Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@08:23:59 GMT

افتتاح و آغاز عملیات 15 طرح خیری در دهه فجر امسال

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۳۳۱۶

افتتاح و آغاز عملیات 15 طرح خیری در دهه فجر امسال

ایسنا/یزد مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد با بیان این‌که امسال 31 طرح خیری در دستور کار این اداره کل است، گفت: همزمان با یوم الله دهه فجر امسال 9 طرح خیری افتتاح و عملیات اجرایی 6 طرح جدید آغاز می‌شود.

«جواد ذاکر» در نشست خبری که همزمان با یوم الله دهه فجر برگزار شد، با اشاره به اهمیت آموزش برای توسعه همه جانبه کشور، اظهار کرد: مدرسه نماد پر افتخاری از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدرسه را یکی از خواستگاه‌های انقلاب اسلامی و مهمترین نشانه مشارکت مردمی در این نظام دانست و افزود: توجه بیش از پیش به مدارس و دیگر مراکز آموزشی، در حقیقت حراست از دستاوردهای انقلاب در حوزه فرهنگی و انسانی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر دو هزار خیر در این استان فعالیت می‌کنند، گفت: از این تعداد خیرین مدرسه سازی در یزد 300 خیر بانو در امر مدرسه سازی مشارکت دارند.

ذاکر اجرای 31 طرح خیری را از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس استان یزد در سال جاری دانست و تصریح کرد: در طرح‌های جاری امسال 31 هزار مترمکعب فضای آموزشی با 40 میلیارد تومان در دست ساخت است.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که سرانه آموزشی استان یزد با حدود دو هزار مدرسه از سرانه آموزشی کشور بالاتر است، بیان کرد: 25 درصد فضای آموزشی استان یزد در اختیار مدارس غیردولتی است.

وی با اشاره به فرسودگی حدود 35 درصد مدارس استان یزد، خاطرنشان کرد: حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در برنامه پنج ساله تمام مدارس فرسوده استان یزد مرمت و بازسازی شوند.

مدیرکل نوسازی و توسعه مدارس استان یزد با اشاره به ضرورت جذب مشارکت خیرین برای بازسازی مدارس فرسوده، تأکید کرد: اگر خیرین 50 درصد هزینه را تأمین کنند، 50 درصد مابقی برای بازسازی و مردم مدارس فرسوده استان یزد از منابع دولتی تأمین می‌شود.

ذاکر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در سال جاری تاکنون 18 طرح آموزشی به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال نیز 12 طرح دیگر افتتاح می‌شوند، خاطرنشان کرد: همزمان با یوم الله دهه فجر امسال 9 طرح با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی شش طرح جدید با اعنباری بالغ بر 15 میلیارد تومان نیز آغاز می‌شود.

وی مدیریت سبز را از دیگر اقدامات در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس استان یزد دانست و بیان کرد: استفاده کمتر از انرژی‌های فسیلی، تأمین فضای مناسب آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های طبیعی انرژی از جمله اقدمات انجام شده در این اداره کل است.

این مسئول در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ساخت مدرسه خیری ویژه بیماران جسمی حرکتی، نابینایان و اوتیسم از دیگر اقدامات مهم انجام شده و در دستور کار اداره کل نوسازی مدارس در استان یزد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی يزد سازمان نوسازی مدارس خيرين مدرسه ساز مدارس استان یزد مدیرکل نوسازی دهه فجر امسال مدارس فرسوده انجام شده طرح خیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی و بهسازی فرودگاه شهدای جزیره خارگ پایان یافت

حسین احمدی در گفت‌وگو خبرنگار مهر با بیان اینکه فرودگاه شهدای جزیره خارگ یکی از راهبردی‌ترین فرودگاه‌های کشور در حوزه حمل و نقل هوایی بوده و از لحاظ لجستیک نقش مهم و تأثیرگذاری در این جزیره دارد، گفت: در بازدیدهای انجام شده از این فرودگاه، مشکلات و معایب آن بررسی شد که بر مبنای آن عملیات تعمیرات، نوسازی و رفع کمبود تجهیزات این فرودگاه با قید فوریت در دستور کار شرکت پایانه‌های نفتی ایران و عملیات عمومی قرار گرفت.

وی به نقش مهم فرودگاه جزیره خارگ در جابجایی کارکنان صنعت نفت و ساکنین بومی این جزیره اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه در شرایط سخت آب و هوایی امکان تردد دریایی وجود ندارد، نقش فرودگاه شهدای جزیره خارگ به‌عنوان مهم‌ترین راه ارتباطی کارکنان صنعت نفت و مردم مستقر در منطقه بسیار حائز اهمیت است.

مدیر عملیات عمومی خارگ با اشاره به فرسودگی ورق‌های بام سالن فرودگاه که در ایام بارندگی موجب نشت آب به داخل آن می‌شد، گفت: نشت آب هم موجب آسیب دیدگی دستگاه‌های الکتریکی و الکترونیکی مستقر در سالن و هم نارضایتی بین مسافران می‌شد.

احمدی به رفع ایرادات هشت سال گذشته و بهسازی ساختمان فرودگاه اشاره کرد و افزود: تعویض ورق‌های بام، پنل‌های سقف و اجرای مواد نانو برای آب بندی، اجرای ایزوگام، ایجاد واک وی برای عبور ایمن روی بام در مواقع نیاز و همچنین ارتقا تجهیزات برج مراقبت، دستگاه‌های ناوبری و کمک ناوبری از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به حجم بالای پروازهای روزانه در این فرودگاه تصریح کرد: فرودگاه شهدای خارگ در شرایط نامناسب جوی و دریایی تنها راه تردد به منطقه عملیاتی خارگ بوده که بدون کوچک‌ترین اختلالی در روند خدمت رسانی به مردم و کارکنان توانستیم این پروژه را با مبلغ حدود ۹۰ میلیارد ریال به اتمام برسانیم.

کد خبر 6096491

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • نوسازی و بهسازی فرودگاه شهدای جزیره خارگ پایان یافت