Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@06:58:14 GMT

چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت در کرمان گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۳۸۰۱

چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت در کرمان گشایش یافت

به گزارش ایرنا، این آیین با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد، مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمان، رییس مرکز کرمان شناسی، رییس شورای تبلیغات اسلامی استان و مسئولان نهادها و دستگاه های  هم خانواده وزارت ارشاد اسلامی ،فرهنگی و قاریان و غرفه داران در کرمان از روز ۱۴ بهمن ماه امسال آغاز و تا بیستم همین ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه در پنج هزار متر فضای سرپوشیده و ۱۱۰ غرفه فعال محصولات فرهنگی و ۶۰ ناشر از استان های کرمان، قم، تهران و اصفهان دایر شده است .

بخش های عفاف و حجاب، موسسات و نهادهای، کودک و نوجوان، حوزه هنری نمایشگاه ، محافل انس با قران، مسابقات، جنگ شادی و تجلیل از فعالان قرانی، کارگاه های آموزشی در قالب برنامه های جنبی این نمایشگاه تعریف شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش افزود: نمایشگاه قران کریم استان کرمان پس از چهارده دوره به مطالبه ای از طرف مردم و جامعه فرهنگی و قرانی استان کرمان تبدیل شده و طی هشت سال گذشته در استان برگزار شده است.

محمدرضا علیزاده در آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت استان کرمان افزود: این نمایشگاه مهمترین و بزرگترین رویداد فرهنگی و قرانی با رویکرد تبلیغی و ترویجی است که توجه اقشار مختلف به خصوص جوانان را به این کتاب انسان ساز معطوف می کند.

وی اظهار داشت: هدف دیگر نمایشگاه فراهم کردن بستری برای تعامل فعالان حوزه قرآن، موسسات فرهنگی و نهادهای قرآنی و استفاده از ظرفیت های متقابل این دستگاه ها و نهادها و موسسات برای پیشبرد اهداف و فرهنگ این حوزه در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: سومین هدف برپایی نمایشگاه آشنایی آحاد مردم در سنین مختلف با حوزه های فعال در حوزه قرآنی محسوب می شود و هدف دیگر ایجاد بستر مناسب و معنوی با وجود قرآن کریم در ایام الله دهه مبارک فجر برای حضور شاداب مردم کرمان است.

وی تصریح کرد: اقدامات بسیاری نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای ترویج فرهنگ قرانی انجام داده و نهادهای مختلفی در این حوزه فعالیت می کنند که از این دست اقداماتی ازجمله ایجاد موسسات قرآنی به عنوان نماد مشارکت و حضور مردم در فعالیت های قرانی است و نمود آن را در اتحادیه، تشکل ها و موسسات فرهنی و قرانی داریم.

علیزاده اضافه کرد: ۵۰۰ نفر فعال قرآنی در شمال استان کرمان بیمه شدند که این اقدام باید دنبال شود.

وی افزود: برگزاری رویدادهای مختلف در سال های گذشته به برکت نظام جمهوری اسلامی با محوریت قران داشتیم ازجمله جشنواره تلاوت، برنامه های حوزه قران و عترت، برگزاری کرسی تلاوت قران، برگزاری نمایشگاه در مرکز استان و شهرستان ها، جشن های ویژه رمضان، هفته قران و عترت، جشنواره عکس، و آزمون های قران و عترت در استان برگزار شد.

علیزاده با اشاره به ویژگی خاص امسال نمایشگاه گفت: با همراهی حسینیه ثارالله کرمان این نمایشگاه در پنج هزار متر فضای سرپوشیده و ۱۱۰ غرفه فعال محصولات فرهنگی، ۶۰ ناشر از استان های کرمان، قم، تهران و اصفهان در این نمایشگاه حضور داشتند.

وی ادامه داد: بخش عفاف و حجاب با ۱۵ غرفه، موسسات و نهادهای قرانی ۲۵ غرفه، بخش کودک و نوجوان، حوزه هنری نمایشگاه با بیش از ۳۰۰ اثر هنرمندان کرمان و ملی ، محافل انس با قران، مسابقات، جنگ شادی و تجلیل از فعالان قرانی، کارگاه های آموزشی حول محور خانواده در قالب جنبی نمایشگاه دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: همچنین طرح نذر قرآن کریم و جمع آوری قرآن ها و توزیع در مناطق محروم در این نمایشگاه دنبال می شود.

تاکید بر ترجمه محتوایی قران کریم 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد هم در این آیین با بیان اینکه نوجوانان و جوانان به صورت ویژه در نمایشگاه قرآن و عترت کرمان دیده شدند گفت: باید اقدامی شود که جوانان از خواندن قران لذت ببرند و طعم آن را بچشند و ترجمه محتوایی قرآن برای بسیاری افراد دلنشین است.

حجت الاسلام سیدحسن وحدتی شبیری با تاکید بر اینکه قرآن کتاب تفکر و بصیرت است لذا باید داوری را به قرآن بسپاریم بیان داشت: پس از ۴۱ سال از گذشت از عمر انقلاب اسلامی باید خودمان و انقلابمان را به قرآن عرضه کنیم زیرا قران وسیله تشخیص راه صحیح است و حرکت های اجتماعی را برای ما معیار قرار می دهد.

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی به علت طی کردن راه قرآن و متصل شدن به منبع نور الهی، درخشان و الگو شد و کل جهان را نورافشانی کرد و خوشبحال مردم کرمان که خورشیدی همچون سلیمانی را پرورش دادید.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مشهد گفت: استان کرمان با تقدیم سردار شهید سلیمانی بین المللی شد و سپهبد سلیمانی سلمان بود تا مسلمان شد و در پای حرف خود استقامت ورزید.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی را نباید به پای شخص بذاریم زیرا اشخاص می روند و انقلاب اسلامی باقی می ماند و عوامل موثر در وجود انقلاب از جمله اخلاص و بصیرت را باید برای تداوم آن تقویت کنیم.

وی ادامه داد: انقلاب هدیه الهی به بشریت خسته از مدرنیسم بود که حفاظت از آن مسئولیت تمامی مردم است.

همچنین در پایان مدیران استان از غرفه های حاضر در چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت بازدید کردند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 انقلاب اسلامی جامعه شادی قرآن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نمایشگاه قرآن و عترت چهاردهمین نمایشگاه جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی قران و عترت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند

لشکری  مدیرعامل نمایشگاه بین المللی بیرجند گفت: پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.

او افزود: در این نمایشگاه شرکت کنندگانی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران و محلات گل و گیاهان، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه‌ای و ارگانیک را به نمایش گذاشتند.

لشکری بیان کرد: این نمایشگاه از ۳ تا ۷ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در نمایشگاه بین المللی بیرجند برای علاقه‌مندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد