Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد گفت: حدود 30 درصد از درآمد شهرداری در زمان تخفیف عوارض است.

رضا خواجه نائینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تخفیف عوارض شهرداری، اظهار کرد: شهرداری مشهد همه ساله به مناسبت ایام‌الله دهه فجر، تخفیف هایی برای بدهی‌های ساختمانی می‌گذارد. امسال نیز طبق مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر مشهد، از 12 بهمن‌ماه لغایت 15 اسفند ماه سال 98، به هر پرداخت نقدی بدهی‌های ساختمانی 20 درصد تخفیف می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد با بیان اینکه «همه ساله پروانه پایان‌کار براساس قیمت منطقی املاک محاسبه می‌شود»، عنوان کرد: این قیمت براساس اعلام دارایی است و براساس نرخ تورم هرساله افزایش پیدا می‌کند.

خواجه‌نائینی افزود: امسال نرخ تورم حدود 30 درصد است که این میزان بر روی قیمت املاک اضافه می‌شود. دریافت پروانه و پرداخت بدهی در پایان سال 98 حدود 50 درصد به نفع شهروندان است. از محل پرداخت این بدهی‌ها، رونقی به پروژه‌های عمرانی شهرداری داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه «از محل این درآمدها، نقدینگی این پروژه‌ها تامین می‌شود تا بخش اعظم این پروژه‌ها تا پایان سال به اتمام برسد»، بیان کرد: از طرح تخفیف عوارض شهرداری در سال گذشته، پروژه‌های عمرانی زیادی امسال افتتاح شده است. در بیلبوردهای شهری علاوه بر تبلیغ طرح تخفیف عوارض شهرداری، در مورد پروژه‌هایی که از محل تخفیف عوارض شهرداری افتتاح شده، اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های مختلفی مانند تقاطع‌های غیر همسطح، آسفالت، پارک‌های تازه تاسیس، مجتمع‌های آبی در مناطق حاشیه‌ای شهر و... از محل درآمدی تخفیف‌های عوارض شهرداری در سال گذشته بوده است.

خواجه‌نائینی تاکید کرد: بودجه شهرداری در سال جاری، 15 هزار میلیاردتومان است که 50 درصد آن توسط شهروندان و 50 درصد دیگر آن توسط منابع دیگر مانند تسهیلات، وام، منابع کمک‌های دولتی و... تامین می‌شود.

وی افزود: بخش اعظم این 50 درصد، حدود 3 هزار میلیاردتومان است که امسال توسط شهروندان پرداخت شده است. حدود 30 درصد از درآمد شهرداری در زمان تخفیف عوارض است.

معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد، افزود: امیدواریم در این مدت، شهروندان از این طرح استقبال کنند تا نقدینگی خوبی برای اجرای پروژه‌های شهری تامین کنیم.

خواجه‌نائینی عنوان کرد: تخفیف‌های عوارض شهرداری شامل دو ردیف بدهی است. بدهی‌های ساختمانی شامل پروانه کار و بخش دوم آن عوارض نوسازی مرتبط با آتش‌نشانی و پسماند است.

وی ادامه داد: در این طرح 20 درصد تخفیف به عوارض نوسازی مرتبط با آتش‌نشانی و پسماند و  همچنین 20 درصد تخفیف دیگر نیز برای عوارض پروانه پایان‌کار داده می‌شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری مشهد درآمد شهرداری عوارض تخفیف عوارض شهرداری بدهی های ساختمانی درآمد شهرداری شهرداری در سال تامین می شود حدود 30 درصد درصد تخفیف پروژه ها بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا در نشست با شهرداران شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان گفت: وصول عوارض آلایندگی کار سخت و طاقت فرسایی است و انتظار مردم از مسئولان هزینه کرد این اعتبارات در حوزه عمرانی و مبلمان شهری توسط شهرداری های استان است. وی افزود: سال گذشته از محل عوارض، مالیات و حق آلایندگی مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به شهرداری های استان پرداخت شد.
معاون عمرانی استانداری با اشاره به اینکه گاهی مبالغ پرداخته شده صرف پرداخت حقوق کارگران شده است، ادامه داد: دغدغه ما مصرف بهینه این تخصیص‌ها و جهت دهی به سمت طرح های عمرانی است.
روستا بیان کرد: انتظار می رود شهرداری های سه شهر بزرگ استان فهرستی از طرح های عمرانی برای بهبود فضای شهری ارائه دهند تا از محل آلایندگی، اعتبارات اختصاص یابد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۰۰ میلیاردتومان مالیات و حق آلایندگی به شهرداری های استان
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم