Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیما در حاشیه نشست رونمایی از انیمیشن جدید سازمان صداوسیما در جمع خبرنگاران به پرسش‌هایی درباره حواشی زنده و تولیدی بودن برنامه‌ها، تکلیف پخش «کتونی زرنگی» و سرنوشت سریال «سرزمین کهن» و تولید برنامه‌های «خندوانه» و «عصر جدید» پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی میرباقری در ابتدا درباره‌ی تولیدی شدن برنامه‌های زنده بیان کرد: برنامه‌ی زنده، یعنی تولید و پخش برنامه همزمان باشد؛ مثل بسیاری از برنامه‌های خبری که همزمان پخش می‌شود و یا مسابقات فوتبال که همزمان روی آنتن می‌رود و ما ساعات بسیار زیادی برنامه زنده داریم که به لحظه‌هایی مثل شهادت سردار سلیمانی، زدن پایگاه عین‌الاسد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. پرداخته شد و ضرورت هم دارد زنده باشد.

ما ضوابطی را در رابطه با برنامه‌های زنده اعلام کردیم؛ اینکه برنامه‌هایی که ضرورت ندارد زنده پخش شود ضبط شود و یک یا دو ساعت بعد پخش شود.

او با اشاره به حواشی پیش آمده در برخی برنامه‌های زنده در هفته‌های اخیر، عنوان کرد: در برخی موارد مطالبی را کارشناسان و مهمانان ناخواسته مطرح می‌کردند که باعث تشویش افکار عمومی می‌شد و خودشان بعدا می‌گفتند که نمی‌خواستند آن را بیان کنند و یا در مواردی مجری نتوانسته بود به طور مناسب صحنه را هدایت و کنترل کند.

معاون سیما تصریح کرد: در این موارد هم افکار عمومی حساس بود و هم نهادهای بالادستی، امنیتی و فرهنگی تذکر می‌دادند. ما هم به این دلیل که هم این برنامه‌ها ضرورتی برای زنده بودنشان نبود و هم این خطاها استمرار داشت به این نتیجه رسیدیم که نیاز نیست این برنامه‌ها همزمان که تولید می‌شوند، پخش هم بشوند. در این صورت ایرادی که به‌وجود می‌آید می‌تواند گرفته شود.
پس بحث این نیست که چنین برنامه‌هایی وجود نداشته باشد؛ اینها برنامه‌های خوب و قوی هستند و برخی‌شان برنامه‌هایی انقلابی هستند اما به دلیل اینکه زنده بودن آنها لطماتی را به رسانه، برنامه و افکار عمومی وارد می‌کند سازمان صداوسیما تصمیم گرفت این برنامه‌ها باشند و خطاهایشان به حداقل برسد. این تصمیمی است که سازمان گرفته است و قانونی است. همه باید به قانون عمل و تمکین کنیم چون تصمیمی حرفه‌ای و کارشناسی است. این برنامه‌ها جزو برندهای صداوسیما هستند.

وی در ادامه درباره تکلیف سریال کمدی «کتونی زرنگی» که پیش از پخش به تصمیم شبکه سه متوقف شد هم گفت: این سریال توسط سیمافیلم بررسی شد و ما آن را به دلیل برخی ایرادات محتوایی، در اختیار حوزه نظارت سازمان صداوسیما هم قرار دادیم. متفقا بیان شد ایرادات محتوایی و کیفی وجود دارد و صلاح نیست این سریال در این ایام روی آنتن برود.
البته در کنار این، حواشی‌ای از طرف کارگردان به‌وجود آمد و حرف‌های سخیف و نامربوطی را بیان کرده بود که در تراز کارگردانی که می‌خواهد کار انقلابی در تراز مردم ایران بسازد، نبود. البته او عذرخواهی کرده و این در حال بررسی در حوزه‌های ذی‌ربط است.

ادامه دارد ...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون سيما سازمان صداوسیما برنامه های زنده برنامه ها افکار عمومی برنامه هایی معاون سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت پخش زنده بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک‌ از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین

پخش زنده بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در چارچوب رقابت‌های جام حذفی از ساعت ۱۸:۱۵ امروز آغاز و از شبکه سه و سایت آنتن پخش می‌شود.‌

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های جام حذفی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

ساعت و لینک پخش زنده فوتبال امروز پرسپولیس و آلومینیوم اراک

جام حذفی ایران (آلومینیوم اراک - پرسپولیس) ساعت ۱۸:۱۵؛ پخش زنده از سایت آنتن، شبکه سه

کد خبر 748082

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و ناتینگهام فارست از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی تاتنهام و آرسنال‌ از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ یکشنبه ۹‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر
  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت
  • ساعت پخش زنده بازی منچستر یونایتد و برنلی از تلویزیون+ شبکه ۳ و پخش آنلاین
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • ساعت پخش زنده بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک‌ از تلویزیون + شبکه ۳ و پخش آنلاین