Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-30@10:29:58 GMT

هرم سبک زندگی بدن سازان؛ آیا مصرف مکمل ضروری است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۶۴۹۴۴

هرم سبک زندگی بدن سازان؛ آیا مصرف مکمل ضروری است؟

برای مصرف مکمل ها، حتما باید تمام پیش نیازها از جمله تلاش، سابقه، تغذیه، استراحت و... را رعایت کرده باشید.

اختصاصی طرفداری- بدن سازان یا اصولا تمام ورزشکاران برای رسیدن به اهداف تمرینی خود به یک سبک زندگی منظم و دقیق نیاز دارند. ورزشکاران برای این سبک زندگی خود یک هرم و سلسله مراتبی را در نظر می گیرند که برای پیشرفت شان ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک هرم هر آنچه در ابتدا و پایین تر قرار گیرد و قسمت بیشتر هرم را در برگیرد از اهمیت بیشتری برخوردار است و به عنوان پایه و پیش نیازهای بالاتر قرار می گیرد.

حال می خواهیم به هر کدام از این موارد در این سلسله مراتب به طور جداگانه بپردازیم:

ژنتیک، تلاش و عمر تمرینی

در یک هرم بدن سازی آنچه در قاعده هرم است و بیشترین اهمیت را دارد شامل ژنتیک، تلاش و طول عمر ورزشی(سابقه ورزشی) می شود.

همان طور که می دانید، ژنتیک از دسترس خارج است و نمی توان آن را تغییر داد. اما اگر شما ژنتیک خوبی ندارید، باید به تلاش و سابقه ورزشی خود رو بیاورید. یعنی وقت بیشتری را برای تمرین صرف کنید و سابقه ورزشی بالایی داشته باشید، تا بتوانید تاثیر ژنتیک را به نسبت گذشته کمتر کنید. ژنتیک می تواند بر همه عواملی که در هرم سبک زندگی بدن سازان وجود دارد، تاثیر بگذارد. تلاش و سخت کوشی و عمر تمرینی به همین خاطر که بر موارد دیگر تاثیر می گذارند، در کنار ژنتیک در درجه اول اهمیت قرار دارند.

حتی اگر برنامه تمرینی شما ضعیف باشد و کارایی کمتری برای تان به ارمغان بیاورد، باز هم می توانید پیشرفت کنید؛ در صورتی که بسیار تلاش کنید و تمرینات تان باعث آسیب به شما نشود.

تمرین، تغذیه و خواب (استراحت)

تمرین اصولی و به دور از هر گونه آسیب جسمی یا روانی باعث کسب برتری خواهد شد. تغذیه و رژیم غذایی صحیح از دیگر موارد این دسته است که می تواند نیاز های قبل، حین و پس از تمرین را بر آورده سازد و به شدت در سبک زندگی تمام ورزشکاران اهمیت به سزایی دارد.

تغذیه اگر به صورت صحیح رعایت شود باعث پیشرفت شما و اگر نامناسب باشد، می تواند باعث کند شدن یا حتی توقف فرایند پیشرفت شما شود. خواب و استراحت کافی در شبانه روز باعث سازگاری به تمرین و ریکاوری و بازسازی بدن برای تمرینات بعدی می باشد. اصولا هنگام خواب، موتور هورمون ها روشن می شود و زمان طلایی ترشح هورمون های آنابولیک مانند تستوسترون، رشد، انسولین و... می شود.

مدیریت استرس و رساندن آب کافی به بدن (هیدراسیون)

هیدراسیون یا دریافت آب کافی می توانست زیر مجموعه رژیم غذایی یا تغذیه باشد، اما اهمیت آن بقدری است که بصورت جدا قرار گرفته است. مدیریت استرس نیز نقش مهمی در زندگی تمام ورزشکاران دارد؛ به طوری که فقدان کنترل آن می تواند بر بیشتر عوامل هرم تاثیر بگذارد (مثلا تغذیه). پس همیشه باید راهی برای مدیریت استرس داشته باشیم.

مکمل

همان طور که می بینید، مکمل ها در راس هرم و کمترین وجه مهم در سبک زندگی هستند. این موضوع بدین معناست که برای مصرف مکمل ها، حتما باید تمام پیش نیازها از جمله تلاش، سابقه، تغذیه، استراحت و... را رعایت کرده باشید، سپس مجاز به استفاده اصولی و قانونی از مکمل هستید. پس نتیجه می گیریم کنار گذاشتن این عوامل و تاکید نابجا به استفاده از مکمل ها، تنها زیان و خسارت جسمی و مالی به شما وارد خواهد کرد.

مطالب مشابه در مورد مکمل های ورزشی

مکمل های ورزشی، مفید یا مضر؟ مصرف مکمل رسوراترول تاثیر ورزش را خنثی می‌کند معرفی 6 مکمل قوی برای ورزشکاران واقعی از «هیکل‌های گلدونی» تا «ناهنجاری‌های عصبی»  آشنایی با دو مکمل چربی سوز برای استفاده در بدنسازی پر فروش ترین مکمل های سال 2018 دسته‌بندی: اختصاصیاخبار ایرانبخش‌های دیگر طرفداریسلامت و تندرستیبدن سازیتناسب اندامتغذیه سالمرژیم غذاییزندگی سالمبرچسب‌ها: مکمل های ورزشیمکمل بدنسازیمکمل های غذایی دیدگاه‌ها (اولین دیدگاه را بنویسید) برای ارسال دیدگاه وارد شوید. ورود مشاهده 0 دیدگاه جدید آخرین اخبار همه اخبار خارجی اخبار ایران ویدیو تصویر آرش برهانی: دربی معروف 3-2 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنیزلی برای پرسپولیس درآورد نه ایمون زاید؛ در آن بازی خدا به پرسپولیسی‌ها رحم کردهرم سبک زندگی بدن سازان؛ آیا مصرف مکمل ضروری است؟شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن: نمی‌گذاریم ویروس کرونا به المپیک 2020 توکیو آسیب بزندمحسن بیاتی نیا: مجیدی نباید نگران غیبت دیاباته در دربی باشد؛ دوره مربیانی که با بکش زیرش به دنبال نتیجه بودند در فوتبال ما تمام شده استگواردیولا: مالک یکی از باشگاه‌های لیگ برتری 100 امتیازی شدن منچسترسیتی را به ضرر این رقابت‌ها می‌دانست؛ او حالا باید نگران لیورپول باشدخلاصه HD بازی برنلی 0-0 آرسنال (لیگ برتر انگلیس - 2019/20)جواد زرینچه: استقلال بدون شیخ دیاباته هم می‌تواند در دربی پیروز شود؛ این تیم مدعی جدی کسب قهرمانی آسیا به شمار می‌رودادمیلسون داسیلوا، بازیکن برزیلی الدحیل دیدار تیمش برابر پرسپولیس را به علت مصدومیت از دست خواهد دادزمان و نحوه رونمایی از لباس‌های پرسپولیس در نیم‌فصل دوم لیگ برتر، بازی دربی و لیگ قهرمانان آسیا مشخص شدمراد مرادی، مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی جم از سمتش استعفا کردبه خاطر مصاحبه علیه داور در دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس، محمد اهل شاخه به کمیته انضباطی فراخوانده شدحضور بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس در جلسه آنالیز استقلال برای دیدار دربیگل ها و خلاصه HD بازی یوونتوس 3-0 فیورنتینا (سری آ ایتالیا 2019/20)مسعود سلطانی فر: در قبال مهاجرت ورزشکاران به هیچ عنوان بی‌تفاوت نیستیم؛ درها را برای بازگشت باید باز بگذاریممصدومیت رحیم استرلینگ در آستانه دیدار با رئال مادریدبن بست در مذاکرات فدراسیون فوتبال با امیر قلعه نویی؛ رایزنی‌ها ادامه پیدا خواهد کردشورای برون مرزی اعلام کرد؛ 11 بازیکن خارجی در مرحله مذاکره و یا عقد قرارداد با باشگاه های ایرانی قرار دارندلیست سالن های ورزشی جردن تهراندالوت: برونو فرناندز بازیکنی تاثیر گذار برای منچستریونایتد خواهد بود؛ می‌خواهم بهترین مدافع راست ممکن برای تیم خودم باشمسفر اعضای باشگاه پرسپولیس به قطر پس از مصاف با استقلال مطالب بیشتر لیست کامل آخرین مطالب کاربران گفتگو فایل همه بازدید بحث موزیک ویدیو عکس مطلب سوال فایل ویترین مطالب منتخب کاربران طرفداری ولی ولی پنالتی زدن مهم تره عکس جنجالی جرارد پیکه دوباره حاشیه‌ساز شد!شما به چه شهری در ایران علاقه دارید و به چه دلیل؟؟؟؟استراحت کردن عجیب کارگر اداره برق میبدی +عکسدوستان یه سوال به نظرتون از بین گوشی های ردمی نوت 8 پرو و می 9 لایت کدومشون بهتره ؟ هر کی هر کدومو داره بیاد نظرشو بگه یکی لطف کنه ده تا دربی آخر رو به ترتیب برام بنویسه قاطی کردم ( با ۳-۰ سوپرجام) نیمه نهایی مسابقه ی بهترینها | بوندس فن

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۶۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان

«جزو ۱۰ کشور اول در رشد سرطان هستیم.» این جمله را قبل‌تر رئیس مرکز تحقیقات سرطان به خبرآنلاین گفته بود، بیماری‌ای که اگرچه این روز‌ها روش‌های زیادی برای درمان و کنترل آن وجود دارد، اما هیچکدام از این روش‌ها جای پیشگیری از ابتلا به سرطان را نمی‌گیرد، پیشگیری‌ای که شاید فقط لازم است تغییری در سبک زندگی‌مان ایجاد کنیم، حتی تغییراتی در خوردن چایی یا استفاده از مسواک، این‌ها نتیجه یک پژوهش ۲۰ ساله است، وقتی مردم یک نقطه از ایران بیشتر از هر جای دنیا به سرطان مبتلا می‌شدند یک تیم پژوهشی برای ۲۰ سال حدود ۵۰ هزار نفر از آن‌ها را زیر نظر گرفت تا سر نخ این کلاف به‌هم پیچیده پیدا شود؛ رضا ملک‌زاده، وزیر اسبق بهداشت، سرپرست آن تیم تحقیقاتی بود، او به خبرنگاران می‌گوید: «یک زمانی یک نقطه از ایران در دنیا بیشترین میزان شیوع سرطان‌ها را داشت، آن نقطه گنبد کاووس بود که سرطان مری در این شهر بیشتر از همه جای دنیا بود.»

به گزارش خبرآنلاین، ملک‌زاده ادامه می‌دهد: «همیشه علاقه داشتم دلیل این مسئله را متوجه شوم، بنابراین حدود ۲۰ سال در این نقطه از کشور و در ۳۶۴ روستا مطالعه خود روی حدود ۵۰ هزار نفر از افراد سالم شروع کردیم، مثلاً از این تعداد ۵۰۰ نفر از آن‌ها سرطان مری گرفتند و آن‌ها را با افرادی که به سرطان مبتلا نشدند مقایسه کردیم.»

وزیر اسبق بهداشت بیان می‌کند: «به این نتیجه رسیدیم که ابتلا این افراد به سرطان ۷ علت دارد، عدم مصرف سبزیجات، عدم مصرف میوه‌جات کافی، مصرف آب آب‌انبار، زندگی در خانه‌های تنگ و تاریکی که دود آن را گرفته بود، اصللاحاً به آن آلودگی درون خانه می‌گوییم آن‌ها با چوب و ذغال هم خانه را گرم می‌کردند و هم پخت و پز می‌کردند، بنابراین خانه پر از دود شده بود. مصرف چایی داغ یکی دیگر از دلایل بود، برخی‌ها چایی را در دمای ۶۵ الی ۷۰ درجه مصرف می‌کردند. مصرف تریاک و عدم مسواک زدن دندان‌ها از دیگر دلایل بود.»

ملک‌زاده می‌گوید: «در ۲۰ سال این ۷ علت را پیدا کردیم و برای این پژوهش جایزه بین‌المللی هم گرفتیم، جالب این‌که تاثیر تریاک و چایی داغ بر ابتلا به سرطان را برای اولین بار در دنیا ثابت کردیم، قبل‌تر گمان می‌کردند سیگار سرطان‌زا است، اما ما ثابت کردیم تریاک از سیگار سرطان‌زا‌تر است.»

جوان شدن سن ابتلا به سرطان

وزیر اسبق بهداشت درباره جوان شدن سن ابتلا به سرطان به خبرنگاران می‌گوید: «سرطان‌ها در همه دنیا وارد سن جوانی شده است، در ایران هم این اتفاق افتاده و افراد در سنین جوانی به سرطان مبتلا می‌شوند، دلیل آن هم تغییر سبک زندگی آدم‌ها است، غذا‌های فست فودی چیز‌هایی هستند که اگر آدم‌ها از سنین کودکی آن را مصرف کنند کمک می‌کند افراد در سنین جوانی به سرطان مبتلا شوند؛ بنابراین شیوه زندگی ما مدرن شده است لذا ما هم با مشکلات غیرمدرنیزاسیون مواجه هستیم و هم با مشکلات مدرن شدن جامعه.»

او بیان می‌کند: «علاوه بر تغییر سبک زندگی به‌ویژه در غذا خوردن، موارد دیگری هم وجود دارند که سبب ابتلا به سرطان می‌شود، مانند مصرف سیگار، مواد مخدر و آلودگی هوا که متاسفانه در شهر‌های بزرگ خطرات جدی برای ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی ایجاد می‌کنند.»

دیگر خبرها

  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • همایش پیاده‌روی میمند