Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد علی الحکیم»  امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با همتای بلژیکی خود در بغداد گفت: در دیدار با وزیر امور خارجه بلژیک، اختلافات بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا و ضرورت اجتناب از وقوع جنگ و تبعات آن بر عراق و منطقه را به تفصیل بحث و گفت وگو کردیم.

وی خاطر نشان کرد: ضروری است که اتحادیه اروپا برای کاهش تنش ها بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه عراق همچنین یکی دیگر از مسائل مهم مورد بحث بین طرفین را قضیه معامله قرن و بیانیه اخیر اتحادیه عرب در مخالفت با این طرح عنوان کرد و گفت: هرگونه راه حل باید بازگشت آوارگان فلسطینی و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف را مورد نظر قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه بلژیک در این برهه ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد افزود: به زودی هیاتی از وزیران کشورهای عرب به سرپرستی «محمود عباس» (رییس دولت خودگردان فلسطین) عازم نیویورک می شود تا مسائل مورد نظر فلسطینیان را به شورای امنیت انتقال دهد.

به گفته وزیرخارجه عراق، اتحادیه اروپا می تواند نقش خود در تضمین حقوق ملت فلسطین و ایجاد دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف بر مبنای قوانین و قطعنامه های بین المللی ایفا کند.

محمد علی الحکیم، مناسبات دوجانبه عراق با بلژیک و اتحادیه اروپا و توسعه این روابط را از دیگر مسائل مورد بحث در این نشست ذکر کرد.

به گفته وی، وزیر امور خارجه بلژیک همچنین قرار است با «برهم صالح» رییس جمهوری عراق دیدار و گفت و گو کند.

وزیر امور خارجه بلژیک صبح امروز در راس هیاتی وارد بغداد شده است.

برچسب‌ها محمود عباس امریکا محمد علي الحكيم شورای امنیت سازمان ملل اتحادیه اروپا بلژیک إيران اتحادیه عرب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود عباس امریکا محمد علي الحكيم شورای امنیت سازمان ملل اتحادیه اروپا بلژیک إيران اتحادیه عرب محمود عباس امریکا محمد علي الحكيم شورای امنیت سازمان ملل اتحادیه اروپا بلژیک إيران اتحادیه عرب وزیر امور خارجه بلژیک ایران و آمریکا اتحادیه اروپا شورای امنیت خارجه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه