Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:11:42 GMT

شب چهلم، قدمی موفق در نهضت بازآفرینی

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۴۸۳۳

شب چهلم، قدمی موفق در نهضت بازآفرینی

ایسنا/قم مراسم رونمایی نقد کتاب «چهلم» در قم برگزار شد و ناقد این نشست این اثر را قدمی موفق در نهضت بازآفرینی دانست.

نشست رونمایی و نقد کتاب«شب چهلم» مجموعه روایاتی از تشرفات نورانی خدمت امام عصر(عج) با حضور فاطمه دولتی نویسنده کتاب ، حامد حجتی به عنوان منتقد و حامد ابتسام در جایگاه کارشناس، مجری و تنی چند از اهالی هنر و قلم کشور در سالن جلسات نشر جمکران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولتی که پیش از این، کتاب شیردارخوین زندگی نامه شهید محمد جواد دل آذر را نوشته است، عنوان کرد: وقتی پیشنهاد این کار را توسط جمکران دریافت کردم، با کتاب عبقری‌الحسان رو به رو بودم. کتابی بسیار حجیم که چاپ سنگی آن توسط خود نشر ترجمه شده بود و از منابع دست اول شیعی حساب می‌شد. حدود سه ماه انتخاب روایت‌ها طول کشید.

وی افزود: در روایت‌ها دنبال این بودم که مخاطبم مسیر و راه رسیدن به تشرف را پیدا کند، چون در احادیث هیچ مانع و شرطی برای ملاقات با حضرت حجه وجود ندارد. همین هم باعث می‌شد حین نوشت روایت‌ها مدام از خود بپرسم:«چرا من نمی‌تونم ایشون رو ببینم؟»

دولتی افزود: من در کتاب شب چهلم دقیقا با این مسئله رو به رو بودم، چون روایتی را می‌خواندم و هفته‌ها در خواب و بیداری به آن فکر می‌کردم .آن وقت بود که می‌توانستم دست به قلم بگیرم. البته سختی کار هنگام نوشتن فرمایشات امام بود. چون من حس می‌کردم کلمات امام بار معنایی خاصی دارند، هیچ تغییری در آن‌ها ایجاد نکردم. شاید این نکته کمی مخاطب را اذیت کند

حامد حجتی در حالی که این نکته را کشفِ شهودی و تجربی نویسنده می‌دانست ادامه داد: نهضت بازنویسی، نهضت بزرگ و مهمی است. برای انجام اینکار نویسنده ابتدا باید اهمیت و لزوم آن را درک کند. بعد از نیاز باید نیوش داشته باشد. چیزی فراتر از نوش. یعنی با روایت زندگی کند، آن را با گوشت و پوست و جان درک کند و مرحله سوم بتواند آن را به وسیله کلمات زیبا برای دیگران تعریف کند.

حجتی در وصف کتاب شب چهلم تصریح کرد: این کتاب تشرفات را که همیشه کاری غیردسترس و غیرممکن خوانده می ‌شده ، به صورت عملی شدنی به تصویر کشیده است، به همین خاطر کتاب برای همه‌ی اقشار و همه‌ سنین قابل استفاده است و می‌توانند با آن به نکات ارزشمندی در مورد صاحب عصر دست پیدا کنند، البته نداشتن مقدمه عیب بزرگ کتاب است، اگر کتاب مقدمه داشت می‌توانست در مورد منبع و دیگر مسائل خواننده را آگاه و به سوالات او پاسخ دهد.

گفتنی است دولتی در پاسخ به سوال چند تن از حاضران، یکی از روایت‌های کتاب را با عنوان«حاج علی را کشت» خواند، و سپس مراسم امضای تابلوی یادبود کتاب انجام گرفت. در پایان با گرفتن عکس یادگاری و امضای یادگاری بر روی کتاب حاضرین، جلسه به پایان رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مسابقات قرآنی بانوان استانی فرهنگ و هنر رونمایی کتاب روایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب

انتشارات انقلاب اسلامی با ۲۰۷ عنوان کتاب شامل ۴۰ اثر جدید و ۷۴ اثر تجدید چاپ در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدّ ظلّه‌العالی) با 207 عنوان کتاب در سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد که از این تعداد، 40 عنوان از کتاب‌هایی است که در طول سال منتشر شده و 14 عنوان برای نخستین‌بار در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. 

«گنجینه بی‌پایان»، مجلد جدیدی از مجموعه شرح نهج‌البلاغه رهبر معظم انقلاب است که در کنار شرح، بیانات معظم‌له درباره نهج‌البلاغه نیز در این اثر گردآوری شده است. این کتاب، در کنار سه جلد دیگر شامل «راه روشن مدیران» بیانات رهبر معظم انقلاب در شرح بخش‌هایی از نهج‌البلاغه در دیدارها با هیأت دولت، «نبوت‌ها» و «منشور حکومت علوی» عرضه خواهد شد. 

«حدیث زندگی» از دیگر مجلداتی است که انتشارات انقلاب اسلامی در دست انتشار دارد. این مجموعه که قرار است در نهایت در هفت جلد تکمیل شود، ارائه دهنده تمام احادیثی است که رهبر انقلاب در ابتدای درس خارج فقه تشریح کرده‌اند. در نمایشگاه کتاب امسال قرار است سه جلد شامل «نوادر»، «مکارم‌الاخلاق» و «امالی شیخ صدوق» از این مجموعه در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد. 

«درآمدی بر علوم اسلامی انسانی»، «درآمدی بر نظریه تعلیم و تربیت»، «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی» و «روایت تولید» شامل نظریه‌های اقتصادی ائمه اطهار(ع) در بیانات رهبر انقلاب از دیگر آثاری است که از این نشر برای نخستین‌بار عرضه می‌شود. «روایت اول شخص از شخص اول»؛ به قلم مهدی قزلی از دیگر آثار تازه‌منتشر شده این نشر است. قزلی در این کتاب مشاهدات خود از موقعیت‌های مختلفی را روایت کرده است که در محضر رهبر معظم انقلاب حضور داشته است.

شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن

انتشارات انقلاب اسلامی امسال رمانی نیز برای گروه سنی نوجوان عرضه خواهد کرد. «خاکسپاری دوم بانوی مرگ» به قلم نیما اکبرخانی تلاش دارد روایتی باشد از پیشرفت موشکی ایران. 

سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از روز 19 تا سی‌ام اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود. 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • عرضه روایت ترس سربازرس مگره در بازار نشر
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب