Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: ۲۰ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با اعتبار ۸۴۲ میلیون دلار مصوب شد که بیشتر در حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی و صنایع خودروسازی هستند. ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حمید شیخ‌اسدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: در چهل سال انقلاب خاطرات زیادی در حوزه ایثار و مقاومت ثبت شده و حاصل آن عزت و اقتدار میهن اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گرامیداشت یاد خاطره شهدای انقلاب اسلامی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی که پرورش یافته مکتب امام(ره) بود در این مسیر تلاش‌های زیادی کرد و سرانجام در مسیر اسلام به شهادت رسید.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه شاهد تحریم‌های ظالمانه دشمنان انقلاب و مردم هستیم اما مردم در تشییع پیکر شهید سلیمانی و همرزمانش نشان داد از آرمان‌های انقلاب کوتاه نمی‌آیند افزود: مردم ثابت کردند به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و حامی انقلاب اسلامی و رهرو راه شهدا هستند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دستآوردهای زیادی داشته و در استان شاهد پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف هستیم گفت: دشمن به‌دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم و ناکارآمد جلوه دادن نظام است و باید در این زمینه هوشیارانه عمل کنیم.

شیخ‌اسدی با بیان اینکه وزارت اقتصاد و دارایی یک وزارتخانه حساس در کشور است و در حوزه‌های مختلف خدمت‌رسانی خبرساز است افزود: ماموریت‌های بزرگی به وزارتخانه اقتصاد محول شده است که هر کدام به‌تنهایی یک وزارت را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه در استان‌ها اداره کل امور اقتصاد و دارایی مسئولیت شورای هماهنگی سازمان‌های مطبوعه وزارت اقتصاد در استان را به عهده دارد گفت: وظیفه ما تنظیم و اجرای سیاست‌های اقتصادی و مالی استان است.

رئیس اتاق کرمان: امکان افزایش صادرات کرمان تا 10 میلیارد دلار وجود داردهمایش بزرگداشت روز صادرات کرمان به روایت تصویرصادرات استان کرمان به 263 میلیون دلار رسید

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه جذب، هدایت و راهبری سرمایه‌گذاری در استان از دیگر وظایف اداره کل امور اقتصاد و دارایی است افزود: نظارت بر هزینه‌کرد بودجه را نیز در استان پیگیری می‌کنیم تا اعتبار استان در سرفصل پیش‌بینی شده، هزینه شود.

وی با عنوان اینکه 3 هزار میلیارد تومان سهمیه مالیاتی استان در سال 98 بوده ‌که در ده ماهه نخست امسال 3 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان وصولی مالیات استان بوده است گفت: یک هزار میلیارد تومان مازاد وصولی درآمد در ده ماهه ابتدای امسال داشته‌ایم.

شیخ‌اسدی با بیان اینکه جزو استان‌هایی هستیم که در وصول مالیات در ردیف اول هستیم عنوان کرد: مانده سپرده حساب‌های بانکی استان 392 میلیارد ریال بوده و مطالبات و معوقات بانک‌های دولتی استان 35 هزار میلیارد ریال است.

وی صادرات استان در سال 97 در حوزه گمرکات را 317 هزار تن به ارزش 479 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: نسبت به سال قبل آن 53 درصد کاهش ارزش دلاری داشته است اما در در 9 ماهه سال 98 در استان 294 هزار تن به ارزش 557 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه 59 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد صادرات داشته‌ایم گفت: پسته و مغز پسته، مصنوعات مسی و خرما بیشترین صادرات ما در استان کرمان بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت بیمه در استان در سال 97 حق بیمه تولیدی استان 12 هزار میلیارد ریال بوده است افزود: در سال 97 خسارت پرداخت شده 8 هزار و 700 میلیارد ریال بوده که استان کرمان بعد از استان تهران رتبه دوم حق بیمه تولیدی را داشته است.

شیخ‌اسدی با عنوان اینکه 79 میلیارد ریال فروش اموال منقول سازمان اموال تملیکی استان کرمان در 9 ماهه نخست امسال بوده است گفت: جلسات پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری استان به‌صورت منظم و با حضور استاندار کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 20 طرح سرمایه‌گذاری خارجی با اعتبار 842 میلیون دلار مصوب شد که بیشتر در حوزه احداث نیروگاه‌های خورشیدی و صنایع خودروسازی هستند افزود: در 10 ماهه سال 98 پنج طرح سرمایه‌گذاری خارجی مجوز گرفته‌اند که 18.3 میلیون دلار سرمایه‌گذاری این طرح‌ها است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان افزود: در سال گذشته مجموع طرح‌های سرمایه‌گذاری کشور 175 طرح بوده که استان کرمان 20 طرح را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح سرمایه گذاری خارجی با اعتبار میلیارد ریال بوده اقتصاد و دارایی انقلاب اسلامی هزار میلیارد استان در سال میلیون دلار شیخ اسدی داشته ایم مصوب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۱۰.۷ میلیون دلار در حال اجرا است که برای ۷۵۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای شرکت‌های خراسان شمالی دانست و اظهار کرد: استان در دو زمینه علاوه بر حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان، در زمینه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان نیز حضور فعال داشت.

وی با بیان اینکه ۱۳ زنجیره ارزش راهبردی در استان شناسایی شده است، افزود: با هماهنگی وزارت کشور تکمیل سه زنجیره اصلی فرش، گوشت قرمز و گیاهان دارویی به صورت منسجم در دستور کار است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پس از شکل‌گیری دولت سیزدهم، خراسان شمالی وارد فاز جدیدی از توسعه بخش‌های مختلف شد به گونه‌ای که در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی، پایشی که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، خراسان‌شمالی توانست رتبه سوم امنیت سرمایه گذاری کشور را در تابستان ۱۴۰۲ کسب کرد.

فخرموحدی اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان از ۹.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به هفت درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسید که از میانگین کشوری که ۷.۶ درصد است نیز پایین‌تر است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ خراسان شمالی در جایگاه کشوری از حیث کاهش نرخ تورم از رتبه چهار در ابتدای سال ۱۴۰۲ به جایگاه ۲۲ کشور در پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ ارتقا یافت، استان در افزایش میزان نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۴.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۴۶ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید و رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، معدنی و صنعتی نیز فعالیت چشم گیری صورت گرفته است، گفت: خراسان شمالی رتبه سوم در زمینه زعفران با سطح زیر کشت بیش از ۴۰۰۰ هکتار و ۲۲ تن تولید گل زعفران در سال، رتبه هفتم در دام سبک و رتبه دوم در سطح زیر کشت پنبه، رتبه چهارم در تولید عسل را دارد.

فخرموحدی با بیان اینکه طی سال گذشته براساس برنامه‌ریزی از سوی وزارت تعاون، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر هدف‌گذاری ایجاد اشتغال استان بود، عنوان کرد: ۱۶ هزار و ۷۶۰ شغل جدید در استان ایجاد و ۱۲۴ درصد از هدف تعیین شده برای ایجاد اشتغال محقق شد.

وی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۱۰.۷ میلیون دلار در حال اجرا است که برای ۷۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

کد خبر 751104

دیگر خبرها

  • خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • دانایی و دارایی و تخصص اساس کار آموزش و پرورش باشد
  • برگزاری همایش سرمایه‌گذاری «کرمان آیدکس ۲۰۲۴»