Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابعی در الجزایر از کشته شدن دو تن از فرماندهان نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی عراق" در شرق مصراته خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل ازشبکه تلویزیونی الجزیره، منابعی در الجزایر اعلام کردند که دو تن از فرماندهان نیروهای خلیفه حفتر در حمله توپخانه‌ای نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در شرق مصراته کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، مرکز رسانه‌ای عملیات "برکان الغضب" (آتشفشان خشم) در صفحه رسمی خود در فیسبوک اعلام کرد که نیروهای دولت وفاق ملی لیبی یکی از اتاق‌های عملیات فرعی فرماندهان نیروهای حفتر در منطقه "الوشکة" واقع در شرق مصراته لیبی را هدف قرار دادند.

این مرکز همچنین اعلام کرد: در نتیجه این حمله توپخانه‌ای هفت تن از نیروهای خلیفه حفتر کشته شدند.

حدود یک هفته پیش نیروهای حفتر تلاش داشتند تا بر منطقه ابو قرین ( واقع در 120 کیلومتری جنوب شرق مصراته) تسلط یابند اما نیروهای دولت وفاق ملی آنها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

فعالان اعلام کردند که نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در دو روز اخیر حملات توپخانه‌ای متعددی به پایگاه نیروهای حفتر انجام دادند که در نتیجه آن چندین تن از نیروهای ارتش ملی لیبی کشته و زخمی شدند.

پیشتر سخنگوی عملیات "آتشفشان خشم" وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی لیبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: شبه نظامیان حفتر علی رغم فراخوان آتش‌بس در برلین، حملات شدیدی را به منطقه ابوقرین در شرق مصراته انجام می‌دهند.

وی افزود: منطقه ابوقرین هنوز تحت کنترل ماست و درگیری‌های شدید در منطقه همچنان ادامه دارند.

رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری ترکیه و روسیه در تاریخ ۸ ژانویه طی دیداری در استانبول، خواستار برقراری آتش‌بس در لیبی شده و طرف‌های درگیر در این کشور را به مذاکره برای دستیابی به صلح دعوت کردند اما خلیفه حفتر سرکرده گروه مسلحی که سعی در ساقط کردن دولت مشروع لیبی (دولت وفاق ملی) دارد از پذیرش این درخواست سرباز زد.

نشست ۱۳ ژانویه هیئت‌های ترکیه، روسیه و طرف‌های درگیری در لیبی در مسکو نیز بدون نتیجه پایان یافت و خلیفه حفتر بدون امضای توافق‌نامه، این شهر را ترک کرد.

یکشنبه ۱۹ ژانویه نیز کنفرانس برلین برای حمایت از تلاش‌های سازمان ملل به منظور برقراری آتش‌بس و صلح پایدار در لیبی برگزار شد.

نیروهای حفتر چهارم آوریل عملیات گسترده‌ای را علیه طرابلس آغاز کردند. در جریان این عملیات درگیری‌های شدیدی میان نیروهای حفتر و دولت توافق ملی رخ داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی تن از فرماندهان نیروهای نیروهای خلیفه حفتر شرق مصراته نیروهای حفتر توپخانه ای آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: همدلی، وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است و این وحدت باعث یاس و ناامیدی دشمن و تضمین کننده صلح و ثبات در منطقه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، امیر سرتیپ دوم علی حدادی سامانی در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: همه نیروهای مسلح برای مقابله با هر گونه شرارت دشمن در منطقه مانند ید واحده عمل می‌کنند و همدلی و یکپارچگی نیروهای مسلح‌ مثال‌زدنی است و موجب یای دشمن و پایداری صلح در منطقه شده است.

وی افزود: کارکنان ارتش با تلاش بدون وقفه در شرایط بحرانی و زمان وقوع حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و یا حوادث غیر مترقبه، عشق خودشان را به وطن و هم‌وطنان‌شان به منثه ظهور می‌گذارند و کارنامه ارتش به ویژه نیروی مقتدر پدافند هوایی در حفظ و صیانت از آسمان مقدس جمهوری اسلامی ایران درخشان و مثال زدنی است .

آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟‌16 سورتی پرواز بالگردهای ارتش به روستاهای سیل‌زده بلوچستان

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی خاطرنشان کرد: حفاظت و حراست از تمامیت ارضی و حدود و ثغور کشور، وظیفه ذاتی و اصلی ارتش است، با این حال کارکنان ارتش در کنار ماموریت ذاتی خودشان، در همه عرصه‌هایی که به وجودشان نیاز بوده، با جدیت تمام حاضر شده‌اند و  طرح‌های مردم‌یاری ارتش، ارائه خدمات رایگان پزشکی به مناطق کم برخوردار، کمک تجهیزاتی و امدادی در مواقع سیل و زلزله، اعزام گروه‌های جهادی، اهداء بسته‌های معیشتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد تنها بخشی از فعالیت‌های ارتش در عرصه‌های مختلف است.

 

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • ارتش یمن لحظه حمله به کشتی اسرائیلی را منتشر کرد+فیلم
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است