Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه شهرستان‌ها ــ مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: از بزرگترین دستاوردهای امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی که باید در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب به درستی به آن توجه کرد و مبنای تحلیل و بررسی قرار داد، موضوع نیروسازی امام در بعد از پیروزی انقلاب بود.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در یادواره شهدای جبهه مقاومت و حریم اهل‌بیت که شامگاه گذشته 13 بهمن‌ماه در محل مسجد 14 معصوم کاشمر برگزار شد، با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و یاد و خاطره معیار و معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: بنای این انقلاب و اساس نظام به دستان پیر سفرکرده جماران و با همراهی و همکاری همه اقشار و گروه‌های جامعه اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین دستاوردهای امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی که باید در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب به درستی به آن توجه کرد و مبنای تحلیل و بررسی قرارداد موضوع نیروسازی امام و تربیت نیروی‌انسانی در بعد از پیروزی انقلاب بود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: خروجی نهضت و قیام امام راحل تربیت نیروهایی بود که در این 41 سال در بین شهدای انقلاب، مسئولان و نیروهای خدمت‌گزار باید آن‌ها را جستجو نمود.

سبزیان اظهار کرد: هنر بزرگ امام نیروسازی، کادرسازی و پرورش انسان‌های متخلق و متخصص بود، امام انقلابی را مدیریت و رهبری کردند که در همه حوزه‎ها از جمله علم، فن‎آوری، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و معیشتی و... دستاوردهای بسیاری داشت.

وی بیان کرد: امام انسان‌هایی را پرورش دادند، که آن افراد پرورش دهند انسان‌های دیگری بودند که در دهه چهارم انقلاب از آن‌ها به عنوان شهدای مدافع حرم یاد می‏‌شود، کسانی که امام را ندیدند اما پیام، روح، انقلاب، حرکت و قیام امام به آن‌ها وزید و رایحه روح‎الله را استشمام کردند و در مقام دفاع از حرم اهل‌بیت‎(ع) به میدان آمدند و خوش درخشیدند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: اگر چه مدافعان حرم حماسه غربت را رقم زدند، اما درخشش و تلالو آن‌ها انقلاب را تضمین و بیمه کرد، حرکت و قیام حضرت امام خمینی(ره) با چند راهبرد عجین شد که محور نگاه انسان‌های پیرو امام هم قرار گرفت و ادامه پیدا خواهد کرد.

سبزیان با بیان اینکه امام راحل در زمره انسان‌های فرا زمانی و غیر زمان‌مند بودند و فقط متوقف در به ثمر رسیدن انقلاب و ده سال رهبری نبودند، به راهبردهای زندگی ایشان اشاره کرد و افزود: نگاه جامع به دین، زندگی باید عزتمندانه باشد، زندگی بر مدار قیام‌الله، تکلیف‎گرا بودن و راهبرد مومن فعال بودن و نه منفعل بودن از جمله 5 راهبرد زندگی حضرت امام خمینی(ره) بود.

وی عنوان کرد: امام در همه عرصه‎ها دین را جاری و ساری می‎کردند، همیشه دین‌مدار بودند و این را در حرکت فرزندان، مریدان و شهدای دوران دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل‌بیت می‏بینیم

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: امام راحل یک رهبر مصلح، سیاستمدار عزتمند بود، حتی یک نقطه ذلیلانه در زندگی ایشان وجود نداشت، و به همه مریدان مکتبش این را آموخت که عزت از آن مومنین است.

وی تصریح کرد: بعد از 41 سال پیروزی انقلاب به رغم سختی و مشکلات بسیار اما اندکی در عزت مردم خللی وارد نشده در داخل کشور و عرصه‎های بین‌المللی به خصوص در برابر دشمنان و استکبار جهانی عزت مردم حفظ شد.

سبزیان گفت: اگر سردار حاج قاسم سلیمانی و فرزندان این میهن با تاسی به راهبردهای امام امت حرکت می‏‌‌کنند چون ایشان در انقلاب آموخت ما مامور به انجام وظیفه هستیم.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه برگزار مجالس شهدا چند پیام کلی دارد، افزود: مقام شهید و شهادت مقام حسرت و عبرت است نه مقام تاسف و تاثر، امروز همه ما در مسیر زندگی به یک مدل، راه، الگو و سبک و روش نیاز داریم و شهدا این نقش ارزشمند را دارند.

وی افزود: این انقلاب، نظام، مردم و این نسل به شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی نیاز داشتند و دارند، سردار سلیمانی در این ماه‌های آخر زندگی خودش به دنبال شهادت می‎دوید و همه دیدیم که تشییع پیکرش در تاریخ بشریت بی‎نظیر بود.

سبزیان ادامه داد: در گام دوم انقلاب باید سبک زندگی مومنانه را در پیش گرفت و بهترین الگو سبک زندگی شهدا است، این یادوارها سیره سیاسی شهدا را برای ما تبیین می‎کند، سبک زندگی شهدا باید محور حرکت‎مان قرار بگیرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی عنوان کرد: این یادواره‎ها محلی برای توجه پیدا کردن به سبک و سیره زندگی شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم است.

در پایان مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم علی زاده اکبر و احمد رضایی تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی یادواره شهدا مدیرکل کتابخانه های استان کاشمر مدافعین حرم قرآن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب حضرت امام خمینی ره پیروزی انقلاب شهدای مدافع حرم امام راحل زندگی شهدا سبک زندگی اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

محمد حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: عشایر استان خراسان رضوی به طور سنتی در فصل بهار از مناطق قشلاقی خود که در دشت‌ها و مناطق کم‌ارتفاع واقع شده به سمت ارتفاعات و مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی افزود: کوچ در زندگی عشایر یک رویداد بوده که به طور معمول ۳۰ تا ۴۰ روز در مسیر ایلراه‌های عشایری ادامه دارد و عشایر پس از استقرار در مناطق ییلاقی حداکثر ۳ ماه در این مراتع حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: ارتفاعات هزار مسجد، کوه‌های عمارت، محمدبیک، اسفجیر، سنجربیک و ارتفاعات شهرستان‌های دارای عشایر استان، از جمله مناطقی هستند که عشایر در آنها مستقر می‌شوند.

جعفری گفت: در حال حاضر ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند که ۹۳۶ هزار واحد دامی را در اختیار دارند و در ۱۷ شهرستان استان پراکنده هستند.

مدیر کل امور عشایر خراسان رضوی با اشاره به نقش و اهمیت عشایر در تولید محصولات دامی و کشاورزی، تصریح کرد: عشایر استان خراسان رضوی سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن شیر، ۱۳۰۰ تن پشم، کرک و مو و ۱۶ هزار مترمربع صنایع دستی تولید می‌کنند.

کد خبر 6089118

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • (ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه