Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی، امروز در جمع خبرنگاران پیرامون علت تولیدی شدن برنامه «جهان آرا» و «ثریا» اظهار کرد: تعریف برنامه زنده عبارت است از برنامه‌ای که تولید و پخش آن همزمان باشد؛ به طور مثال الان من با شما صحبت می‌کنم و هیچ ضرورتی هم ندارد که همزمان روی آنتن برود و می‌تواند دو، سه ساعت دیگر پخش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما بسیاری از برنامه‌ها را داریم که تولید و پخش آن‌ها همزمان است؛ همه بخش‌های خبری ما همزمان است. اگر واقعه‌ای در کشور اتفاق بیفتد، خبرنگار ما به لحظه در محل حضور پیدا و اخبار را اطلاع رسانی می‌کند. یک مسابقه فوتبال همزمان در سطح داخلی و جهانی روی آنتن شبکه ها می‌رود؛ اما یکسری از برنامه های ما لزومی ندارد همزمان با تولید پخش شوند. بسیاری از برنامه‌های پربیننده ما که بالای ۵۰ درصد بیینده دارند، برنامه تولیدی به حساب می آیند و در زمان دیگری (بعد از تولید) پخش می‌شوند.

میرباقری تاکید کرد: ما ضوابطی درباره برنامه های زنده به همکاران خود اعلام کرد‌ه‌ایم؛ این برنامه ها ضوابط زنده بودن را نداشتند و به مرور تبدیل به برنامه تولیدی شدند. به طوری که ضبط شده و یک ساعت بعد پخش می شوند و لزومی به پخش زنده آن نیست. برنامه «ثریا» و «جهان آرا» از جمله این موارد هستند؛ گاه در برخی موارد کارشناسان و مهمانان این برنامه‌ها مطالبی را ناخواسته بیان می‌کردند که باعث تشویش افکار عمومی می‌شد. در برخی موارد هم مجری ما برای اینکه صحنه و برنامه را اداره کند، تسلط کامل و کافی را برای اجرا نداشت.

میرباقری اظهار کرد: افکار عمومی نسبت به این موارد حساس بود و ما هم به دلیل اینکه ضرورتی به پخش زنده آن‌ها نبود، به این نتیجه رسیدیم که برنامه ها تولیدی باشند. بحث ما این نیست که چنین برنامه‌هایی را نداشته باشیم؛ این برنامه ها جزو خوب و قوی ترین آثار ما هستند. اما به دلیل اینکه زنده بودن آن‌ها لطمه‌هایی به جایگاه رسانه و افکار عمومی وارد می‌کند، صدا و سیما تصمیم گرفت این برنامه ها تولیدی باشند.  این یک تصمیم قانونی، حرفه‌ای، کارشناسی بود و روابط عمومی سازمان هم در این خصوص اطلاع رسانی کرده است. در هر صورت این برنامه‌ها جزو برند‌های سازمان محسوب می‌شود و پخش آنها حتماً تداوم پیدا می‌کند.

منبع: الف

کلیدواژه: برنامه ها برنامه ها افکار عمومی پخش زنده جهان آرا پخش آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما ادعای هک رد کرد

صدا و سیما ادعای هک شبکه خبر دو را رد و تاکید کرد که صوت پخش شده، بخشی از برنامه بوده است.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام کرد: صوتی که در زمان پخش زنده برنامه بزرگداشت شهدا در فسا از شبکه خبر دو پخش شده مربوط به یکی از بخش‌های این بزرگداشت بوده است.

صدا و سیما تاکید کرده است که هیچ صوت خارجی به سیگنال دریافتی از استان فارس اضافه نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • ماجرای پخش بی‌بی‌سی از شبکه دو؛ اشتباه یا هک؟ +فیلم
  • گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • صدا و سیما ادعای هک شبکه خبر۲ را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک رد کرد
  • (ویدیو) شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد یا اشتباه فنی بود؟
  • شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ صدای بی بی سی فارسی روی پخش زنده!
  • سوتی مجری زن صدا و سیما روی آنتن زنده + ویدئو