Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رمضانی گفت: رویداد ملی فهما هماهنگی و انسجام فعالیت های مسجدی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «علی رمضانی» در نشست خبری که امروز (دوشنبه 14 بهمن) در سالن جلسات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد، بیان کرد: فعالیت های مسجد امروز متناسب با کارکردهای این مکان مقدس نیست و کارکرد مسجد فقط به برگزاری نماز و دعا ختم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: البته برگزاری نمازجماعت و دعا از زیبایی هایی مسجد است به طوری که در وقت نماز، همه افراد با هر نوع سلیقه ای در مسجد جمع شده و نماز می خوانند.

 

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات جامعه، عدم اقبال نسل امروز به مسجد است که این امر هم ناشی از مواردی نظیر عدم توجه به جذب مخاطب با به کارگیری روش های مختلف و نبود برنامه های متناسب با قشر جوان و نوجوان می شود که با توج به این امر تغییراتی در روال کار کانون های فرهنگی هنری مساجد ایجاد شده است.

 

* فهما اقدام ابتکاری برای شناسایی کانون های فعال است

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به راه اندازی سامانه زیست بوم مجازی بچه های مسجد اعلام کرد: این سامانه با هدف کشف، پرورش و به کارگیری خلاقیت های فرهنگی و هنری بچه های مسجد با امکان رصد، پایش و ارزیابی اطلاعات راه اندازی شده است.

 

وی توضیح داد: سامانه زیست بوم مجازی بچه های مسجد با هدف اشتراک گذاری تجارب فعالان مسجدی، ایجاد منبع عظیم تولید دانش بومی، شناسایی نیازها و حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی، کمک به سیاستگذاران و مدیران فرهنگی کشور برای تصمیم گیری راه اندازی شده است.

 

حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: این طرح گستره کشوری دارد و رسانه ها می توانند این رخداد را به مردم معرفی کنند و این سامانه صدای بچه های مسجد به خصوص بچه های روستایی را به گوش همگان می رساند.

 

وی در ادامه به رویداد ملی فهما اشاره و اظهار کرد: فهما اقدام ابتکاری در شناسایی کانون های فعال است که بر اساس ارزیابی اقدامات کانون ها در حوزه ثبت فعالیت و اعضا در سامانه بچه های مسجد، فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران) تعیین می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین 365 کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که تعداد زیادی از این کانون ها نسبت به ثبت فعالیت و اعضا در سامانه بچه های مسجد اقدام کرده اند و تعداد بسیار کمی باقی مانده اند که این تعداد از کانون ها هم در روستاهایی هستند که دسترسی به اینترنت ندارند.

 

* سامانه های بچه های مسجد نقش موثری در حضور کانون ها در فضای مجازی دارد

وی تأکید کرد: از 10 بهمن تا ولادت حضرت زهرا (س)، کانون های فرهنگی هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد ارزیابی شده و بعد از بررسی ها، پایتخت فرهنگ و هنر ایران (فهما) انتخاب و معرفی می شود.

 

حجت الاسلام رمضانی یادآور شد: در سامانه بچه های مسجد 30 برنامه در هشت محور تعیین شده است که فعالیت های کانون ها بر اساس این برنامه ها ثبت می شود و از این پس هم حمایت از کانون ها بر اساس ثبت فعالیت هایشان در سامانه صورت می گیرد.

 

وی گفت: با راه اندازی این سامانه، کانون ها می توانند نقش موثری در فضای مجازی داشته باشند و رویداد ملی فهما  هماهنگی و انسجام فعالیت های مسجدی را به دنبال دارد.

 

* امروز مسجد سنگر فرهنگی است

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در ادامه با تأکید بر ضرورت عمران فرهنگی مساجد بیان کرد: ما برای عمران و آبادانی مساجد کمیته داریم و لازم است برای عمران فرهنگی مساجد هم کمیته ای تشکیل شود چراکه امروز مسجد سنگر فرهنگی است.

 

وی اضافه کرد: امروز نیاز است تا تولیت مسجد، بسیج، هیئت امنا و غیره درب مساجد را باز گذارند تا هر فردی با هر سلیقه ای وارد مسجد شود و اگر امروز دین داری دارد آسیب می بیند این امر به روش ها و منش های ما بازمی گردد و با تغییر روش ها می توان اتفاقات خوبی را در مسجد رقم زد.

 

* برگزاری جشنواره مجازی کودکانه فهما

حجت الاسلام رمضانی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره مجازی کودکانه فهما اظهار کرد: امروز برای اینکه اتفاقات خوبی در مسجد رقم بخورد باید روی کودکان سرمایه گذاری کنیم و با توجه به ضرورت توجه به کودکان، در دهه فجر امسال، جشنواره مجازی کودکانه فهما شکل گرفته است که در رشته های خوشنویسی، قصه گویی، نمایش، شعر، سرود، نقالی و پرده خوانی برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: همچنین به مناسبت دهه مبارک فجر رویداد هنری ادبی سردار آسمانی  در بخش های عکس و فیلم موبایلی، دل نوشته و قطعات ادبی، نقاشی و طراحی، سرود و شعر برگزار می شود که علاقمندان تا 25 بهمن فرصت دارند تا آثار خود را ارسال کنند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه فجر مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد دهه فجر نماز جمعه ایام الله دهه فجر مسجد فهما طرح ملی فهما کانون های مساجد جشنواره مجازی کودکانه فهما سامانه بچه های مسجد حجت الاسلام رمضانی رویداد ملی فهما فعالیت های مسجد ثبت فعالیت راه اندازی بر اساس روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محسن رضایی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، گفت: به مناسبت دهه کرامت بیش از ۱۰۰ برنامه در مساجد استان برگزار خواهد شد.   وی برگزاری جشن مادران و دختران، جشن ویژه دختران، مسجد محله کرامت، مسابقه کتابخوانی، تولید و اجرا آثار و برنامه‌های هنری، طرح مسجد پایگاه قرآنی، طرح شنبه‌های کتاب و تولید کتاب صوتی از جمله برنامه‌های دهه کرامت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی است.    رضایی با بیان اینکه ویژه برنامه پیوند «مسجد و مدرسه» نیز برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این برنامه امام جماعت به همراه معتمدین مسجد اعم از بانوان و آقایان در نزدیک‌ترین مدرسه دخترانه برای تجلیل از دانش آموزان دختر حضور خواهند داشت.   مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: حضرت فاطمه معصومه (س) بهترین دختر دنیا الگوی عفاف و حجاب، زیست عفیفانه به رسم بانوی کرامت و مهربانی، شهر مقدس قم، حرم اهل بیت (ع)؛ خاستگاه انقلاب اسلامی، خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار ملی، امامزادگان پرچم داران جهاد تبیین و معرفت افزایی، حضرت شاهچراغ (ع) امین ولایت، عزیز برادر، مساجد تراز اسلامی خاستگاه والدین ولایی شهیدان خدایی، مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم، زمینه سازظهور منجی بشریت، ایمان و امید، نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه، خاندان موسی بن جعفر (ع) الگوی خانواده ایمانی و عدالت گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی اسامی روز‌های هفته کرامت است.     گفتنی است؛ دهه کرامت از روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برابر با اول ذ القعده به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، شروع خواهد شد و در ادامه با مناسبت‌های روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه برابر با پنجم ذی‌القعده روز بزرگداشت حضرات امامزادگان (ع)، همچنین روز چهار شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه برابر با ششم ذی القعده روز بزرگداشت مقام حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) و در پایان روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه برابر با یازدهم ذی القعده سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) به پایان خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)