Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@19:29:04 GMT

ظریف: قدرت ایران درباور‌ها و اعتقادات است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۳۷۰۶

ظریف: قدرت ایران درباور‌ها و اعتقادات است

خبرگزاری مهر: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) در جمع دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با بیان اینکه یک زمانی قدرت با قایق‌های توپ دار و تعداد تانک و ابزار نظامی تعریف می‌شد و تنها مولفه قدرت همین ابزار بود، اظهار داشت: امروز ضمن اینکه ابزار نظامی اهمیت فراوانی دارد و ضرورت تقویت توانمندی‌های نظامی غیرقابل تردید است، اما دیگر تنها ابزار نظامی نیست که قدرت می‌آفریند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عواملی مانند اقتصاد و توانمندی‌های فناوری، نوآوری و توان رقابت در عرصه علم و فناوری به عوامل واقعی قدرت تبدیل شده است. این‌ها بیشتر عوامل مادی است و خیلی اختلافی میان متفکرین در شناسایی این عوامل به عنوان عوامل قدرت پیدا نمی‌کنید.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:، اما مزیت نسبی کشور‌هایی مانند جمهوری اسلامی ایران در سایر عوامل قدرت است که به آن‌ها عوامل معنایی قدرت می‌گوییم. قدرتی که بر اساس انگاره‌ها، باور‌ها و اعتقادات نهادینه شده است. این قدرتی است که شهید سلیمانی را از سپهبد سلیمانی قدرتمندتر کرده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ظریف قدرت ایران تقویت توانمندی نظامی ابزار نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۳۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین

به گزارش جماران؛ محمدجواد ظریف در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دانشجویان معترض آمریکایی که توسط نیروهای امنیتی آمریکا مورد خشونت قرار می‌گیرند، بیشتر از خادمین مساجد و اماکن مقدس ادعای حمایت از فلسطینیان دارند. همه دولت‌ها طبق کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ وظیفه دارند اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی را انجام دهند نه اینکه به نسل کشی از طریق عادی سازی روابط با عاملان جنایت پاداش دهند.»

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی شود
  • حمله شدیدالحن جواد ظریف به آل‌سعود به زبان انگلیسی
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی‌شود
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • عاموس گلعاد: السنوار قدرت بیرون کردن اسرائیل از غزه را دارد
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق