Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@14:58:58 GMT

«سلمان فارسی» با تراز هالیوود ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۳۷۵۹

معاون سیما سریال «سلمان فارسی» را در تراز کارهایی قرار داد که در هالیود ساخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، صبح دوشنبه (۱۴ بهن ماه) انیمیشن «چیا» با حضور مرتضی میرباقری (معاون سیما)، رییس و مدیران مرکز صبا و همچنین عوامل ساخت و تهیه این پویانمایی رونمایی شد.

میرباقری در بخشی از این مراسم با اشاره به شروع رسمی سریال «سلمان فارسی» توضیح داد: در چند وقت گذاشته اتفاقاتی رخ داد که موجب خوشحالی است و نشان داد ما در راستای گام دوم انقلاب حرکت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته در قشم با حضور رییس صداوسیما سریال «سلمان فارسی» شروع شد و آقای داوود میرباقری (کارگردان اثر) با اشراف مطرح کردند که این پروژه نسبت به کارهای مشابهی که در جهان ساخته می‌شود، در تراز عالی‌ترین کارهایی است که در هالیوود انجام می شود.

معاون سیما در ابتدای این نشست هم درباره ساخت انیمیشن با کیفیت 4k گفت: یکی از وظایف رسانه ملی این است که سبد مصرفی مردم را با کیفیت عرضه کند که بخشی از این سبد فرهنگی برای بچه‌ها و کودکان است. ما در بخش نیروی انسانی از ظرفیت قابل قبولی برخوردار هستیم و حتی برخی از کشورهای همسایه علاقمندند از این ظرفیت استفاده کنند.

میرباقری اظهار کرد: ما جلساتی را با آقای لیوانی رییس مرکز صبا داشتیم تا موانع را شناسایی کنیم. چرخه تولید باید فراهم باشد تا دوستان ما در حوزه پویانمایی بتوانند کار کنند. بارها در این زمینه صحبت شده است و حتی رییس صداوسیما تاکیداتی داشته و صحبت‌هایی را هم خدمت مقام معظم رهبری در این زمینه داشته اند، باید این چرخه را به صورت یک صنعت ببینیم.

وی افزود: باید عزیزان ما بتوانند در بازارهای جهانی حضور پیدا کنند و بخش عمده‌ای از سودشان را نصیب خود کرده و بازگشت سود داشته باشند تا مشکلات مالی را در این عرصه به حداقل برسانیم.

میرباقری با اشاره به اقدامات انجام شده، ساخت انیمیشن «چیا» را در همین راستا دانست و اظهار کرد: آقای سحرخیز (تهیه‌کننده و کارگردان این اثر) کار شاهکاری را انجام داده‌اند که با استانداردهای جهانی هماهنگ است. در این اثر برای اولین بار به صورت ۴k وارد تولید ۵۲ قسمت شده‌ایم که تابستان عرضه می‌شود.

معاون سیما خطاب به تیم تولید این مجموعه هم گفت: خوشحالم مقهور این نشدید که سبک زندگی غیرایرانی اسلامی را در کار نشان دهید. لوکیشن، شخصیت‌ها و تصاویر کاملا شناسنامه خود ما را دارد و این شاید اصیل‌ترین نقطه کار باشد.

وی گفت: سال آینده سومین همایش برنامه‌های انیمیشن و عروسکی برگزار می‌شود و این کار و دیگر انیمیشن‌های موفقی را آنجا خواهید دید. امیدوارم همه شبکه‌ها به اچ دی شدن نزدیک شوند چون آثار با فرمت ۴k ساخته می شوند.

محمدرحیم لیوانی، رییس مرکز صبا نیز در این مراسم گفت: در گام دوم انقلاب، تولیدات سیمای رسانه ملی با ساخت پویانمایی با فناوری ۴k وارد عرصه جدیدی از تولیدات سازمان صدا و سیما شده است.

لیوانی افزود: افزایش کیفیت محتوایی و فنی تولیدات مرکز صبا آینده بسیار روشنی را برای تولیدات پویانمایی رسانه ملی نوید می دهد.

رییس مرکز پویانمایی صبا ادامه داد: ورود به تولیدات انیمیشن با فناوری ۴k نشان دهنده این است که مرکز صبا نگاهی جدی تر به بازارها و جشنواره های جهانی دارد.

لیوانی، حضور پرانرژی جوانان با استعداد و تحصیلکرده به بخش پویانمایی را فرصتی بسیار مغتنم دانست و گفت: چند قسمت از انیمیشن «چیا» ساخته شده و پیش‌بینی می شود که در تابستان سال آینده کاملا آماده پخش باشد.

وی در پایان نحوه پخش بی‌کیفیت برخی آثار انیمیشنی مرکز صبا از تلویزیون و انتقادهایی که در این زمنیه از سوی سازندگان مطرح بوده است را یادآور شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سریال سلمان فارسی ساخته می شود سلمان فارسی معاون سیما رییس مرکز رسانه ملی مرکز صبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۳۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور

ایتنا - بر اساس آخرین اعلام مرکز ثبت دامنه کشوری تاکنون یک میلیون و ۶۲۵ هزار و۵۷۶ دامنه فعال فارسی به ثبت رسیده که در این میان پسوند دات‌آی‌آر (ir.) بیشترین دامنه‌ فعال را دارد.
نام دامنه بخشی است که گویای نام برند یا فعالیت کاربر بوده و آن را به دلخواه خود انتخاب می‌کند. پسوندهای مجاز و معتبر در واقع پسوندهایی هستند که توسط کمیته مخصوص تأیید و تصویب پسوندها یعنی آیکن (ICANN) تأیید شده باشند. نمونه‌های پسوندهای متداول  com، org و ir هستند و انتخاب نام دامنه مناسب و ساده بسیار مهم بوده و همچنین در رتبه‌بندی (Ranking) نتایج جست‌وجوی گوگل نیز تأثیرگذار است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در واقع دامنه یا دامین همان آدرس اینترنتی است که شما با آن شناخته می‌شوید. این آدرس هر چقدر ساده‌تر و سرراست‌تر باشد بهتر بوده و کاربران بیشتری شما را خواهند یافت. دامنه از دو بخش اصلی تشکیل‌شده است؛ نام دامنه و پسوند دامنه، نام دامنه را شما تعیین می‌کنید و در صورتی‌ که این نام آزاد باشد می‌توانید آن را در اختیار بگیرید. البته پسوند دامنه هم‌بستگی به نوع کار شما و گاهی به کشوری که در آن هستید، بستگی دارد.

در ایران، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از جمله مراکز اصلی برای ثبت دامنه‌های اینترنتی به شمار می‌رود و هر کاربری که تمایل به ثبت دامنه‌ای برای بازگشایی سایت خود داشته باشد، باید به سایت این مرکز یا یکی از نمایندگان فعال آن در سطح کشور مراجعه کند.  

این پژوهشگاه همچنین آماری دقیق از دامنه‌های ایرانی را به دست می‌دهد. مرکز ثبت دامنه کشوری ایران زیرمجموعه پژوهشگاه دانش‌های بنیادی است و وظیفه ثبت دامنه‌ها در ایران را برعهده دارد. شاید گستره‌ دامنه‌های سطح بالایی مانند Com، Net، Org و Info که در سراسر وب وجود دارند و زمینه درخواست برای این دامنه‌ها در تمامی کشورها باز است، بسیار گسترده باشد که برآورد آماری دقیق از آن‌ها کمی مشکل شود، اما مرکز ثبت دامنه آمار آخرین دامنه‌های ثبت‌شده را به دست می‌دهد.

طبق آخرین آمار موجود در مرکز ثبت دامنه کشوری ایران، از ابتدای ثبت دامنه‌های فارسی در کشور تاکنون یک میلیون و ۶۲۵ هزار و ۵۷۶ دامنه ثبت شده است و از بین پسوندهای ثبت‌شده‌ فارسی، پسوند ir با یک میلیون و ۶۱۷ هزار و  ۲۹۴ دامنه‌ فعال در صدر قرار دارد. در واقع بیش‌ترین سهم متعلق به همین پسوند است؛ به‌طوری که از میان دیگر پسوندهای فارسی، هر کدام کمتر از ۵۰۰۰ دامنه را ثبت کرده‌اند.

دامنه‌هایی که بیشتر از ۱۰۰۰ مورد ثبت‌شده دارند، co.ir با ۴۳۲۹ مورد، دامنه ایران با ۱۴۸۷ مورد و دامنه ac.ir با ۱۱۱۰ دامنه فعال هستند. هم‌چنین دامنه‌های دیگری وجود دارند که کمتر از ۱۰۰۰ مورد به نام آن‌ها ثبت شده است.

دامنه id.ir با ۷۲۱ مورد، دامنه org.ir  با ۲۳۰ مورد، دامنه sch.ir  با ۲۱۲ مورد و دامنه gov.ir با ۱۶۸ مورد نیز در رتبه‌های بعدی لیست قرار دارند. کمترین دامنه ثبت‌شده نیز متعلق به دامنه net.ir با ۲۵ دامنه فعال است.  
 
 

دیگر خبرها

  • آزارهای جنسی در هالیوود + موشن گرافیک
  • توضیحات جبلی درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ
  • یک میلیون و 625 هزار دامنه فارسی ثبت شد!
  • چند دامنه فارسی به ثبت رسیده است؟
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور
  • گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • ببینید | پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی