماده شدن برای این تغییر ناگهانی و تحویل ریاست حزب عدالت و توسعه به "برات البایراک"، داماد خود و وزیر دارایی و خزانه داری دولت کنونی است.

در همین راستا، دووار به نقل از "مرال آکشنر" رهبر حزب "خوب" ترکیه (IYI) نوشت: بررسی‌های سیاسی نشان داده که اردوغان با توجه به تقسیم بندی‌های فعلی در نظام، دیگر فرصتی برای پیروزی دوباره ندارد و به همین دلیل درصدد بازگشت به سیستم پارلمانی و دور شدن از حزبش بوده و امیدوار است که این اتفاق پیروزی‌اش در انتخابات آتی را تضمین کند.

وی افزود: سفرهای اخیر اردوغان به استان‌های مختلف با هدف آزمودن این تغییر جدید انجام شده‌اند که برخی آن را "جهشی دیگر خارج از چارچوب عقل و منطق" می‌خوانند.

این رسانه ترک زبان در ادامه نوشت: این اقدام ناگهانی و احتمالی عکس آنچه اردوغان به دنبال آن است را رقم خواهد زد و ممکن است که منجر به چند دستگی در حزب حاکم شود، مانند آنچه درباره احمد داووداوغلو، نخست وزیر اسبق و علی باباجان، معاون رئیس جمهوری سابق ترکیه رخ داد و هر دو در اعتراض به شیوه "دیکتاتوری" اردوغان از حزب عدالت و توسعه خارج شدند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: انتخابات آتی رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) جمیله علم الهدی در کنار همسر اردوغان

عکسی از جمیله علم الهدی (همسر ابراهیم رئیسی) در کنار همسران روسای جمهور چند کشور از جمله ترکیه و ازبکستان در فضای مجازی منتشر شده است.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • (عکس) جمیله علم الهدی در کنار همسر اردوغان
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود