Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین دادستان قزوین جلب محکومین متواری را بسیار مهم و حساس برشمرد و تأکید کرد: جلب و دستگیری محکومین متواری نیازمند کارگروه حرفه‌ای، چابک و زبده است و اعضای این کارگروه نباید مقید به وقت اداری باشند و باید در طول شبانه‌روز فعال باشند.

نشست نقد، بررسی و تشریح عملکرد کارگروه جلب محکومین متواری استان قزوین با حضور دادستان مرکز استان، معاون اجرای احکام دادسرا، فرمانده انتظامی استان قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد قاسمی، دادستان قزوین در این نشست ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، گفت: اگر امروز کشور ما در اوج قله‌های عزت، افتخار، استقلال و سربلندی قرار دارد و دشمن از نام ایران اسلامی واهمه دارد، به برکت انقلاب، رهبری امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که برای تحقق آن‌ها هزاران شهید تقدیم اسلام شده و امروز هرچه داریم از انقلاب است و باید خود را مدیون و وام‌دار انقلاب و خون شهدا بدانیم و دشمنان نظام بدانند که برای همیشه پای اهداف و ارزش‌های انقلاب و نظام خواهیم ایستاد و کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود: دنیا شاهد بود که استکبار جهانی با ترور ناجوانمردانه و بزدلانه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، عمق دشمنی خود را علیه ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی علناً به جهانیان نشان داد، اما حضور میلیونی مردم انقلابی ایران در تشییع پیکر این سردار آسمانی میهن، بار دیگر به دنیا ثابت کرد که نه‌تنها ملت از عهدی که با امام راحل (ره) و ولایت بسته، سست نشده، بلکه با تمام توان، قوت و اراده بر سر پیمان خود هست و هرچقدر از سرداران، سربازان و ملت را شهید کنند، درخت انقلاب تنومندتر و پربارتر خواهد شد و امروز شاهد هستیم که ارزش‌های انقلاب به بسیاری از کشورهای صادر شده و موجب بیداری اسلامی ملت‌ها و آزادی خواهان جهان شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، قاسمی یادآور شد: کارگروه جلب محکومین متواری استان قزوین در مدتی که از فعالیت آن می‌گذرد، توانسته با نگاه تخصصی و حرفه‌ای عملکرد قابل قبولی را با تلاش مجدانه دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به دست آورد و همین موضوع نیز با تقدیر معاون اول محترم قوه قضاییه از دادگستری استان همراه بود اما علیرغم تمامی تلاش‌های قابل تقدیر صورت گرفته، تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تلاش مضاعف داشته باشیم، زیرا برخی از پرونده‌های در اجرای احکام به دلیل عدم اجرای به‌موقع با اطاله دادرسی مواجه شده و باید سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وی تأکید کرد: اجرای احکام در فرآیند دادرسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا نتیجه و عصاره یک دادرسی عادلانه در اجرای احکام نمایان می‌شود و از سوی دیگر یکی از جنبه‌های مهم پیشگیری از وقوع جرم که بسیار بازدارنده است، اجرای سریع، دقیق و قاطعانه احکام دادگاه‌ها است، به همین خاطر همکاران قضایی و عوامل انتظامی باید اهتمام ویژه‌ای در بحث اجرای احکام به خصوص دستگیری محکومین متواری داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین اظهار کرد: شخصی که مرتکب جرمی شده و بر اساس حکم قطعی دادگاه محکوم شده است، باید دستگیر و حکم صادره علیه او اجرا شود و نباید اجازه داد چنین افرادی آزادانه به فعالیت‌های مجرمانه خود در سطح جامعه ادامه دهند و بدون شک جلب و دستگیری چنین افرادی در کاهش جرائم نقش بسزایی دارد، زیرا این افراد بالقوه مستعد ارتکاب جرم هستند.

وی در ادامه بیان کرد: باید این نکته مدنظر قرار گیرد که چنانچه فردی دستگیر و در اختیار مراجع انتظامی و سپس قضایی قرار می‌گیرد و از همان ابتدا در احراز هویت، صدور قرارهای تأمین کیفری و قبول ضمانت‌ها به‌گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که با ثبت مشخصات سجلی دقیق، شرایط عدم دسترسی و متواری شدن متهم در آینده فراهم نگردد و هرچقدر اقدامات در مرحله تحقیقات مقدماتی دقیق‌تر باشد، اجرای احکام به سهولت انجام می‌شود.

قاسمی جلب محکومین متواری را بسیار مهم و حساس برشمرد و تأکید کرد: جلب و دستگیری محکومین متواری نیازمند کارگروه حرفه‌ای، چابک و زبده است و اعضای این کارگروه نباید مقید به وقت اداری باشند و باید در طول شبانه‌روز فعال باشند و انتظار این است، اعضای این کارگروه خود را با شرایط و معیارهای مورد نظر کارگروه هماهنگ و سازگار کنند تا نتایج مطلوب‌تر حاصل شود.

وی بیان کرد: نشست‌های این کارگروه باید با جدیت و مستمر برگزار شود تا با همفکری، تعامل، استفاده از تجربیات و هم‌افزایی، خلأهای قضایی و انتظامی برطرف شود و ضمن اینکه دستورات قضایی برای دستگیری و جلب محکومین متواری، باید کامل و بدون نقص باشد تا عوامل انتظامی با خلأ دستورات قضایی مواجه نباشند، زیرا در این صورت موجبات متواری شدن محکومین فراهم شده و دستگیری آن‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه قوه قضاییه اجرای عدالت و تأمین امنیت است و نیروی انتظامی بازوی توانمند دستگاه قضایی است، به همین خاطر باید از تمامی ظرفیت‌های سازمانی در پیشبرد اهداف کارگروه جلب محکومین متواری استفاده شود و یقیناً هرچقدر اقدامات این کارگروه منجر به نتیجه شود، در بحث کاهش جرائم، پیشگیری از وقوع جرم و احساس امنیت عمومی نیز موفق و به اهداف نزدیک‌تر خواهیم شد و امیدواریم با ورود شخص فرماندهی انتظامی استان بتوانیم تا پایان سال جاری بسیاری از محکومین متواری را جلب و درنتیجه پرونده‌های موجود در شعب اجرای احکام را به مرحله اجرا درآوریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دستگیری محکومین متواری محکومین متواری اعضای این کارگروه عمومی و انقلاب اجرای احکام جلب و دستگیری وقت اداری استان قزوین حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۳۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

پیام تشکر رهبر معظم انقلاب از تلاش‌ها و نوآوری‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، به اطلاع اعضای این مجموعه رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، مسئولان این مجموعه در اسفندماه سال گذشته (۱۴۰۲)، گزارش مکتوبی از وضعیت و اقدامات دفتر مطالعات و نیز فهرستی از ایده‌هایی که در صورت پشتیبانی سازمان‌های فرهنگی حاکمیتی، امکان پیگیری و به ثمر رسیدن در «حسینیه هنر» را دارند، خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کردند.

آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در حاشیه این گزارش مرقوم فرموده‌اند: «از تلاش‌ها و نوآوری‌های این جوانان عزیز تشکر کنید»

پیام تشکر رهبر معظم انقلاب، هفته گذشته طی تماس تلفنی حسین محمدی، به اطلاع اعضای دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب رسید؛ محمدی سال گذشته نیز، پیام خشنودی و تشکر رهبر انقلاب از انتشار دو کتاب انتشارات راه‌یار با عناوین؛ «ایام سبزوار» و «شهیدآوردند…» را اطلاع رسانی کرده بود.

رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم» نیز یکی دیگر از رویدادهای فرهنگی مرتبط با آثار دفتر مطالعات در سال گذشته بوده است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در دی ماه ۱۴۰۱، در دیدار با مسئولان حوزه هنری، از جشنواره مردمی فیلم عمار به عنوان یک نمونه خوب در استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی یاد کردند.

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۶ با انتشار مجله راه، فعالیت خود را با هدف ایجاد هم افزایی میان چهار ضلع هنر، اندیشه، رسانه و فرهنگ انقلاب اسلامی آغاز کرد. اینک با گذشت پانزده سال از تأسیس این مجموعه فرهنگی، «جشنواره مردمی فیلم عمار»، «مدرسه سینمایی اندیشه هنر (ماه)»، سامانه «عماریار»، «واحد اکران مردمی عمار»، «خانه هم‌بازی»، «باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی»، «مدرسه راه»، «واحد تاریخ شفاهی» و «انتشارات راه‌یار» ذیل این تشکل فرهنگی مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 751203

دیگر خبرها

  • دستگیری محکوم متواری در گلوگاه
  • متهم کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی در گلوگاه دستگیر شد
  • جزئیات فعالیت ۴ کارگروه تخصصی اجلاس سراسری معماری و شهرسازی
  • فعالیت در زمینه گام دوم انقلاب؛ توقعی به جا از تهران تایمز است
  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • راهکار‌های سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری